Autós hírek: Katalán Rali: Loeb fél év után ismét gyõzött


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Loeb zsinórban ötödszörre gyõzedelmeskedett a katalán aszfalton, s idén hatodszorra állhatott fel a dobogó legfelsõ fokára. A bronzérmes helyen Mikko Hirvonen ért
célba a Forddal.

[2]Ahogy azt már az elmúlt években megszokhattuk, Loeb és a helyi hõs, Dani
Sordo az elejétõl a végéig uralni tudta a versenyt. Sordo ezúttal azonban
eléggé megnehezítette Loeb dolgát a ralin. 'Ez a mostani nehéz volt, mivel
Dani a rajtnál nagyon nyomta a gázt, így harcoltunk, de tudtuk, hogy nem
hibázhatunk, miközben egymással csatázunk. Nagyon fontos volt mindkettõnk
számára, hogy célba érjünk. De nagyon magabiztosak voltunk. Nagyszerû érzés
volt ismét aszfalton vezetni - én már régen tettem ezt. És az eredmény
tökéletes, nagyon boldog vagyok és igazán élveztem.' - szögezte le a
versenygyõztes francia.

Ez elõtt a rali elõtt öt ponttal volt lemaradva Loeb a világbajnokságban
vezetõ Mikko Hirvonen elõtt, akinek most a harmadik hely jutott. Hirvonen
még mindig vezet, de elõnye már csak egy pont, így ez igazán izgalmas
végkifejlet reményét hordozza magában. Az egyéni világbajnoki cím így az
utolsó versenyen, a Wales Ralin dõl majd el október 25.-én.

A negyedik helyezés a norvég Petter Solberggé lett, aki egy Citroën C4-es
volánja mögött érte el legjobb aszfaltos eredményét a 2005-ös Korzika Rali
óta. Solberg nagyon meg volt hatódva az eredménytõl. Az ex-subarus pilóta a
Wales Ralin a Citroën junior csapatát erõsíti majd.

[3]Az ötödik helyen a már elõbb említett junior csapat oszlopos tagja,
Sebastien Ogier ért célba. Nem volt szerencséje a fiatal franciának, hiszen
dobogós helyezése a pénteki fékproblémája után ugrott. Az Akropolisz Rali
óta egyre jobban teljesít a fiatal pilóta, így érdemes lesz megnézni, hogy
milyet alakít majd a Rali vb utolsó felvonásában.

A hatodik helyet tudta elcsípni Jari-Matti Latvala, aki nagyon boldog volt a
saját gyorsasága miatt. Bár a Ford itt elveszítette a reményt a konstruktõri
világbajnoki címre, második számú finn pilótája elégedett volt
spanyolországi teljesítményével.

A brit Matthew Wilson kormányozta célba hetedik helyen stobartos Fordját. A
fiatal brit tehetség sok nehézséggel tûzdelt kemény hétvégén van túl, de már
nagyon várja a három hét múlva megrendezésre kerülõ hazai raliját. Az utolsó
pontszerzõ hely az idén utoljára rajthoz álló argentin Federico Villagráé és
a Munchi\'s Ford csapaté lett.

I[4]dén három ralival kevesebbet rendeznek meg, mint tavaly, így lehet, hogy
míg 2008-ban decemberben került megrendezésre a szezonzáró Wales Rali, addig
idén alig három hét múlva, 2009. október 23-25.-én tartják meg. A
konstruktõri világbajnok már megvan, a kérdés már csak az, hogy a szezon
elején ragyogó Loeb, vagy a közepén jeleskedõ Hirvonen viheti haza a
világbajnoknak járó trófeát.

2009-es Katalán Rali végeredménye:

1. S Loeb                       Citroën C4              3:22:14,7
2. D Sordo                      Citroën C4              3:22:26,7
3. M Hirvonen           Ford Focus              3:23:08,8
4. P Solberg            Citroën C4              3:23:27,1
5. S Ogier                      Citroën C4              3:23:56,3
6. J-M Latvala          Ford Focus              3:25:04,5
7. M Wilson                     Ford Focus              3:29:30,2
8. F Villagra           Ford Focus              3:30:42,8

A világbajnokság állása a Katalán Rali után:
Pilóták

1. M Hirvonen   84 pont
2. S Loeb               83 pont
3. D Sordo              58 pont
4. J-M Latvala  39 pont
5. P Solberg    30 pont
6. H Solberg    29 pont
7. M Wilson             25 pont
8. S Ogier              24 pont

Konstruktõrök

1. Citroën                              151 pont
2. Ford                         130 pont
3. Stobart                                73 pont
4. Citroën Junior Rally Team      42 pont
5. Munchi\'s Ford                          23 pont

(Forrás: Amber PR)