Autós hírek: Mercedes-Benz E-osztály T-modell: Megérkezett a kombi!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az új E-osztály egész sor mûszaki újdonságot vezetett be, amelyeket egyetlen más autó sem kínál e kategóriában, a fáradtság-felismeréstõl az ütközésveszély esetén mûködõ automatikus vészfékezésig, az adaptív távfény-asszisztenstõl az aktív motorháztetõig. Mindezeket természetesen megkapta a T-modell is, kiegészítve a hátsó légrugózással (széria) és a rakodótér páratlanul praktikus megoldásaival.

[4]Az E-osztály T-modellje több mint harminc éve alapította meg a prémium életstílus-kombik kategóriáját. Az elsõ T-modell indulása, 1977 óta több mint egymillióan döntöttek a felsõkategóriájú Mercedesek legcélszerûbb változata mellett. Ezt a sikertörténetet folytatja a Mercedes T-modell ötödik nemzedéke – egyben csatlakozva a sikeresen útnak indult limuzinhoz, amely 2009 tavaszán jelent meg Európában, és már májusra átvette a vezetõ pozíciót a piaci szegmensében. 40 ezer darab talált eddig gazdára! Jellegzetes vonalainak kedvezõ fogadtatását bizonyítja, hogy az AutoBild Design Award 2009 alkalmával több mint százezer olvasó választotta a négyajtós kivitelt a világ legszebb autójának, a kétajtóst pedig a kupé/kabrió kategória gyõztesének.

Célszerû: felülmúlhatatlan rakodótér és kezelhetõség

[5]Kezdjük a poggyászkezelés különlegességével: az alapfelszereléshez tartozó EASY-PACK csomagtér-ajtó önmûködõen nyílik fel, a kulcs vagy a fogantyú megnyomására. Az újszerû „Quickfold“ rendszer lehetõvé teszi, hogy a csomagtartó felõl hajtsuk le a hátsó ülést. Sem a fejtámlákat, sem az ülõlapokat nem kell ehhez elõzõleg megmozdítani. A két üléstámlát huzalok oldják ki, és döntik elõre, úgyhogy sík rakodófelület keletkezik. Lefektethetõ külön a bal- vagy a jobboldali támla, illetve egyszerre mindkettõ. A kioldás oldalról is lehetséges. Az autó így alkalmas hosszú, terebélyes tárgyak szállítására. Jóval egyszerûbb lett a poggyászt lefedõ, illetve biztosító, többféle pozícióban elhelyezhetõ, vagy akár kivehetõ roló és háló kezelése is.

A raktér 1950 litert elérõ térfogatával osztályában mércének számít az új E-osztály T-modell (hosszúság/szélesség/magasság: 4.895/1.854/1.471 milliméter). Csúcsérték a gyakorlat szempontjából fontos ajtónyílás-méret, rakodómagasság és poggyászhosszúság is.

[6]Ám nemcsak a csomagtartóban sikerült felülmúlni a típuselõd nagyvonalú méreteit: a könyökszélesség 50 milliméterrel nõtt, 1505-re, ugyanennyivel lett nagyobb a tolótetõ ellenére a hátsó fejmagasság (1010 mm), amely tolótetõ nélkül eléri a 1012 millimétert.
Alapfelszerelés a mintaszerû poggyászkezelõ rendszer, tehát az önmûködõen nyíló-csukódó, a poggyászrolót is felemelõ EASY-PACK hátfalajtó és az EASY-PACK padló. Az utóbbi jelentõsen növeli a hasznos belmagasságot, mivel különbözõ helyzetekben lehet rögzíteni. Szintén széria az EASY-PACK poggyászfedél és a biztosító háló. A rolót elektromos rásegítéssel akaszthatjuk be a D-oszlopba; a hátsó ajtó felnyitásakor felemelkedik a roló is, hogy zavartalan legyen a rakodás. Egyedülálló a kategóriában az összehajtható ülés is a csomagtérben.

Biztonságos: szériában kilenc légzsák, újszerû vezetõtámogató rendszerek

[3]Az új E-osztállyal még jobban kiépíti biztonságtechnikai elõnyét a Mercedes-Benz. Tucatnyi új, vagy továbbfejlesztett vezetõtámogató rendszer segít elkerülni a baleseteket, vagy csökkenteni azok következményeit. Ide tartozik a széria fáradság-felismerõ ATTENTION ASSIST és az extra DISTRONIC PLUS követési távolság-tartó, illetve a PRE-SAFE® fék, amely önmûködõen képes részleges vagy teljes fékezésre. Egyedülálló, hogy a PRE-SAFE® az elsõ lökhárítóban elhelyezett radar adatai alapján az elkerülhetetlen ütközés elõtt feszesre húzza az elsõ biztonsági öveket, ezáltal csökkenti az emberi test igénybevételét.

Kilenc széria légzsákjával, négy övfeszítõjével és erõhatárolójával, valamint az elsõ ülések ütközésre aktiválódó NECK-PRO fejtámláival még a típuselõdnél is kiterjedtebb biztonsági arzenált sorakoztat fel az új E-osztály.

Futómû: széria az önmûködõ hátsó szintszabályozás

[2]Az új T-modell kiemelkedõ hosszú távú komfortjáról a DIRECT CONTROL futómû alkalmazkodó csillapítása gondoskodik. Szintúgy alapfelszerelés a teljes terhelés esetén is azonos magasságot tartó hátsó szintszabályozás. A T-modell futómûvét az eltérõ karosszéria-méretekhez illesztették, a csillapítók és a stabilizátorok valamivel feszesebbek lettek. Ezáltal a T-modell, a komfort csökkenése nélkül, ugyanolyan élénk, mint a limuzin.

Motorok: jelentõsen csökkent a fogyasztás és az emisszió

Új motorokkal és sokféle tökéletesítéssel (aerodinamika, súly, energiagazdálkodás, menetellenállások) jelentõsen leszorították az új T-modell fogyasztását és emisszióját. Például az E 250 CDI teljesítménye 150 kW, nyomatéka und 500 Nm,  fogyasztása pedig csak 5,7 l/100 km (150 g CO2/km).

[7]Az új T-modell indulásakor ötféle hajtómû választható, 125 kW/170 LE és 285 kW/388 LE között. Az új, illetve továbbfejlesztett gépek kisebb lökettérfogatból hoznak ki nagyobb teljesítményt, ráadásul olyan fogyasztással, amely eddig a kompakt kategóriában volt általános. Ezt olyan újítások tették lehetõvé, mint az E 350 CGI BlueEFFICIENCY sugárvezérlésû közvetlen benzinbefecskendezése. A négyhengeres CDI dízelek újonnan kifejlesztett piezo-porlasztóknak és kétfokozatú feltöltésnek köszönhetik kivételes képességeiket. Valamennyi motor EU5-ös./Autósoldalak.hu/