Autós hírek: Hamarosan érkezik az új Volkswagen Golf kombi


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Igaz ugyan, hogy a Volkswagen Golf hatodik generációja már közel egy éve bemutatkozott, de a széria Mexikóban gyártott lépcsõs hátú, Jetta névre keresztelt változata, valamint a szintén a mexikói gyártósoron készülõ puttonyos Golf Variant még az elõzõ generációra épül.

Már vártuk, hogy mikor jut el Mexikóba az új Golf technikája, a Volkswagen pedig most jelentette be, hogy a tengerentúlon készülõ modellek is hamarosan megkapják az új Golf technikáját és formavilágát. Mi azonban nagyobb és komolyabb változásra számítottunk, a puttonyos változat ugyanis kívülrõl alig változik és vélhetõen a Jettát sem fogják gyökeresen átalakítani a formatervezõk. A mérnökök költségcsökkentési okokból csak az orrát szabták át a Golf Variantnak, mely megkapta a hatodik generáció elsõ fényszóróit, lökhárítóját, hûtõrácsát és motorháztetejét, hátulról és oldalról viszont mit sem változott a méretes kombi. A Volkswagen viszont úgy gondolta, hogy a kutatások szerint a kombi Golf vásárlóinak sokkal fontosabb a technikai tartalom és a jó ár, mint a karosszéria formája, ezért döntöttek úgy a gyáriak, hogy az autó kinézete marad a régi. Az újdonság viszont szerencsére megkapta a 6-os Golf teljes belsõ terét, így javul az anyagminõség, ízlésesebb lesz a berendezés és a kék mûszerfal háttérvilágítás pedig fehérre cserélõdik. Az autó csomagtartója továbbra is a kategória egyik legjobbja: alaphelyzetben is 550 liternyi csomagot képes elnyelni az óriási raktér, de ez az érték ledöntött üléstámlákkal nem kevesebb, mint másfél köbméteresre növekszik. Az autó technikailag nem változik jelentõs mértékben, így maradnak a jól bevált alapmotorok, de a gázolajos egységeket a lényegesen kulturáltabb és halkabb, common rail rendszerû motorok váltják fel, valamint a kedvelt és hibátlan TSI erõforrások is elérhetõek lesznek, akár a hétsebességes dupla kuplungos automata váltóval kombinálva is. Az autót a nagyközönség elõtt a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be a németek.
Forrás: www.a5.hu
Fotó: Auto Motor und Sport