Autós hírek: Hyundai Elantra LPI HEV: Koreában már megrendelhetõ!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Hyundai Motor Company – Dél-Korea legnagyobb autógyártója – már a piaci bevezetés elõtt is fogad megrendeléseket az Elantra LPI hibridhajtású elektromos autóra, a márka elsõ kereskedelmi forgalomba kerülõ hibridjére.

A Hyundai, a típus hivatalos koreai bemutatója elõtt egy nappal, azaz már július 7-én fogad megrendeléseket. A világ elsõ autógáz hajtású hibridautóját idén áprilisban, a Szöuli Autószalonon láthatta elõször a nagyközönség. A koreai piacon Avante típusnév alatt forgalmazott Elantra LPI HEV környezetbarát, különleges szerkezetû, és gazdaságos üzemû is egyszerre.

[1]Az Elantra LPI HEV-t a Hyundai Gamma motorcsaládjába tartozó, 1,6 literes autógáz üzemû benzinmotor hajtja, egy 15 kW-os és 105 Nm csúcs forgatónyomatékú villanymotorral közösen. A sebességváltó fokozatmentes automata (CVT), így az Elantra LPI HEV széndioxid emissziója mindössze 99 g/km, egyéb károsanyag-kibocsátása pedig 90 százalékkal alacsonyabb az azonos motorral hajtott benzinüzemû Elantrákénál, amelyek szintén teljesítik az extrém szigorú, SULEV emissziós norma elõírásait. Az autógáz alacsony szénkibocsátással elégethetõ szénhidrogén keverék, égése a benzinénél és a gázolajénál is jóval tisztább. Koromkibocsátása minimális.

Az Elantra LPI úgynevezett könnyû, önálló, tisztán elektromos hajtásra nem alkalmas hibrid, kombinált LPG-fogyasztása 17.8km/l (ez benzinre átszámítva 22.2km/l). Ezzel, 47 százalékkal gazdaságosabb az 1,6 literes hagyományos benzinmotorral hajtott automataváltós Elantráknál. Ráadásul kedvezõbb áron is tankolható: az LPG ugyanis Koreában 50 százalékkal olcsóbb a benzinnél.

[2]Az Elantra LPI hibrid a világ elsõ, nagy energiasûrûségû lítium-ion-polimer szerkezetû akkumulátorokkal gyártott hibridje. Ezek az akkumulátorok nem csak olcsóbbak és biztonságosabbak a hagyományos lítium-ion szerkezetûeknél, de jóval több töltés-kisütési ciklust is bírnak, a tárolókapacitás komoly csökkenése nélkül. A technológián túl az LPI HEV összes fontosabb eleme, a villanymotort, az akkut, és az áramátalakító elektronikát is ide értve a Hyundai és partnereinek saját, házon belüli fejlesztése./Autósoldalak.hu/