Autós hírek: Új Opel Astra: Az elsõ osztályú kompakt


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az új Opel Astra, amely magában egyesíti a legendás német mérnöki tudást a kifinomult formatervezéssel és innovatív technológiával, ugyanazt a filozófiát képviseli, ami az Insigniát rövid idõ alatt Európa legnagyobb számban eladott középkategóriás szedánjává tette. Az Opel új kompakt autója szeptember 17-én, a Frankfurti Autószalon keretében mutatkozik be. A kifinomult és dinamikus ötajtós kialakításakor az Opel mérnöki tudásának legjavát használta fel, ami megmutatkozik az autó által kínált fantasztikus vezetési élményben is.

[2]Az új generációs Astra azt a magas szintû kényelmet és biztonságot kínálja a kompakt autók között, ami az Insigniával mutatkozott be a középkategóriában. Olyan kivételes technológiai megoldások jellemzik, mint a teljesen új mechatronic futómû, az új generációs adaptív fényszóró rendszer, a közlekedési táblákat felismerõ kamera (Opel Eye) és az ergonomikus sportülések.

'Az Opelnek kiemelkedõ tapasztalata van abban, hogy a legújabb technológiákat elérhetõvé tegye a kompakt kategóriában is - a most következõ tizedik generáció is ezt támasztja alá. Az új Astra az Insignia nyomdokain haladva képviseli az autó iránti szenvedélyt és a minõség iránti elkötelezettséget' - mondta Alain Visser, az Opel alelnöke.

4,42 méteres hosszával az új Astra elöl és hátul is tágasabb, kényelmesebb utasteret kínál, 71 mm-rel hosszabb tengelytávjának köszönhetõen. Karcsú, suhanó formáját maximális teljesítményre tervezte a formatervezõk és aerodinamikai mérnökök csapata. Az autót 600 órán keresztül tesztelték szélcsatornában.

[3]Elegáns méreteivel, erõsen döntött szélvédõjével és ereszkedõ hátsó tetõvonalával újraírja a hagyományos hatchback (ötajtós) formát. A márka új formavilága - a kifinomult design német precizitással kombinálva - az Astrában is természetesen jelen van.
'Az Insignia design elemei teljesen újszerû megközelítésben jelennek meg az Astrában, hiszen nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy minden Opel modell egyedi legyen' - emelte ki Mark Adams, a General Motors Europe designért felelõs alelnöke.

'Az Opel elkötelezettsége aziránt, hogy a legújabb technológiai megoldásokat mindenki számára elérhetõvé tegye, világosan megmutatkozott az Insigniában is. Célunk, hogy ezeket az innovatív újdonságokat most az Astrában is felhasználjuk és elérhetõvé tegyük a kompakt szegmensben.' - emelte ki Hans Demant, az Opel ügyvezetõ igazgatója.
Az Opel Astra egy Rüsslesheim-ben kifejlesztett teljesen új futómûvet is kapott. Ez a hosszabb tengelytávot és a szélesebb „terpesztést' ötvözi egy új hátsó felfüggesztési konstrukcióval amivel még mozgékonyabb és egyben stabilabb is az autó, anélkül, hogy ez a kényelem rovására menne.

[1]Az Opel Astra futómûve, a mechatronic rendszer teljes mértékben magában foglalja a mechanikus megoldásokat és funkciókat, valamint az elektronikus szabályozást is. Az Insigniához hasonlóan az Astra is aktív felfüggesztéssel (FlexRide) készül, ami ritkaságszámba megy ebben a szegmensben. Három beállítást - Standard, Sport és Tour - kínál a vezetõ számára és ez az aktív felfüggesztés teljes mértékben képes alkalmazkodni az eltérõ vezetési stílusokhoz és sebességhez.

További újdonságokat is kínál az új Astra:
- Újgenerációs, 9 funkciós bi-xenon adaptív fényszóró (Advanced Forward Lighting AFL+) amelynek az intenzitása az adott vezetési mód és útviszonyok szerint változik.
- Az Opel Eye elsõ kamera rendszer, ami felismeri a közlekedési táblákat és sávelhagyás esetén figyelmezteti a sofõrt.
- Elsõ ergonomikus sportülések, amiket az optimális háttámasz és biztonság érdekében fejlesztettek ki.

A nyolcféle, Euro 5-ös besorolású erõforrás a kiváló teljesítményt helyezi a középpontba. Mindegyik - kivéve a legalacsonyabb teljesítményû motort - hatsebességes váltóval szerelt. Hamarosan egy további, Active Select funkcióval ellátott automataváltó is bemutatkozik.

[2]A CDTI turbó dízel modellválaszték négy közös nyomócsöves erõforrást tartalmaz, az 1,3-tól a 2,0 literes változatig, 70 kW/95 lóerõstõl a 118 kW/160 lóerõsig terjed. Mindegyik dízel részecskeszûrõvel felszerelt. A különösen alacsony fogyasztású és károsanyag-kibocsátású  Ecoflex verzió szintén hamarosan megjelenik az új Astra kínálatában.

A négyféle benzines motor 1,4 és 1,6 literes ûrmérettel széles választékot kínál; a 74 kW/100 lóerõs alapmotortól a 132 kW/180 lóerõsig. Új 103 kW/140 lóerõs 1,4-es turbó helyettesíti majd a jelenlegi 1,8-as motort. Kiváló tulajdonságainak köszönhetõen az 1,4-es turbó 14%-kal több nyomatékot ad le, jelentõsen alacsonyabb fogyasztással.

[5]Az 1936-ban megjelent Olympia Kadett nyomdokain haladva az Astra folyamatosan az elsõ három legtöbbet eladott modell között szerepel a kompakt kategóriában, abban a szegmensben, ami a teljes piac közel 27%-át teszi ki. Az Astra eladások az Opel/Vauxhall értékesítés közel egyharmadát teszik ki, átlagosan évi 500,000 darabbal./Autósoldalak.hu/