Autós hírek: Nissan Leaf: Új fejezet


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Nissan augustus elején bemutatta a világ elsõ megfizethetõ emissziómentes gépkocsiját.
Az autó karosszériáját kimondottan a lítium-ionos akkumulátorhoz tervezték. A Nissan LEAF egy középkategóriás ferdehátú modell, mely kényelmes férõhelyet biztosít 5 felnõtt számára, a hatótávolsága pedig több mint 160 km (100 mérföld), ami megfelel a valós fogyasztói igényeknek.

A modell, várható piaci bevezetése Japánban, az Egyesült Államokban és Európában 2010 végén kerülhet sor. A Nissan LEAF ezzel új korszakot nyit a közlekedés történetében – az emissziómentes korszakot.  Ez az autó megtestesíti a Nissan jövõrõl alkotott radikális vízióját, és magába foglalja az évtizedeken átívelõ kutatásokat és befektetéseket.

[3]“A Nissan LEAF egy olyan hatalmas eredmény, melyre minden Nissan dolgozó méltán büszke lehet” – mondta Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója.  “Fáradhatatlanul dolgoztunk azon, hogy a mai napon valósággá váljon a célunk – egy olyan, mindenki által használható autó, melynek károsanyag-kibocsátása nem egyszerûen csak csökkentett, hanem valóban 0. Ez az elsõ lépés egy olyan úton, mely valóban izgalmas lesz, mind az emberek, mind a Nissan, mind az iparág számára.”

A LEAF legfontosabb tulajdonságai:
1)Emissziómentes hajtáslánc és padlólemez
2)Megfizethetõ ár
3)Karakteres formaterv
4)160 km-es (100 mérföld) hatótávolság
5)Connected Mobility: fejlett közlekedési információs rendszer

A “LEAF” (falevél) név már önmagában is fontos üzenetet hordoz az autóról. Ahogy a levelek tisztítják a levegõt, úgy a Nissan LEAF is tisztábbá teszi a közlekedést azáltal, hogy egész egyszerûen nincs károsanyag-kibocsátása.

[4]Bár az autó ára csak a 2010-es bevezetés környékén válik véglegessé, ám a Nissan elképzelései szerint versenyképes lesz egy jól felszerelt C-szegmensbeli gépkocsiéval. Ráadásul a Nissan LEAF minden bizonnyal részesülhet majd egy sor jelentõs helyi, regionális és nemzeti adókedvezménybõl, valamint támogatásból a világ minden részén. Mindezen felül, mivel a Nissan LEAF mechanikailag sokkal egyszerûbb felépítésû, mint a hagyományos belsõégésû motorral ellátott gépkocsik, nem csak környezetbarát, hanem a pénztárcát is kíméli.

Emisszió mentes közlekedés 

A Nissan LEAF-et egy laminált szerkezetûk kompakt lítium-ion akkumulátor hajtja, amely több mint 90kW-os teljesítményre képes, míg elektromos motorjának teljesítménye 80 kW, és nyomatéka 280 Nm. Ez biztosítja azt a vezetési élményt, amit a vásárlók elvárnak a tradicionális benzinüzemû autóktól is.

A belsõégésû motorokkal szerelt gépkocsikkal ellentétben a Nissan LEAF-nek nincs kipufogója, ezáltal szén-dioxid, vagy egyéb üvegház-gáz kibocsátása. A Nissan LEAF energia visszanyerõ fékrendszerének és a lítium-ion akkumulátorának köszönhetõen az autó hatótávolsága teljes feltöltöttség esetén meghaladja a 160 kilométert (100 mérföld).

[1] Kiterjedt fogyasztói felmérések igazolják, hogy ez a hatótávolság elegendõ a világ autóhasználóinak 70%-a által egy nap alatt vezetett táv megtételére.

Emellett a Nissan koncepciója könnyû és kényelmes feltöltést tesz lehetõvé. A Nissan LEAF-et egy gyorstöltõvel kevesebb, mint 30 perc alatt lehet a teljes kapacitás 80%-ára feltölteni. Az otthoni 220 V-os hálózaton keresztül pedig mintegy 8 óra alatt lehet a kocsit teljes mértékben feltölteni – ami elegendõ idõt ad a pihenésre mind az autó, mind a vezetõje részére.

Valós igényekre tervezett autó

A Nissan LEAF mögött álló mérnöki és tervezõgárda egy versenyképes árú, valós igényeket kielégítõ autót alkotott, amely a Nissan számára lehetõvé tette, hogy a közlekedést átvezesse az emissziómentes korszakba. A kényelem, tágasság és terhelhetõség érdekében a Nissan LEAF egy teljesen új alvázon és új formatervvel jelenik meg.

”A mi autóknak kellet lennie a világ elsõ középkategóriás, gyakorlatban is használható elektromos jármûvének, amelyet az autóvezetõk megengedhetnek maguknak, és használni is akarnak minden nap. Ezt a célt sikerült elérnünk. A külsõ formaterv nem csupán a Nissan LEAF-et azonosítja, hanem tulajdonosát is, mint az emissziómentes közlekedés új korszakának résztvevõjét” - mondta Masato INOUE, a modell vezetõ tervezõje.

Karakteres formaterv

Még a legkisebb részleteknek is lehet számottevõ hatása.

[6]A Nissan LEAF elülsõ formatervének hangsúlyos eleme a határozott. V-alakú design, a hosszúkás, felfelé dõlõ fénykibocsátó diódákból (LED) álló fényszórókkal, melyeknek kékes színû visszatükrözõ kialakítása mintha azt sugározná: “Ez az autó különleges.” A fényszórók azonban nem csupán üzenetet közvetítenek, formájuknak köszönhetõen elterelik a légáramlást a külsõ visszapillantók útjából, csökkentve ezáltal a szélzajt. A fényszórók további elõnyös tulajdonsága, hogy a fogyasztásuk csupán 10%-a a hagyományos fényszórókénak, így lehetõvé teszik, hogy a Nissan LEAF valóban kiemelkedõ hatótávolsággal bírjon.

