Autós hírek: Opel Insignia OPC Sports Tourer: kezdõdik a tesztelés a Zöld Pokolban


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az Opel mérnökei ragaszkodnak hozzá, hogy az OPC-sorozat valamennyi tagja teljesítsen egy szigorú, tízezer kilométeres tesztet a Nürburgring 20.8 km hosszúságú északi körén (Nordschleife), amelyet Zöld Pokolnak nevezett el a legendás versenyzõ, Jackie Stewart. Néhány napja az Insignia OPC szedán probléma nélkül teljesítette a feladatot.
'Az Insignia OPC szedán 12 nap alatt 487 kört ment csúcssebességgel, a legnagyobb rendben. Ez az a teljesítmény és megbízhatóság, amelyet minden Opeltõl elvárunk!', mondta Hans Demant, az Opel vezérigazgatója.
[1]Az Opel Insignia OPC Sports Tourer 2.8-literes, V6-os turbómotorjának teljesítménye 325 LE/239 kW, nyomatéka 435 Nm. Mûszaki fénypontja a leültetett, átdolgozott mechatronic futómû, FlexRide rendszerrel, az Adaptive 4x4 erõátvitel, elektronikus felügyeletû hátsó differenciálzárral és az igénybevételnek megfelelõ Brembo fékberendezés - mindez egy praktikus és tágas, 1530 literes csomagterû kombiban.

Autós csúcstechnika

Akárcsak az Insignia OPC szedán, a Sports Tourer is tele van elsõrangú mûszaki megoldásokkal. Az OPC motor 25 százalékkal többet teljesít az Insignia Sport és Cosmo 260 lóerõs 2.8-as V6-os turbójánál. Ennek érdekében átdolgozták a kipufogót, jelentõsen csökkentve az ellennyomást, a speciális hangtompítók pedig sportosan mély, komoly hangról gondoskodnak. Hatfokozatú váltójával 6,3 másodperc alatt gyorsul százra, és 250 km/órával képes menni (lehatárolt).

[3]Az Adaptive 4x4 és az eLSD elektronikáját átprogramozták, hogy nyomatékelosztása megfeleljen az OPC sportos filozófiájának. Az Opel Performance Center konstruktõrei különleges elsõ futómûvet fejlesztettek ki, HiPerStrut (High Performance Strut) néven, amely tíz milliméterrel leülteti a karosszériát az összkerékhajtású Insignia Sport változathoz képest. Ennek hatására csökkent a zavaró kormányzási befolyás, és kezesebb az autó viselkedése.

Az OPC standard elektronikus FlexRide futómûvét az extra teljesítményhez hangolták, és különösen a sportos stílus kedvelõi lelik majd örömüket benne. Háromféle mód választható: a standard a legkényelmesebb, a Sport feszesebb, az új OPC üzemmód pedig a legnagyobb élményt adja.

Nem tréfálnak: 12 nap, 27,000 sebességváltás, 35,551 kanyar, 487 kör

[4]Mielõtt õsszel kerekei alá veszi a közutat, elõbb a Zöld Pokolban rója köreit az új Opel Insignia OPC Sports Tourer: a Nordschleifén versenyszerûen lehajtott tízezer kilométer megfelel 180 ezer kilométernyi közönséges autózás igénybevételének. A leültetett, sportos hangolású, alacsony súlypontú kocsi képességei ugyanis ott érvényesülnek igazán!
Noha a 20.8 kilométeres, hallatlanul nehéz pálya benne van a standard OPC fejlesztési programban, a kiértékelõ munka, a „végeredmény' mindig új és különleges Volker Strycek és csapata számára. A Német Túrakocsi-bajnokság egykori szereplõje és az Opel Performance Center jelenlegi vezetõje így vonja meg a mérleget: „Tizenkét pilóta, Opel-mérnök és Nordschleife specialista váltotta egymást a széria Insignia OPC szedán volánjánál 12 napon át, esõben és napsütésben. Összesen 27 ezerszer váltottak sebességet, és 35,551 kanyart vettek be a 487 kör alatt.'

A kiértékelést vezetõ Jens Hornischer, aki maga is jelentõs részt vállalt a távból, a következõket mondta: 'Állandóan jó 90 százalékig meghajtottuk az autót - ez bármilyen jármûnek rettentõen kemény gyötrés lenne. A kocsi szinte semmi extra felkészítést nem kapott.'
Az Arden Kék Insignia OPC szedán hibátlanul végigment ezen a processzuson, igazolva azt a magas minõségi színvonalat, amelyet el is várnak az Opel vásárlói.

Kifizetõdik az Opel hosszú sport-kombis tapasztalata

[5]Az Insignia OPC Sports Tourer a legújabb fejezet a kombik hosszú sikertörténetében. A kategória úttörõjeként az Opel 1953-ban hozta ki a személyautót (car) és az áruszállítót (van) kombináló Olympia Rekord Car-A-Van modellt, majd 1970-ben az Ascona Voyage, az elsõ életmód-kombi következett.

A következõ újdonságra 1991-ben került sor, amikor az Opel bemutatta a világ legnagyobb teljesítményû sorozatgyártású kombiját: az Omega Caravan 24V háromliteres, soros hathengeres motorja 204 lóerõt adott le. A 2005-tõl kapható Vectra OPC folytatta e hagyományt, amelynek elsõ kerekeit 280 lóerõ hajtotta.
Az új, 325 lóerõs Opel Insignia OPC nagyot lép elõre a menetdinamika terén, mégpedig nemcsak motorteljesítményével, hanem az Adaptive 4x4 hajtással is. A dinamikus Sports Tourer változat után minden bizonnyal megfordulnak majd az emberek!
 
OPC: otthon a Nordschleifén

Az Opel már a hatvanas évek óta tesztel a Nürburgring Nordschleifén, és 2006-ban szerzõdést is kötött a híres versenypályával. Azóta saját tesztközpontja van, közvetlenül a Ringnél, eszményi tesztkörülményekkel - különösképp az OPC modellek részére.

A nagyteljesítményû típusok választékában jelenleg a Corsa OPC, az Astra OPC, a Meriva OPC és a Zafira OPC mellett az Insignia OPC négy- és ötajtós, illetve Sports Tourer kivitele szerepel. Míg az Astra OPC 'Nürburgring Edition' modellje a pálya elõtt tiszteleg, az Astra 'OPC Race Camp' a hallatlanul sikeres autósport-központra irányítja a figyelmet.
[6]Az OPC Race Camp versenytapasztalat nélküli, becsvágyó autósoknak kínál lehetõséget, hogy egy szigorúan megszervezett tehetségkutató program során, többmenetes kvalifikációval mutassák meg képességeiket. Akik beválnak, különleges képzést kapnak, amely felkészíti õket a versenyzésre. A programot, az autókat és a szervezést az Opel biztosítja a Race Camp részére.

Eddig 750-en maradtak benn a 22 ezer jelentkezõbõl. A képzés és a válogatás vezetõje a két korábbi versenyzõ, és jelenlegi Opel-márkakövet Manuel Reuter és Joachim Winkelhock. Persze mindenki abban reménykedik, hogy övé lesz a tíz hely valamelyike abban a két Astra versenyautóban, amelyek jövõre indulnak a Nürburgring 24 órás versenyén./Autósoldalak.hu/