Autós hírek: Hyundai ix-onic: Koncepció városi terepreh


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A határozott, ám nem agresszív megjelenésû ix-onic (kiejtése: „ikszonik”) dinamikus, plasztikus, teljesítmény-központú formaterve környezetbarát hajtáslánccal és átgondolt mindennapi praktikummal párosul, így megváltoztatja mindazt, amit az autóvásárlók (mindenekelõtt a fiatal ügyfelek) a kompakt crossover szabadidõjármûvekrõl gondolnak.

A Hyundai Rüsselsheimben (Németország) dolgozó formatervezõi úgy tekintenek az ix-onic-ra, mint egy ’városban élõ kalandorra – egy „kontrasztokkal teli autó a kontrasztokkal teli világban.” Az Európában, európai ügyfelek számára megálmodott új tanulmányt olyan multikulturális metropoliszok inspirálták, mint Berlin, Párizs vagy London.

[1]Az ix-onic robusztus és kompakt, így otthonosan mozog a városban, ugyanakkor kecses és agilis, ezért országúton is kellemes társ. Az ix-onic egyedi fejlesztésû, erõsen kontrasztos fényezése kiemeli az autó dinamikus, lendületes vonalait. Különleges hatású, fejlett pigmensével az innovatív festék valóságos ragyogással tölti meg az autót.

A 4400 mm hosszú, 1850 mm széles és 1650 mm magas ix-onic rendkívül masszív kiállású, és remekül mutat az úton. A formatervezõk egy könnyed, elegáns, sportos felsõtestet illesztettek rá – az elsõ és hátsó kerékívek felé hajló övvonallal – egy robusztus, masszív alsóra, ezért a koncepcióautó már álló helyzetben is tekintélyt parancsol.

A Hyundai „dinamikus szobor” formai filozófiájának alapvetõ értékei az atletikus megjelenés és a kifinomultság, amelyek az ix-onic dinamikus, lendületes vonalaiban, tömör felületeiben és izmos kiállásában jelennek meg. Ezt a sportos formanyelvet olyan merész grafikai elemek teszik még hangsúlyosabbá, mint a hatszögletû hûtõmaszk, a drámai hatású, hátraívelõ fényszórók, az osztott övvonal vagy a harmadik, felfelé nyúló oldalablak.

LED-es nappali fények erõsítik a márkaazonosságot

[1]A hatszögletû maszk a 2006-os Genus koncepcióautón bevezetett, majd a 2008-as i-mode tanulmányhoz továbbfejlesztett stílusirány következõ evolúciós foka. A fényszórókban elhelyezett, innovatív LED-es nappali fények a márkaidentitás egyre fontosabb elemei. Az újszerû ix-onic esetében a nappali fények egy része lefelé mozdul, amikor a fényszóró tompítottra vált; illetve hasonló megoldású nappali fényeket találunk a külsõ tükörházakban is.

Az ix-onic profilból dinamikus üvegfelületet mutat; a 21 colos, polírozott keréktárcsákat befoglaló kerékíveknél alkalmazott izmos, kettõs cikkcakk sportautós hatást ébreszt.
A konkáv ajtóküszöbök szokatlan megoldással ék profilt rajzolnak, amely hátranyúlva körbefut a hátsó lökhárítón. A küszöb és a lökhárító kontrasztos fényezést kapott, alumínium dekorációjukon az ajtókilincsek alumínium betétje köszön vissza, fokozva a prémium érzékelhetõ minõséget.

A magasra helyezett hátsó lámpák, a háromdimenziós üvegfelület és a plasztikus lökhárító a „dinamikus dizájn” formai elemeivel ruházza fel az ix-onic hátsó részét. A hátsó lámpatest rácsozatát a természet ihlette, a polírozott alumínium ikerkipufogókat a hátsó lökhárítóba illesztették be.

[1]A hátsó ablakot a QarmaQ érdekeltségû SABIC Innovative Plastics vállalattal közösen tervezte és gyártja a Hyundai. A hagyományos üveg helyett alkalmazott high-tech Lexan mûanyag a szokásosnál erõsebben formázott kialakítást tett lehetõvé. A hátsó szélvédõ két oldalán egy-egy integrált, függõleges légterelõ található, amelyek a közegellenállást hivatottak mérsékelni. Az ablak felsõ része erõsen konkáv, ami lehetõvé tette a tetõspoiler elhelyezését az ablakon. Ezen felül a harmadik féklámpát „Exatec” üvegezéssel illesztették be a hátsó szélvédõ felsõ részébe, míg a hátsó ablaktörlõt háromdimenziós U-alak keretezi, kiemelve az ablaktörlõ és a hátsó fényforrások vizuális egységét.

Világos, friss belsõ tér, fényûzõ kényelem öt utas számára

Az ötszemélyes ix-onic nagyszerû kilátást nyújtó, magas üléspozíciót kínál, kalandokat idézõ légköre barátságos, pihentetõ. A vezetõ minden szükségletét maximálisan kielégíti az autó, a beltérben a természet, a szabadidõ és a városi élet stílusjegyei keverednek.

A sportos, világos, friss belsõ tér által keltett elsõ benyomás még erõteljesebb lesz, ha közelrõl is megszemléljük a selymes krémfehér bõrkárpitot, amely elegánssá és stílusossá teszi az utasteret. Az utastér számos pontján visszatér egy X-alakú, optikai tematika; a kulcsfontosságú pontokat dombornyomott bõr hangsúlyozza, a magnézium ötvözet betétek csillogó részletként ragyognak a beltérben. A kecses formavilágot jégkék öltések teszik teljessé, amelyek egyszerre harmonizálnak a magas kasmírtartalmú, bordázott, jégkék padlószõnyeggel, és a külsõ formatervvel.

A formázott ülések középvonalát lélegzõ szövet borítja, az oldalsó párnázatok vonzó megjelenésû, ugyanakkor funkcionális részletek. Ezen kívül az utasok vállát kiegészítõ oldaltámasz tartja stabilan – mindez kontrasztos magnéziumszürke színben.

[2]Az oldalajtókban a szokásosnál jóval magasabbra beépített hangszórók élethû, részletgazdag, kiváló minõségû hangvisszaadással kényeztetik az utasokat. A belsõ visszapillantó tükörben holttérfigyelõ figyelmeztetõ jelzõfényt helyeztek el, amely az ix-onic közvetlen közelében haladó egyéb jármûvekre hívja fel a vezetõ figyelmét.

A vadonatúj hajtáslánc nagyszerû teljesítményt sugall, a gyakorlat beváltja a megjelenés ígéretét

[1]Az ix-onic szenzációs külseje alatt egy 175 lóerõs, 1,6 literes, négyhengeres, GDi benzines turbómotor rejtõzik, ISG start-stop rendszerrel és duplakuplungos, hatfokozatú sebességváltóval. A teljesítményt intelligens, kifejezetten a közúti menetdinamikai szempontokra hangolt, ám terepen is kiválóan teljesítõ összkerékhajtás viszi át az útra. Az új generációs, környezetbarát motor mindössze 149 g széndioxidot bocsát ki 100 km-en, ami lenyûgözõ eredmény egy szabadidõjármûtõl./Autósladalak.hu/