Autós hírek: BMW F 800 R Chris Pfeiffer kiadás: A bajnok motorja


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A dinamikus, csupasz F 800-as, nem csak az utakon vált gyorsan elismertté. Az extrém könnyû kezelhetõséget jól szemlélteti a négyszeres világ- és európabajnok motoros kaszkadõr Chris Pfeiffer, aki már 2007-ben és 2008-ban az F 800 S speciálisan átalakított változatát használta, ami nagyon hasonló a késõbbi F 800R-hez. A modell 2008. novemberi, milánói hivatalos bemutatója óta, Chris Pfeiffer már az új F 800 R-rel vesz részt a nemzetközi versenyeken és bemutatókon. Motorja csak néhány apróságban különbözik a sorozatgyártású változattól.

[1]2008-ban, Chris Pfeiffer összesen 85 nap vett részt kaszkadõr bemutatókon vagy versenyeken és az idei naptára is hasonlóan telített. Pfeiffer a következõket mondta az események kapcsán: „Mindegy hogy rólam szól, mint magánszemély, kaszkadõr vagy mint versenyzõ, az a fontos hogy kreatív legyél és új, érdekes dolgokat mutass a közönségnek. Nagyon jó érzés, amikor a közönség már akkor tapsol mielõtt bármit elkezdtél volna. Nagyra becsülöm azt a segítséget is, amit a BMW folyamatosan nyújt nekem. Az F 800 R egyszerûen tökéletes kaszkadõr motorkerékpár, amit a sikereim is tanusítanak.” – mondta el a sokszoros bajnok Pfeiffer.

2009-ben, Chris Pfeiffer sikerein felbuzdulva a BMW Motorrad egy új F 800 R különleges modellel állt elõ: a BMW F 800 R Chris Pfeiffer kiadással, amely igen közel áll a versenyzõ motorjához. A motoron speciális fényezés, speciális kiadású sport Akrapovíc kipufogó és egyéb tulajdonságok is hangsúlyozzák a motorkerékpár sportos stílusát. Az alap technikai paraméterek nem különböznek a standard modellétõl.

[5]Az F 800 R Chris Pfeiffer kiadás motorja ugyanaz a 798 cm3–es vízhûtéses, soros, kéthengeres motor, ami az F 800 R-ben teljesít szolgálatot. Úgy, mint a F 800 R esetében, a soros kéthengeres motor hatásos húzóerõt ad, spontán reagál és alacsony a fogyasztása. A hengerenkénti négyszelepes motor még alacsony fordulaton is jól gyorsít, a maximális forgatónyomaték 90%-a pedig már 5.000-es fordulatszámtól áll rendelkezésre.

Chris Pfeiffer a következõket nyilatkozta a különleges soros, kéthengeres blokkról: „A motor tele van élménnyel. Imádom a gyorsulását alacsony és közepes fordulatszámon, utcán és versenyen egyaránt. Ezen kívül a kéthengeres motor tökéletes gázreakciója teljesen alkalmassá teszi látványos trükkök kivitelezésére is” – mondta el a versenyzõ.

A többszínû BMW Motorsport fényezés, a fehér elsõ kerékkel sportos külsõt kölcsönöz és a szériafelszereltséghez tartozó fényezett utasülés-borítás is tükrözi a motorkerékpár sportos mivoltát. A különleges kiadású modell erõs, puritán karakterét az is kiemeli, hogy a motor nem rendelkezik mûszerfal-borítással.

[4]Ami a motorozás dinamikáját illeti, az F 800 R Chris Pfeiffer kiadás betartja mindazt, amit sportos külseje ígér. Május óta már most több, mint 3000 rajongót talált a BMW Motorrad kis roadstere, igen agilis és sportos teljesítménye miatt.

A mindössze 199 kg-os teletankolt tömeg, a gyorsulásra hangolt áttételezés és a sportos csupasz motor igényeihez igazított váz, mind-mind hozzájárulnak az F 800 R kivételesen dinamikus teljesítményéhez. Kizárólag ennek a különleges modellnek piros a hátsó rugója, hogy illeszkedjen a motor sportos, többszínû fényezéséhez.

Chris Pfeiffer, aki napi kapcsolatban van az F 800 R-rel maga is megerõsítette a futómû kiváló tulajdonságait: „Az a tény, hogy nincs változtatás a verseny változathoz képest, azt mutatja, hogy mennyire könnyû az F 800 R-t vezetni. Egyszerûen megváltoztatom a keréknyomást, attól függõen, hogy milyenek az útviszonyok. Ez tényleg mindent elmond.” – tette hozzá Chris.

Az új F 800 R Chris Pfeiffer kiadáson az Akrapoviæ sportdob széria felszereltség, amely egyébként csak külön tartozékként lenne elérhetõ. Fõbb elõnyei az alacsony súly és a sportos hang. A hátsó dob és a LED irányjelzõk is a különleges modell dinamikus megjelenését hangsúlyozzák.

[3]Chris Pfeiffer személyesen volt jelen a spandaui gyárban, 2009. július elején, amikor elkezdõdött az F 800 R különleges modelljének sorozatgyártása, az elsõ BMW F 800 R Chris Pfeiffer kiadást pedig õ vezette elõször. Az elsõ nevét viselõ különleges modellt megköszönve, a négyszeres világ-és európabajnok kaszkadõr a BMW Motorrad gyár dolgozóinak egy „best of” válogatást is bemutatott számos kaszkadõr mutatványából. 'Nagyon örülök és büszke vagyok, hogy lesz egy BMW motorkerékpár modell, amely a nevemet viseli. Nagy megtiszteltetésnek tekintem és hatalmas motivációt ad a további versenyzéshez. Tényleg egyedülálló élmény volt a gyártósorról lekerülõ elsõ aláírásomat viselõ gépet vezetni.'- mondta el a gyárban tartott bemutató után Pfeiffer.

Az egyedi ügyféligényeknek megfelelõen az F 800 R Chris Pfeiffer kiadás, számos gyári opcióval és kiegészítõvel is rendelhetõ. A változat piaci bevezetésére 2009. szeptember elején kerül sor, a csomag fogyasztói ára 294.119 Ft.

Extrafelszerelés és kiegészítõk

[6]A BMW Motorrad nemcsak a berlini gyárban felszerelt extrákkal tesz eleget ügyfelei egyedi alakítással kapcsolatos igényeinek, hanem azon kiegészítõkkel is, amelyek telepítését utólag bármelyik márkakereskedõ vagy akár maga a tulajdonos is elvégezheti. Az F 800 R Chris Pfeiffer modell az F 800 R-hez készült extrafelszerelésekkel és kiegészítõkkel kapható, kivéve a sport plexit, az alacsonyított ülést, a LED-es irányjelzõt (széria), az Akrapoviæ sportkipufogót (széria) és az utasülés-boritás-t (széria)./Autósoldalak.hu/