Autós hírek: Citroën C3: Megérkezett az utód


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Mielõtt szót ejtenénk az újdonságról pár szóban a márkánál történt változásokról. Megújulnak a kereskedések, elsõként a vezérképviseletnek is otthont adó szalon alakult át. A  bejárat mellé került recepcióval indulnak a belsõ változások, a másik fontos dolog, hogy az autók új koncepció szerint rendezõdnek el. A szerviznél egyszerûsödött az ügymenet és az új autó átadása kiemelt szerepet kap. Ezentúl a flottás vásárlókat profibban szolgálják ki, minden kereskedésben elkülönített helyen foglalkoznak velük a szakértõ munkatársak. A szervezési változásokhoz jól illeszkednek az új autók.

[1]A DS3, az Alfa Romeo Mito, Mini ellenfeleként lép színre, az áprilistól kapható járgányba csak beülni lehetett, vezetésére sajnos nem volt lehetõség. Kemény tömésû, jó oldaltartású sportülések, króm díszítések a mûszereken, kiváló anyagok jellemzik az utasteret. Karosszériánál az oldalt lehelyezett cápauszony kelti fel az érdeklõdést, és a tetõ kialakítása, amely egyes színkombinációkban úgy néz ki, mintha lógna a levegõben.

A 4 millió 190 ezer Forinttól induló masina legfõbb elõnye a személyre szabhatóság. A négyféle tetõszín (fehér, fekete, kék, bordó) kombinálható a karosszériával, ezen felül megfûszerezhetõ a különbözõ színben pompázó keréktárcsákkal, külsõ tükrökkel, és még nem említettük a széles matrica választékot. Az utastérben nyolcféle mûszerfal színt és hét váltógombot lehet kombinálni a kárpit választékkal. A DS3-nál minden lehetõséget kihasználva, tízezer fölé ment a lehetséges variációk száma, nem kell megijedni, számítógépes programmal történik az autó összeállítása.

[6]A DS3 már itthon az utcára került, az USE divatbemutatón fuvarozott magyar hírességeket, az aktualitás nála, a hogy a Genfi Autószalon bemutatkozott egy 200 lóerõs sport kivitel, amely Racing utónévvel ezer példányban gyártásba kerül az év második felében.

A friss C3 leváltja a sok évig szolgálatban lévõ gömbölyû elõdjét, az új autó vevõkör változást is eredményez, mert a hölgyek kedvencének a lágy vonalai szigorodtak. Az újdonság hossza nem lépi túl a négy métert (3,941m), ennek ellenére 300 literes a csomagtartója, ez az érték a kategória élére repíti a franciát. Belül ügyes ötletekkel teremtettek teret, az egyik megoldás, a vékonyabbra rajzolt mûszerfal, amely eredménye, hogy az elöl ülõk lábtere igen tágas. Az elsõ ülések támlája hátul mélyített, így nyertek értékes centiket a hátul utazók. A mûszerfalat kellemes tapintású anyagokkal burkolták, a nyúlfarknyi próba és fotózás alatt mélyreható tapasztalatokat nem lehetett szerezni az autóról, ami biztos, hogy az extrák közül a Zenith szélvédõt kötelezõ megrendelni. Az elsõ ülések fölé nyúló üveg világosságot teremt a fülkében és pazar kilátást biztosít. 

[4]A C3-as mozgatásáról hétféle motor gondoskodik. Kezdésnek ott a hatvan lóerõs 1,1 literes, másik végletet a 120 lóerõs 1,6-os jelenti, a 2,79 milliós alapverzió 16,5 másodperc alatt „sprintel” százra és 155 km/óra a végsebessége. Ugyanezek az értékek a BMW-vel közösen gyártott 1,6-os négyhengeresnél: 8,9 másodperc és 190 km/óra. A fogyasztási versenyben verhetetlen a 99 g/km széndioxid kibocsátású koromszûrõs (FAP) dízel, amely közúton 3,3 liter gázolajat éget el, az átlaga papíron 3,8. A tíz színben elérhetõ járgány sikeresnek ígérkezik, mert forgalmazása óta 35 ezer darabot rendeltek belõle, ami felülmúlta a várakozásokat.
Benedek Attila