Autós hírek: Nissan NV200 VAN: Van új a nap alatt


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Május 11-én mutatkozott be az egész világpiacra gyártott Nissan NV200 zárt áruszállító-változata a Barcelonai Autókiállításon. Kezdetben, 2009 novemberéig, amíg a gyártás meg nem kezdõdik a Nissan barcelonai gyárában, az összeszerelést az európai piac részére is Japánban végzik.   
Az NV200 zárt áruszállító- és kombi-változatának európai értékesítése 2009 októberén kezdõdik, a Family (busz limuzin) változat pedig 2010-ben lesz elérhetõ.

[2]“Nagyon örülünk, hogy az NV200 Van (zárt áruszállító) változatát éppen az idei Barcelonai Nemzetközi Autókiállításon mutathatjuk be. Ez az autó erõsen fog kötõdni Barcelonához, mivel a gyártása az év végén az itteni gyárunkban is megkezdõdik.” – mondta Simon Thomas, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelõs alelnöke.
AZ NV200-ban újszerû konstrukciós ötleteket alkalmaztak annak érdekében, hogy létrehozzák kategóriájának legnagyobb és legjobban kihasználható rakterét.  Annak ellenére, hogy a jármû teljes hossza valamivel kisebb, mint 4,4 m, az NV200 teher-változatának raktér-hossza 2 m-nél hosszabb (2040 mm).  

Az NV200 elsõkerékhajtása és kis helyigényû hátsó kerékfelfüggesztése révén két szabványos Euro-raklapot lehet elhelyezni a rakterében. Az 1,84 m-es külsõ magassága nem nagyobb a versenytársakénál, az útfelülettõl mért 520 mm-es padlómagassága viszont a kategóriában a legkisebb: ez elõsegíti a könnyû rakodást, valamint a 4,1 m3– es rakodótér megvalósítását.
A legnagyobb hasznos teherbírás 771 kg.

Az NV200 egy benzin- és egy dízelüzemû motorral lesz majd elérhetõ.A benzines változatot a Nissan elismert 1.6 l-es HR16 típusjelû, teljesen alumíniumból készült motorja hajtja. Az 1596 cm3-es, 16 szelepes motor teljesítménye 79 kW (108 LE), és 152 Nm nyomatékot továbbít az ötfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó felé.
A dízel-változatot a szövetséges partner, a Renault jól bevált, 8 szelepes 1.5 dCi (K9K típusú), 1461 cm3-es motorja hajtja. A 200 Nm-es nyomatékú és a 63 kW (86 LE) teljesítményû motor kifinomult mûködésû, és kedvezõ üzemanyag-fogyasztású. Az 1.5 dCi dízelmotorhoz ötfokozatú sebességváltó csatlakozik.

Az NV200 extraként megrendelhetõ tolatókamerával is elérhetõ, amely elsõként áll rendelkezésre egy ilyen kategóriájú áruszállítóban. A vezetõtér tele van pakolóhelyekkel, zsebekkel és pohár/palack tartókkal. A kesztyûtartó felsõ részében van egy titkos pakolóhely is, amely elég nagy ahhoz, hogy oda lehessen rejteni a kamerát, a mobil telefont vagy a fontos iratokat.

[1]A tolatókamerához hasonlóan, további, a személyautókban szokásos alap- vagy extra felszerelések érhetõk el, mint a Nissan Intelligens Kulcs, az elektromos mozgatású ablakok, és az ESP. A biztonsági felszerelés tartalmazza az ABS-t a fék-asszisztenssel (BAS) és az elektronikus fékerõ-elosztó rendszerrel (EBD) együtt. Az elsõ – vezetõ- és utas oldali – légzsákok az alapfelszereltséghez tartoznak, az oldallégzsákok külön rendelhetõ extrák. Az elõzetesen kalkulált fenntartási költségek a legkisebbek a kategóriában, ami részben az alacsony üzemeltetési költségeknek, a motorok és a hajtáslánc jó hatásfokának, valamint a biztonságos felépítésnek köszönhetõ, amely segít abban, hogy az ütközések, koccanások során keletkezõ sérülések ne terjedjenek ki az olyan sebezhetõ részekre, mint például a hûtõ.

„Az NV200 rakterének nagysága kiemelkedõen jó, fenntartási költsége pedig kategóriájában a legjobbja. Új mércét állít a manõverezhetõség, a vezethetõség és a rakomány kezelhetõsége terén ugyanúgy, mint a vonzó designt illetõen.  Ezekkel az eredendõ tulajdonságaival, az NV200 a legokosabb választás az olyan vállalkozók számára, akik a lüktetõ városi környezetben használják jármûvüket.” – mondta Simon Thomas.
Majd így folytatta: “Az NV200 alkalmas arra, hogy kielégítse a vevõink olyan igényeit, amelyeket eddig senki nem teljesített, és egyben áttöri a szegmens jelenlegi határait.” /Autósoldalak.hu/