A Lengyel Rali a második legrégebbi autós verseny a Monte-Carlo Rali mögött.
1921-ben rendezték meg az elsõ futamot, amelynek a gyõztese Tadeusz Heyne
volt. A másik újonchoz, az Ausztrál Ralihoz hasonlóan a Lengyel Rali is
szerepelt már korábban, 1973-ban, a világbajnoki versenynaptárban. Akkor
Achim Warmbold nyerte meg a versenyt, a késõbbi ferraris Forma-1-es
csapatvezetõ Jean Todt navigálásával.
[2]2005-ig Lengyelországban aszfaltos ralit rendeztek, de azóta murvás verseny
lett belõle. A gyorsasági szakaszok egyaránt a ligetekbe és a nyílt vidékre
kalauzolják el a résztvevõket, így ezzel egy kicsit a Finn Ralira hasonlít a
verseny. Az utak többsége laza homokos, de néhány útszakasz keményebb
felszínû a helyreállítási munkák következtében.
Legutóbbi formáját nézve a Ford a befutó a hétvégi ralin. Latvala
olaszországi és Hirvonen görögországi sikerein felbuzdulva nagy tervekkel
vág neki a csapat a versenynek. Bár a szezon elején Loeb abszolút domináns
teljesítményt nyújtott, végül legutóbb az Akropolisz Ralin pontot sem
gyûjtött, így tudott Hirvonen hét pontnyira felzárkózni a francia klasszis
mögé az egyéni ponttáblán. A Ford is megközelítette a Citroent (15
pontnyira) 5 versennyel a szezon vége elõtt. Ha a Citroen sürgõsen nem szedi
magát össze, veszélybe kerülhet mindkét világbajnoki címe.
[3]Miután teljesen új ez a terep a mezõny számára, így a szervezõk a
pályabejárás elõtt egy DVD-t bocsájtottak minden csapat rendelkezésére, hogy
jobban áttanulmányozhassák a lengyel útvonalat. 'A gyorsasági szakaszok
nagyon gyorsnak tûnnek és hasonlítanak a finnországiakhoz. Közepesen
szélesek és olyan puhák, hogy eléggé tönkremehetnek a második menetben. Elég
sokat esett azon a részen mostanában és esõt jósolnak a hétvégére is, így a
homokos talaj sártengerré változhat.' - nyilatkozta Hirvonen.
[4]A címvédõ világbajnok Sebastien Loeb szerint a siker kulcsa a Lengyel Ralin
a pontos itiner lesz. Elmondása szerint az Akropolisz Ralin a hibás itiner
miatt szenvedett balesetet, így most mindennél jobban figyel arra, hogy az
nagyon pontosan készüljön el a lengyelországi versenyre. 'A szezont repülõ
rajttal kezdtük, de az utóbbi két rali nem sikerült túl jól. Szomorú lenne
mindent eldobni.' - szögezte le. 'Ez extra nyomást jelent számunkra.' -
tette hozzá.
A Lengyel Rali jó alkalom arra, hogy a helyi ralisok is bekapcsolódjanak a
nemzetközi ralis vérkeringésbe. Így lehetséges, hogy az egyik legismertebb
lengyel autós, Krzysztof Holowczyc is rajthoz áll a Stobart színeiben. A
Stobart biztosra ment, egy jó pilótát alkalmaz kitûnõ helyismerettel.
Várhatóan újabb pontokkal erõsíti eddig is kitûnõ pozícióját a konstruktõrök
között a félgyári csapat.
A versenyrõl
[5]A 2009-es Lengyel Rali három napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz 352
km-t tesz majd ki. A rali központja a turisták által kedvelt tóparti
helyszínen, Mikolajkiban lesz. A fõhadiszállás és a szervizpark együtt
található majd a Golebiewski Hotel komplexumban.
A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 55 pont
2. M Hirvonen 48 pont
3. D Sordo 31 pont
4. J-M Latvala 25 pont
5. H Solberg 21 pont
6. P Solberg 20 pont
7. M Wilson 15 pont
8. F Villagra 14 pont
Konstruktõrök
1. Citroën 94 pont
2. Ford 79 pont
3. Stobart 49 pont
4. Citroën Junior Rally Team 24 pont
5. Munchi\'s Ford 18 pont
(Forrás: Amber PR)
|