Autós hírek: Komoly változások elõtt a Forma-1?


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A szakember szerint a jelenlegi rendszer már réges-régen elavult az F1-ben, és a csapatok jobban tennék, ha végre saját lábukra állnának, kirúgnák a kereskedelmi jogokat igazgató Bernie Ecclestone-t, aki a 'semmiért' teszi zsebre a bevételek felét.

'Észak-Amerikában, például az NHL-ben, ha a liga adminisztratív költségei 50 millió dollárra rúgnak, és a bevétel 1.8 milliárd dollár, akkor ez az összeg mindössze három százalék. Az F1-ben viszont az üzletet menedzselõ ember a bevételeid 50 százalékát elviszi' – világított rá a legnagyobb problémára Legault a La Presse c. lapnak adott interjújában.

'Korábban már mondtam nekik (csapatok), hogy miért nem hívnak életre egy saját bajnokságot, az észak-amerikai sportligák mintájára. Mikor a montreali Canadiens játszani szeretne a Boston Bruins ellen, akkor nem kéri meg a Nemzetközi Jégkorong Szövetséget, hogy vezényelje le a meccset.'

'Az észak-amerikai profi sportligák úgy néznek ki, hogy van egy igazgatótanács, egy elnök, és néhány alelnök, akik menedzselik az üzletet. A NHL sem kér engedélyt, ha mondjuk meg szeretné növelni a háló méretét.'

Az 53 éves üzletember viszont már érzi a változás szelét, és úgy gondolja, a csapatok már készülnek valamire, amit az is bizonyít, hogy a tavalyi évben, eddig még soha nem látott egyetértésben, életre hívták az f1-es csapatok szövetségét (FOTA), ami egyre nagyobb nyomást gyakorol az FIA-ra, és Ecclestone cégére, a FOM-ra.

Ezt a feltételezést erõsíti az is, hogy a sport alapköveit lefektetõ új Concorde Egyezmény még mindig pontosításra, véglegesítésre, és aláírásra vár, így mivel a csapatok keze egyáltalán nincs megkötve, ha gondolnak egyet, akár már holnap léphetnek.

'A csapatok akár már holnap reggel távozhatnak. Hívhatnák a saját bajnokságukat Grand Prix Világbajnokságnak (GPWC). Ha van Ferrarid, BMW-d, Williamsed, és Lewis Hamiltonod, akkor az már egy igen valódi dolog' – magyarázta Legault.

A gyártók szövetsége 2004-ben már megalapította a GPWC-t, és azzal fenyegetetett, hogy egy rivális szériát indít útjára, ha nem sikerül jobb feltételeket kierõszakolnia Eccleston-tól. Tervüket végül elvetették, de azt bármikor újból elõvehetik.

Forrás: f1vilag.hu