Autós hírek: Opel Insignia OPC: Világperimer a Barcelonai Autószalonon


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az Insignia OPC szíve a megnövelt teljesítményû 2.8 V6 motor. Az Insigniában már kapható 2.8-as benzines turbo továbbfejlesztett változata 239 kW, azaz 325 lóerõ teljesítményre képes. A teljesítménynövelést részben a motor továbbfejlesztésével, részben speciális sportkipufogók alkalmazásával érték el. És miután egy sportautónak a hangja is igen fontos, akusztikai szakembereket is bevontak a V6-os kipufogóinak megtervezésébe.

[6]Az Insignia OPC hatsebességes manuális váltót kapott. A 400 Nm nyomaték már alacsony fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az Insignia OPC csúcssebességét 250 km/órában maximálták (elektronikusan), a 100 kilométeres sebességet hat másodpercen belül éri el.
Az Insignia amúgyis teljesítményorientált futómûvét még sportosabbá alakították, az OPC 'hasmagassága' 10 miliméterrel lett alacsonyabb, mint a 4x4-es Sport változaté. Az újonan kifejlesztett mechatronic futómû módosított elsõ felfüggesztést kapott, ami az ismert McPherson felfüggesztés nagy teljesítményre kialakított, sportváltozata. Az Opel Performance Center szakemberei ezzel pontosabb kormányzást, jobb kezelhetõséget értek el és csökkentették például a nagy nyomaték keltette zavaró hatásokat a kormányon.

Az Insignia OPC-ben is megtalálható a FlexRide felfüggesztés, amely nemcsak a vezetési körülményekhez és a vezetõ stílusához alkalmazkodik, hanem lehetõvé teszi azt is, hogy a vezetõ elõre programozott 'viselkedési' lehetõségek közül válasszon. Míg az Insignia az alapbeállítás mellett, komfort és sport üzemmódot ajánl, az OPC hangolásai kifejezetten a sportos vezetõknek szólnak. Itt az alapbeállítás a legkomfortosabb és mellette egy speciális sport, illetve egy még ennél is kihegyezettebb OPC üzemmód választható a legjobb teljesítmény eléréséhez.

[3]Az Opel OPC autók közül elsõként az Insignia alapfelszerelésként nyújtja az adaptiv 4x4-es meghajtást és a részlegesen záró elektronikus hátsó differenciálmûvet. A négykerékhajtást szabályozó elektronika úgy lett kialakítva, hogy a nyomatékelosztással is kiemelje az OPC Insignia sportos karakterét. Az Insignia OPC sportos teljesítményéhez méltó fékeket is kapott, a szakértõ szemek rögtön felfedezhetik a Brembo fékeket a könnyûfém kerekek küllõi között.

'Személyesen is részt vettem az Insignia OPC fejlesztésében és rettentõen élveztem a Nürburgringen, a világ talán legkíméletlenebb versenypályáján való teszteléseket. A cél az volt, hogy a legjobbakkal keljünk versenyre' - mondta Hans Demant, az Adam Opel GmbH vezérigazgatója.

A külsõ megjelenés tisztán tükrözi az autó karakterét

[2]A sportos csúcsmodell külsejét az Opel GTC tanulmányautója inspirálta. Az autó elején megjelenik a két markáns függõleges tagolású légbeömlõ nyílás, hátul pedig a lökhárítóba integrált kettõs kipufugó az 'árulkodó jel'. Alapban is erõteljes 19 collos kerekeket kapott az Insignia OPC (245/40-es gumikkal) opcionálisan pedig egy új 20 collossal is rendelhetõ lesz (gumiméret: 255/35). A sportosság a belsõ teret is meghatározza a speciális Recaro üléseken kezdve a csapott aljú sportkormányon át a váltókar és a mûszerfal sportos kialakításáig.

'Az Insignia OPC új fejezetet nyit az Opel OPC portfóliójában. Miközben megjelenése markánsan kemény és sportos, elõdeinél több kifinomultságot és eleganciát sugároz' -mondta Alain Visser, a GM Europe Opel márkáért felelõs alelnöke./Autósoldalak.hu/