A világos belsõ színeknek köszönhetõen a Nissan LEAF utastere kellemes és stílusos atmoszférájú.  A környezetbarát hatású “Kék Föld” színvilágot a Nissan LEAF elõdmodelljének „Aqua Globe” külsõ színe inspirálta.  E színvilágot a mûszerfal kék lámpái és a mûszerek háttérvilágítása varázsolják az utastérbe.

Az informatikai rendszer

A Nissan LEAF fejlett informatikai rendszerrel bír. A hátteréül szolgáló globális adatközpontnak köszönhetõen vezetõje számára támogatást, információt és szórakozást biztosít a nap 24 órájában.

[5]A mûszerfalon lévõ monitor jelzi a Nissan LEAF aktuális töltöttségi szintjét – azaz a megtehetõ távolságot – valamint a közelben található töltõállomásokat is.

Az autó egy másik egyedülálló eleme a mobiltelefon segítségével aktiválható légkondicionáló és töltési funkciók.  A távirányítható fedélzeti idõzítõ ugyancsak igénybe vehetõ az elemek töltésének programozására.

“Az IT rendszer az autó egyik legfontosabb elõnye” - mondta Tooru ABE, vezetõ termékspecialista. “Azt akartuk, hogy ez az autó társa legyen a vezetõnek, és élményt nyújtson az utasok számára. Szándékunk szerint a Nissan LEAF segít majd egy emissziómentes közösség létrehozásában is. Az IT rendszer nyújtotta lehetõségek mindezt lehetõvé teszik.”

Az emisszió mentes közlekedés

A Nissan LEAF az elsõ fontos lépés az emissziómentes közlekedés korába vezetõ úton. Ugyanakkor a Nissan tisztában van azzal, hogy a belsõégésû motorok technológiája továbbra is fontos szerepet játszik a globális közlekedésben az elkövetkezõ évtizedek során. Éppen ezért a Nissan mindere kiterjedõen igyekszik megvalósítani az emissziómentes közlekedésre vonatkozó vízióját, több környezetbarát technológiát elérhetõvé téve a fogyasztók számára.

Egyes vevõk számára a Nissan LEAF lesz a tökéletes választás, és az egyetlen autó, amelyre valaha is szükségük lehet. Másoknak ez az autó lesz a családi flotta logikus kiegészítése, az optimális választás a városi közlekedésre.

[2]Bár a végsõ cél az emisszió kiküszöbölése, a cég továbbra is elkötelezett az olyan környezetbarát technológiák innovációjának terén, amelyek növelik a hatékonyságot és csökkentik a szennyezõanyag-kibocsátást. Ennek eredményeként a Nissan olyan technológiai megoldásokat kínál, mint a CVT váltó, az „Idle Stop”, a HEV, a tiszta dízel, továbbá kutatásokat folytat az üzemanyagcellás technológia terén is.

Partnerség

A Renault-Nissan együttmûködés zászlaja alatti emissziómentes közlekedési programok olyan országok partnerségét élvezik, mint pl. az Egyesült Királyság és Portugália, továbbá helyi kormányzatokét Japánban és az Egyesült Államokban. Összesen mintegy 30 együttmûködési megállapodásról beszélhetünk világszerte.

E megállapodások 3 fõ területre összpontosulnak: 
1, Kiterjedt töltési infrastruktúra létrehozása, kormányzati és magántõke bevonásával.
2, Helyi, regionális és nemzeti kormányzatok támogatási és ösztönzési rendszerének kialakítása, valamint.
3, Az emissziómentes közlekedési társadalmi és egyéni hasznaira vonatkozó felvilágosítás.

Emissziómentes jármûvek gyártása 

[4]A Nissan LEAF az elsõ a cég által gyártandó elektromos jármûvek sorában, és mérföldkõ a Renault-Nissan együttmûködés emissziómentes közlekedésrõl alkotott víziójának megvalósításában. A Nissan elsõ elektromos jármûvét Oppama-ban, Japánban gyártják, és további gyártási kapacitást terveznek a Tenesse-beli Smyrna-ba az Egyesült Államokban. Lítium-ion akkumulátorok gyártása folyik Zama-ban, Japánban, további tervezett gyártóhelyekkel az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Portugáliában. Jelenleg számos egyéb gyártóhely létrehozásának lehetõsége áll elemzés alatt./Autósoldalak.hu/

NISSAN LEAF technikai adatok 

Méretek
Hossz: 4445 mm
Szélesség: 1770 mm
Magasság: 1550 mm
Tengelytáv: 2700 mm

Teljesítmény
Hatótávolság: 160km/100mls (US LA4 mode)
Max sebesség (km/h): több, mint 140km/h (több, mint 90mph)

Motor
Típus: AC motor
Max teljesítmény (kW): 80 kW
Max nyomaték (Nm): 280 Nm

Akkumulátor:
Típus: laminált lítium-ion akkumulátor
Teljes kapacitás (kWh): 24 kWh
Teljesítmény (kW): több, mint 90 kW
Fajlagos energia tartalom (Wh/kg): 140 Wh/kg
Fajlagos teljesítmény (kW/kg): 2.5 kW/kg
Modulok száma: 48
Töltési idõ: gyors töltés DC 50kW (0 - 80%): kevesebb, mint 30 perc; otthon használatos 220 Voltos töltõvel: kevesebb, mint 8 óra
Az akkumulátor elhelyezkedése: Az ülések és a padló alatt