A 28 éves versenygyõztes már a pénteki nap második gyorsasági szakaszától
kezdve vezette a mezõnyt. Aki azonban ezután várt kemény küzdelmet, az
csalódhatott, hiszen a címvédõ világbajnok Loeb a következõ gyorsasági
szakaszon autójával nekicsapódott egy farönknek. Késõbb folytatta a
versenyt, de már csak a hetedik helyen tudott célbaérni.
[2]Loeb csapattársa ezúttal sikeresebb lett. Dani Sordo az utolsó nap végén a
harmadik hely felé autózott, amikor is a második hely hirtelen az ölébe
hullott. Az történt ugyanis, hogy a második helyen álló fordos Jari-Matti
Latvala a versenyt záró 2,5 km-es szuperspeciális szakaszán kiesett a
versenybõl. A fordos pilóta elkapott egy homokkal teli olajoshordót az egyik
kanyarban, letért az útról és összetörte autója elejét. A finn próbált
visszatérni a versenybe és teljesíteni azt, de miután a Ford felfüggesztése
és kormányrúdja is eltörött, ez lehetetlen feladatnak bizonyult. Ezután még
a motor is lángra lobbant, s Latvala végül feladta. Foghatja a fejét, hiszen
nem csak a második helyet vesztette el a finn autóversenyzõ, hanem
összetettbeli negyedik helyét is. Most kénytelen pontok nélkül beérni az
egyéni ponttábla ötödik helyével.
'Ok, Jari hibájától eltekintve egy ponttal vezetem az egyéni ponttáblát, és
ez az elsõ alkalom, hogy zsinórban két világbajnoki ralifutamon gyõzni
tudtam. Ez jó érzés. Most már azt szeretném, ha zsinórban harmadszorra is
nyernék a hazai ralimon, Finnországban.' - szögezte le lelkesen Mikko
Hirvonen. A Ford számára azonban nagy csalódás, hogy a Citroën megõrizte
elsõ helyét a konstruktõrök között. Így a francia gyártó 17 pontos elõnnyel
érkezik meg Finnországba, ahol azonban az abszolút esélyesnek a Ford számít.
A Solberg fivérek ismét odatették magukat. Henningé a harmadik, míg a saját
csapatával versenyzõ Petteré a negyedik hely. Miután mindketten skandináv
pilóták, nagyon várják a soron következõ Finn Ralit, ahol az északi pilóták
lesznek elõnyben.
[5]Az elsõ kilenc helyen Citroënes és fordos pilóták értek célba, így nem
meglepõ, hogy az ötödik helyen a brit Matthew Wilson ért célba a Stobart
Fordjával. A Stobartnak igen jól sikerült ez a versenye, hiszen Wilson után
egybõl a hatodik helyen a helyi hõs, Krzysztof Holowczyc ért célba, így õ az
elsõ lengyel pilóta, aki pontokat tudott gyûjteni a Rali Világbajnokságban.
A háromszoros Lengyel Rali-gyõztes pilóta eredményén is látszik, hogy jól ki
tudta használni a hazai terep nyújtotta lehetõségeket, s elmondása szerint
nagyon élvezte a versenyt a Stobart színeiben.
[4]Miután Sebastien Loeb autóját helyrepofozták, folytatni tudta a versenyt, s
így végül a hetedik helyével két pontot tudott gyûjteni. 'Több, mint a
semmi. Még egy pont is nagyon fontos lehet, így boldog vagyok, hogy kettõt
is szereztem. El kell felejtenem ezt a ralit. Remélem sokkal jobban sikerül
legközelebb.' - tette hozzá az ötszörös világbajnok. Az utolsó pont a
Citroën junior csapatához és azon belül Conrad Rautenbachhoz került.
Ezzel elkezdõdik a nyári pihenõ a mezõny számára. Öt hét múlva, 2009. július
31.-augusztus 2. között, a Finn Ralival veszi kezdetét a világbajnokság
második fele. Azért nem állnak le teljesen a csapatok, hiszen dolgozni
fognak autóikon és teszteléseket hajtanak végre a nyár során is. A show-nak
folytatódnia kell..
2009-es Lengyel Rali végeredménye:
1. M Hirvonen Ford Focus 3:07:27,5
2. D Sordo Citroën C4 3:08:37,8
3. H Solberg Ford Focus 3:09:33,2
4. P Solberg Citroën Xsara 3:09:51,8
5. M Wilson Ford Focus 3:11:45,0
6. K Holowczyc Ford Focus 3:12:01,4
7. S Loeb Citroën C4 3:26:42,6
8. C Rautenbach Citroën C4 3:26:48,1
9. E Novikov Citroën C4 3:26:53,7
10. M Bebenek Mitsubishi Lancer 3:30:36,2
A világbajnokság állása a Lengyel Rali után:
Pilóták
1. M Hirvonen 58 pont
2. S Loeb 57 pont
3. D Sordo 39 pont
4. H Solberg 27 pont
5. J-M Latvala 25 pont
6. P Solberg 25 pont
7. M Wilson 19 pont
8. F Villagra 14 pont
Konstruktõrök
1. Citroën 106 pont
2. Ford 89 pont
3. Stobart 60 pont
4. Citroën Junior Rally Team 29 pont
5. Munchi\'s Ford 18 pont
(Forrás: Amber PR)
|