Autós hírek: Rali Világbajnokság, Svéd Rali: Räikkönen, Grönholm, Block és a többiek


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Kevesebb résztvevõvel és költségcsökkentõ intézkedésekkel indult el a tavalyi szezon.
Az idei évben még mindig érezhetõ a válság hatása, így túl nagy változás nem
történt a 2009-es évhez képest. Ami az idei év legnagyobb dobása, az az,
hogy a Forma-1 mellett a ralizásban is egyre nagyobb nevet szerzõ Kimi
Räikkönen az idei évben a Forma-1 helyett a Rali Világbajnokságban próbál
bizonyítani, így õ az egyetlen olyan Forma-1-es világbajnok, aki ralisra
cseréli F1-es sisakját. A finn pilóta a Citroennel a junior csapat tagjaként
vág neki az idei szezonnak Sebastien Ogier csapattársaként.

Újdonságként a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új pontozási rendszert
vezetett be, aminek következtében többen kaphatnak pontokat. Ez alapján az
elsõ tíz célba érõ kap pontot (a régi nyolc helyett), sorban: 25, 18, 15,
12, 10, 8, 6, 4, 2 és az utolsó 1 pontot.

[2]A tavaly megkezdõdött reformok hatásaként idén sem Monte-Carlóban indul el a
szezon (helyette az IRC bajnokság szezonnyitó versenye volt), hanem a havas
Svédországban. A klasszikus versenyek váltott években kapnak lehetõséget,
így miután a havas-jeges versenyek közül tavaly Norvégia rendezhetett
versenyt, így idén Svédország következik. A kemény hideg és nagy havazás
régóta nem látott mennyiségû hóval takarta be Svédországot, így hatalmas
hófalak között szegecses gumikkal vágnak neki a csapatok a nagyon gyors és
látványos klasszikus téli szakaszoknak. Mikko Hirvonen szerint, aki már a
helyszínen van, azonban az utakat csak egy vékony réteg hó borítja, s ha
ezeket az elõl menõ autók letakarítják, akkor az utánuk jövõk kénytelenek
szegecses gumijaikkal a kõkemény aszfalton végigmenni.

A szezonnyitó Svéd Rali mindjárt az északi pilótáknak kedvez. Így
bármennyire is Sebastien Loeb a címvédõ világbajnok, véleménye szerint a
finnek nagy elõnyben lesznek. Persze a francia sztár sem adja fel, hiszen
elsõ nem aszfaltos gyõzelmét 2004-ben Svédországban szerezte meg és a
2010-es Norvég Ralin is gyõzedelmeskedett. Loeb csapattársa, a Citroen
második számú pilótája, Dani Sordo maradt, aki bemelegítésként részt vett a
januári Arctic Lapland Ralin, s mind a 12 szakaszt megnyerte. Ez azért
fontos, mert az útvonal nagyon hasonlít a hétvégi rali útvonalához, s ez
nagy önbizalmat adhat a spanyolnak.

[3]A Citroen tradicionális ellenfele, a Ford három autóval vág neki a hétvégi
ralinak. Mikko Hirvonen mellett - aki tavaly egy ponttal maradt le a
világbajnoki címrõl - ismét Jari-Matti Latvala  - a 2008-as Svéd Rali
gyõztese - és Khalid Al-Qassimi kap lehetõséget. Hirvonen rajthoz állt az
IRC (Intercontinental Rally Challenge) szezonnyitó versenyén,
Monte-Carlóban, s csont nélkül meg is nyerte. Ezáltal sikeresnek mondható a
felkészülése az idei szezonra és talán a visszavágásra a tavalyi második
helyért.

Érdekesség, hogy nem csak az élmenõk, de a félgyári csapatok is nagyon
kitesznek magukért Svédországban. A Stobart például négy autót is csatasorba
állít, egyet a Rali Világbajnokságba ezért a raliért visszatérõ 41 éves
Marcus Grönholm számára. A csapat norvég pilótája, Henning Solberg Norvég
rali híján hazainak érzi majd ezt a ralit.

Henning Solberg testvére a tavaly saját csapattal rajtoló Petter Solberg új
piros-sárga matricás Citroen C4-essel indul az idei vb-n. Solberg két hazai
raliversenyen máris bizonyított az autóval. 'Valami különlegeset akartunk és
be kell vallani, ez most látványosra sikeredett.' - mondta az új festésrõl
Solberg.

[1]Egy új csapat is elindul a Rali Világbajnokságban, mégpedig az ismert
amerikai autóversenyzõ, Ken Block csapata, a Monster World Rally Team. A
csapat ugyan elõször márciusban a Mexikó Ralin áll rajthoz, de máris nagy
várakozás elõzi meg a Forddal induló csapatot.

Ami pedig Kimi Räikkönent illeti, a finn nagy fába vágta a fejszéjét, hiszen
Forma-1-es legendaként egy másik autósportban próbálja magát kipróbálni.
Azért semmit nem bízott a véletlenre. Franciaországban tesztelte autóját,
majd rajthoz állt az Arctic Lapland Ralin (amin összetörte az autót) az
elmúlt hónapban. Így majd 600 km-t vezetett a finn bajnok a Citroen C4
WRC-vel. 'Alig várom a Svéd Rali kezdetét. A Citroennel jól felkészültünk
erre a versenyre. Sok kilométert mentem az autóval és így nem aggódom
egyáltalán. Persze tisztában vagyok azzal, hogy még rengeteg dolgot meg kell
tanulnom és sok tapasztalatot kell szereznem.' - jegyezte meg a Ferraritól
átigazoló bajnok.


FIA RALI VILÁGBAJNOKSÁG 2010-ES VERSENYNAPTÁR

2010. február 12-14.                    Svéd Rali
        március 5-7.                    Mexikó Rali
        április 2-4.                    Jordán Rali
        április 16-18.                  Török Rali
        május 7-9.                              Új-Zéland Rali
        május 28-30.                    Portugál Rali
        július 9-11.                    Bulgár Rali
        július 30-augusztus 1.          Finn Rali
        augusztus 20-22.                        Német Rali
        szeptember 10-12.                       Japán Rali
        szeptember 30.- október 3.      Francia Rali
        október 22-24.                  Spanyol Rali
        november 11-14.                 Wales Rali

(Forrás: Amber PR)