Autós hírek: Forma-1-es Brit Nagydíj: Hazai pályán a brit tehetség


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Tavaly még Hamiltonért dobogott a ködös Albion rajongóinak szíve, ám idén
ismét Jenson Button az elsõ a népszerûségi versenyben.

Eddig ezen a futamon hagyományosan a Ferrari és a McLaren szerepelt jól, de
hazai terepen ezúttal biztos Jenson Button és a Brawn GP sikere. A 2008-as
esõs futamot Lewis Hamilton nyerte, de idén biztosan nagy lökést ad az amúgy
is hibátlanul és nagyon kiegyensúlyozottan versenyzõ Buttonnak a hazai pálya
elõnye. Érdekesség, hogy tavaly a Brawn GP elõdje, a Honda színeiben
versenyzõ Rubens Barrichello szép helyezést ért el, hiszen dobogós helyre
(harmadik lett) vitte célba az ideinél lényegesen rosszabb formában futó
autóját.

[3]'Silvestone-ban a két legnagyszerûbb dolog: a rajongók és a pálya maga.
Nagyon jó találkozni emberekkel, akik az ország és a világ minden pontjáról
sereglettek ide. Mikor az autóban ülök, valójában látom a rajongókat a
tábláikkal és hallom az éljenzésüket.'- nyilatkozta a tavalyi gyõztes, Lewis
Hamilton. A McLaren tudja, hogy nincs gyõztes pozícióban, de a csapatot már
az is boldoggá tenné, ha pontszerzõ helyen érnének célba autói.

Ha már Angliáról van szó, akkor persze szóba kerül az idõjárás, ami
megjósolhatatlan, bár ezúttal nem várható esõ a versenyhétvégére. Az idei
szezon eleji néhány esõs futamot követõen a legtöbben száraz versenyt
szeretnének, de egy esetleges esõt követõen váratlan eredmények
születhetnek. Ha esik, ha nem, egy dolog kikerülhetetlen a volt reptéri
kifutópályán, az erõs szélfújás, amely különbözõ irányokból fújhat, ezzel
destabilizálva az autókat.

[2]A Török Nagydíj óta eltelt idõben új fejezetéhez érkezett a Nemzetközi
Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1-es csapatok Szövetsége (FOTA) között
folyó hatalmi harc. A FIA kiadta a 2010-es Forma-1-es rajtlistát, amelyen
ott találhatók a 'rebellis' csapatok is. Május végéig kellett benyújtani a
jövõ évi nevezéseket és egy sor új csapat élt a kisebb költségek által
nyújtott kedvezõ lehetõséggel és neveztek a 2010-es forma-1-es szezonra a
már ott lévõ Williams és Force India társaságában. Tudva levõ, hogy FOTA
tagjai bizonyos feltételek mellett hajlandóak a jövõ évben indulni. Úgy néz
ki, hogy a Williams és a Force India mellett a Ferrari és a Red Bull
tulajdonában lévõ két csapat is biztosan rajthoz áll a következõ szezonban.
Az FIA elmondása szerint az utóbbi három csapattal már megegyezett a jövõ
évi indulásról. A maradék öt FOTA tag (McLaren, BMW, Renault, Toyota, Brawn
GP) szintén helyet kaphat a 2010-es versenynaptárban, amennyiben meg tudnak
egyezni a feltételekrõl a szövetséggel. Így nekik nem maradt más
lehetõségük, mint megegyeznek a szövetséggel, vagy elhagyják a Forma-1-et és
saját bajnokságot alapítanak. A FIA mindenesetre talonban tartogat
lehetséges új csapatokat, hogy ha a 'rebellisek' elhagynák a Forma-1-et,
akkor gyorsan fel tudja tölteni a mezõnyt új tagokkal.

A verseny és a pálya

A pálya a nagyon gyors és az erõs motorral rendelkezõ autóknak kedvez, s
mivel gyors és nehéz, emiatt szinte lehetetlen itt elõzni. A Bridge és a
Copse kanyarnál kicsi a tér, így nagyon óvatosan kell azokat bevenni. A
Stowe kanyar biztonsági szempontból sokat javult Michael Schumacher 1999-es
balesete óta. Mindig remek a hangulat Silverstone-ban, így méltán vált sok
pilóta kedvencévé.

[1]A Silverstone-i pálya nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak
is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelõ
elegye. A gyors szakaszok miatt nagy figyelem hárul majd az abroncskopásra,
emiatt nagyon elõvigyázatosan választanak majd az istállók gumikat. Miután
nehéz a pályán elõzni, az istállók stratégáin sok múlik, ugyanis most
mindennél fontosabb szerephez jut a versenystratégia, amellyel versenyt
lehet nyerni és veszíteni.

A 60-körös Brit Nagydíj június 21.-én helyi idõ szerint 13 órakor veszi
kezdetét. A pálya hossza: 5,141 km, a teljes versenytáv 308,355 km. A
pályarekordot Michael Schumacher tartja 2004-bõl, ideje 1 perc 18,739
másodperc.

2008-ban Lewis Hamilton szerezte meg a gyõzelmet Silverstone-ban, így tehát
McLaren-siker született. A brit pilóta ideje 1\\\'21'43.074 volt. A második
helyezett Nick Heidfeld (BMW) lett, miközben a bronzérmes helyen az akkor
még hondás színekben versenyzõ Rubens Barrichello ért célba.

(Forrás: Amber PR)