Autós hírek: Peugoet Ion: Jövõre érkezik


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Kiváló menetteljesítményei és 130 kilométeres hatótávja különösen a lítiumion-akkumulátornak köszönhetõ, amely egyaránt megfelel a városi mobilitás és a környezetvédelem szempontjainak. A Frankfurti Autószalonon elsõ ízben bemutatott ion formájában a legkorszerûbb jármûtechnika vonul be a Peugeot modellválasztékába.

A Peugeot 1995 és 2003 között, úttörõként nyitott a 106-tal, és mindmáig világelsõ az eladott „zéró emissziójú” autók számát tekintve. Hagyományainak megfelelõen az Oroszlános márka továbbra is jelentõs szerepet kíván játszani a villanyautók újonnan keletkezõ piacán. Ennek megfelelõen 2010 végétõl Európa-szerte az elsõk között mutat be egy teljesen új villanyautót: ez az ion.

A Mitsubishi Motor Company (MMC) részvételével kifejlesztett villanyautót különösképpen városi használatra teszik alkalmassá a képességei. Megvehetik magánszemélyek, de flottavásárlók is (hatóságok, helyi szervezetek, nagyvállalatok stb.).


Hat óra alatt teljesen-, illetve fél óra alatt 80 százalékig újratölthetõ lítiumion-akkumulátor

[1]Az ion elsõdleges mozgástere a város. A négyajtós, négyüléses, 3.48 méter hosszúságú és mindössze 4.50 méteres fordulókörû Peugeot villanyautó maximális teljesítménye 47 kW (64 LE), nyomatéka 180 Nm, így nyugodtan rábízhatjuk magunkat a dinamikájára (csúcssebessége 130 km/óra). A gyakorlatban tökéletesen megfelelõ hatótávú (130 km a standard ciklus szerint) lítiumion-akkumulátort hat óra alatt lehet újratölteni, közönséges 220 voltos konnektorról, de gyorstöltõ rendszerének jóvoltából már fél óra alatt visszanyeri kapacitásának 80 százalékát.

Mindez azt jelenti, hogy ez a „zéró emissziójú” városi autó változatosan használható, élénksége és komfortja pedig összemérhetõ a benzinmotoros kiskocsikéval.

Legjobb tulajdonsága a kiváló környezetkímélet, a kompakt méret, a biztonság és az egyszerû kezelés – ám elõnyei korántsem merülnek ki ennyivel! Nem kevésbé érdekes néhány fedélzeti szolgáltatása sem, különösen a 'helyi kommunikációs egység' jóvoltából. Ez, azonkívül, hogy rákapcsolódik a Peugeot Európa-szerte mûködõ, páratlan segélyhívó rendszerére (meghatározza a baleset helyét, és riasztja a mentõket), alkalmas adatátvitelre is (akkumulátor állapota, megtett út, legközelebbi karbantartás esedékessége stb.), így megkönnyíti a flottakezelést.

A Peugeot az autózás élvonalában

Az Ion jelzi a Peugeot elkötelezettségét, hogy felvegye gyártási programjába mindazokat az új mûszaki megoldásokat, amelyek kielégíthetik a városi mobilitás igényeit. Ez az új autó kulcsszerepet játszik a környezeti károkat és az olajfüggést minimumra csökkenteni törekvõ márkastratégiában.

Mostantól kezdve két éven belül többféle megoldással is találkozhatnak majd a vevõk a modellválasztékban: a mindennapi városi közlekedésre való, teljesen elektromos hajtású ion 2010 végén jön ki.
A 2011 tavaszán érkezõ 3008 HYbrid4 sokféleképpen alkalmazható technikával lesz felszerelve (147 kW / 200 LE, összkerékhajtás stb., 99 g/km-re csökkentett CO2 emisszióval).

Ezekhez egész sor nagyteljesítményû dízel HDi FAP és benzinmotor (VTi és THP technikával) járul; olyan motorok, amelyek kiválók a maguk kategóriáján belül: a 107 CO2 emissziója 106 g/km, a 207-é 99 g, a 308-é 120 g, a 3008-é 130 g és a 407-é 129 g. /Autósoldalak.hu/