Autós hírek: Hyundai ix-Metro, i10 Electric: Frankfurti újdonságok


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[3]Itt mutatkozott be a nyilvánosság elõtt az ix-Metro, az európai kisautó-osztályban debütáló, merész, új, hibrid elektromos kompakt szabadidõjármû. A kilométerenként csupán 80g CO2-ot kibocsátó ix-Metro hajtásáról egy háromhengeres, mindössze egy liter lökettérfogatú benzinmotor gondoskodik. A közvetlen befecskendezés, a kétoldali változó szelepvezérlés, a turbófeltöltés, valamint a motorhoz kapcsolt, hatfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó együttesen egy rendkívül ütõképes és kompakt hajtásláncot alkotnak. Az autó az ötödik azon koncepcióautók sorában, amelyeket a koreai Namyangban mûködõ Globális Tervezõcsoport alkotott.

[6]A második világpremier az i10 Electric, egy sorozatérett zéró emissziójú jármû volt. Az i10 Electric hajtásáról 49kW-os villanymotor és 16kWh kapacitású akkumulátor gondoskodik, a jármû hatótávolsága 160 km, legnagyobb sebessége 130 km/h. A jármû by-wire kormánymûvet, légkondicionálót, vízpumpát és fék-vákuumszivattyút használ. Az i10 Electric imitált sorozatgyártása 2010-ben veszi kezdetét Koreában, a próbaflotta demonstrációs célokat szolgál majd kormányzati minisztériumoknál, közmûveknél és hasonló intézményeknél.
 
A két tanulmányautó leleplezésére összegyûlt közönséget Euisun Chung, a Hyundai alelnöke köszöntötte Frankfurtban: „A Blue Drive a Hyundai új filozófiáját tükrözi. Azt, hogy gondosabban odafigyeljünk arra, mit mondanak ügyfeleink, mire vágynak igazán. Célunk merész: az iparág vezetõ zöld szereplõjévé kívánunk válni.”
 
[5] A Hyundai standjának Blue Drive zónáját ezek, valamint további környezetbarát modellek alkották. Megtalálható volt itt az Elantra LPI Hibrid és a Blue Will Plug-In Hibrid elektromos koncepcióautó is. Az Elantra LPI a világ elsõ olyan hibrid elektromos jármûve, amelyet LPG gáz (autógáz) hajt. A kilométerenként mindössze 94g széndioxidot (európai vegyes ciklus szerint) kibocsátó autó egyben a világ elsõ olyan szériagyártású autója, amelyet fejlett lítium-polimer akkumulátorokkal szereltek fel.

A Hyundai Németországban tervezett és a Cseh Köztársaságban gyártott, rendkívül népszerû i30 modelljének új, Blue kivitele is a Blue Drive zónát színesítette. Az üzemanyag-takarékos stop-and-go technológiát alkalmazó ISG rendszer 7 százalékkal mérsékli a jármû üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását (hivatalos vegyes ciklus szerint, a hagyományos hajtásláncú modellhez képest). A tesztek szerint a rendszer sûrû forgalomban akár 15 százalékkal is mérsékelheti a CO2-emissziót.

[2]A Frankfurti Vásárváros 6-os csarnokában felállított Hyundai stand látogatói Európában elsõként tekinthették meg testközelbõl az ix35-ös modellt, a Koreában egy hónappal korábban debütált, vadonatúj Tucson modell európai változatát. Az Európában tervezett és épített ix35 az elsõ sorozatgyártású modell, amely a Hyundai új „folyékony szobrászat” formanyelvét képviseli. A modellt a vadonatúj R 2,0 literes dízelmotorral és hatfokozatú automata sebességváltóval szerelik fel.
 
Szintén kiállították Frankfurtban a modellfrissítésen átesett Santa Fe-t, amely új lendületet ad a kompakt szabadidõautók kategóriájának. A modell a vadonatúj R dízelmotor 2,2 literes változatát kapta és opcióként az új hatfokozatú automata váltóval is felszerelhetõ./Autósoldalak.hu/