Autós hírek: Ssangyong C200: Közeledés a sorozatgyártáshoz


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A C200 koncepció elsõként a tavaly októberben megrendezett Párizsi Autókiállításon állt a közönség elé, mint a SsangYong bõvülõ kínálatának elsõ új modellje. A C200 egy modern, városi személyautó, amely Giugiaro stúdiójának, az olaszországi ItalDesignnak köszönheti tetszetõs vonalait. Az autó nagyságrendileg akkora, mint egy Toyota RAV4, Honda CRV vagy Nissan Qashqai, 2640 mm-es tengelytávjával pedig valamivel hosszabb, mint egy Volkswagen Tiguan.

[1]A C200 alapvetõen abban különbözik a jelenlegi SsangYong modellektõl, hogy önhordó vázszerkezetet alkalmaz, ami személyautókra jellemzõ megjelenést, érzetet és kényelmet biztosít. A platform másutt is felhasználható, a futómû elsõ- és összkerékhajtású személygépkocsikban egyaránt alkalmazható.
Az autó hajtáslánca vadonatúj. A fejlett, kétliteres dízelmotor tervezésénél kiemelt szempont volt az alacsonyabb zaj- és rezgésszint. A 175 lóerõs motor teljesíti az Euro5-ös emissziós normákat, és csekélyebb a CO2-kibocsátása. Az új modell várhatóan kézi és automatikus sebességváltókkal egyaránt rendelhetõ lesz, a tanulmányautóban hatfokozatú automata található.

A nagy számban alkalmazott alumínium futómûalkatrészek csökkentik a jármû tömegét, és a mély tömegközépponttal együtt kényelmes, stabil menettulajdonságokat biztosítanak, az európai vezetõk által kedvelt precíz, agilis irányíthatóság mellett. A C200 gyártósorát már most, az eredeti ütemezésnél hamarabb elkezdték felállítani.

Dízel hibrid Kyron

A szöuli kiállításon bemutatkozó dízel hibrid Kyron hajtáslánc-technológiája nagyban hasonlít ahhoz, amit a SsangYong a 2008-as genfi autószalonon bemutatott.

[3]A dízel hibridek általában magas fokú hatékonyságot és a benzines hibridekhez képest kiváló üzemanyag-fogyasztást mutathatnak fel, aminek köszönhetõen számottevõen csökkenthetõ a CO2- és károsanyag-kibocsátás.
A hibrid technológia minimálisra szorítja vissza a felesleges üzemanyag-felhasználást és a károsanyag-kibocsátást, mivel a motor lekapcsol, amint az autó megáll (például piros lámpánál). Menet közben a villanymotor fokozza a teljesítményt, és ezzel javítja a menetteljesítményeket. A rendszer, lassítás és fékezés közben az így keletkezõ energiával az akkumulátort tölti.

A SsangYong dízel hibrid technológiája egy fejlett közvetlen befecskendezéses dízelmotorral társítja az elektromotort, amelyet nagyfeszültségû akkumulátor lát el árammal. A cég saját fejlesztésû nyomatékelosztó rendszere (Torque Split Device, TSD) csatolja vagy választja le a villanymotort a rendszerrõl, ezzel megvalósítva a hibrid hajtást.

[4]A tavalyi év során a SsangYong mintegy 25 százalékos fogyasztáscsökkenésrõl számolt be (az azonos kategóriájú, jelenleg forgalmazott gépkocsikhoz képest). Ami pedig a károsanyag-kibocsátást illeti, mintegy 10 százalékkal csökkent a nitrogénoxid, és 15 százalékkal a koromrészecske emissziója. A vállalat azt is elmondta, hogy a dízel hibrid gépkocsi fejlesztésének lezárása olyan technológia kifejlesztését teszi lehetõvé, amely legalább 30 százalékos fogyasztáscsökkentést és legalább 50 százalékos emisszió-mérséklést eredményez majd. /Autósoldalak.hu/