Autós hírek: új Volkswagen Polo: Genfi premier


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A 2009-es év Volkswagen kisautójával a márka következetesen teljesíti a jelen magas szintû elvárásait, s még egy lépéssel tovább is megy. Az ötödik generációs Polo a legtisztább üzemû és legtakarékosabb motorok palettáját az intelligens design erényeivel párosítva emeli még magasabbra a mércét kategóriájában.

[2]„A Golf egyéni koncepcióját ezúttal az eggyel alacsonyabb szegmensben vittük tovább. Annak érdekében, hogy még alacsonyabb induló árszínvonalat kínálhassunk, a formatervezõk, a konstruktõrök és a gyártástechnológusok minden eddiginél szorosabb együttmûködésben dolgoztak. Kategóriája egyetlen más modellje sem kelt hasonlóan „felnõtt” és igényes benyomást, mint az új Polo“ – hangsúlyozta Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke az új Polo egyéni filozófiáját.

Mindennek szellemében a Polo modelljeit biztonsági szempontból egyértelmûen azon követelmény jegyében fejlesztették, hogy ötcsillagos minõsítést érjenek el az EuroNCAP töréstesztek értékelése során. A Polo most bemutatásra kerülõ európai változata ennek megfelelõen szériakivitelében kínálja az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és az emelkedõn elindulást segítõ rendszereket, a magas hatékonyságú légzsákok kombinált elsõ fej-mellkas légzsákokat is tartalmazó együttesét, az ostorcsapás-jellegû mozgásokból származó sérülések kockázatát mérséklõ fejtámla konstrukciót (elöl), valamint a hátsó ülésen az Isofix gyerekülés-rögzítõ pontokat és három fejtámlát.

[3]Az új Polo technikájának különlegességeit az új TDI- és TSI-motorok, illetve a hétfokozatú, kettõs tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) képviselik, s számos teljesítménylépcsõben jelentõsen mérsékelt üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel szolgálnak. Kiemelkedõ e tekintetben az új 1.2 TSI erõforrás. A négyhengeres, turbófeltöltéssel és közvetlen benzinbefecskendezéssel mûködõ konstrukció teljesítménye 77 kW/105 LE, kombinált üzemanyag-fogyasztása azonban mindössze 5,5 literre adódik 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás: 129 g/km).

Az új Polo palettáján az elsõ évben a 44 kW/60 LE és 77 kW/105 LE közötti teljesítménytartományban összesen hét – négy benzines és három dízel – motorváltozat sorakozik majd. Kiválóan mutatja az új fejlesztésû TDI-motorokban rejlõ óriási lehetõségeket a 66 kW/90 LE teljesítményû Polo 1.6 TDI, amely a Polo BlueMotion változatban 100 kilométerenként mindössze 3,8 literes átlagfogyasztásával és kilométerenként 96 gramm szén-dioxid-kibocsátásával jelenleg a világ legtakarékosabb és legtisztább üzemû ötszemélyes dízel modellje.

[1]A 2009-es év Polo-újdonságai teljes mértékben a Volkswagen új formatervezési stílusa jegyében születtek, letisztult, markáns és határozottan „felnõtt” benyomást keltõ megjelenéssel. A jelentõsen megnövelt szélességhez társuló mérsékelt magasság újszerû, dinamikusabb arányokat és öt személy számára is bõséges térkínálatot eredményez. Formavilágát határozott, pontosan vezetett vonalak jellemzik, gyorsan divatjamúlttá váló stílusbeli „szeszélyek” nélkül. Az új Polo utasterét a magas szintû ergonómia jegyében ugyancsak teljes egészében átdolgozták, a Golf megoldását idézõ, fehér háttér-megvilágítású mûszerek szintén újak. A Polo új generációjában az üzemanyag-szint is digitális formában jelenik meg. Azonnal szembetûnõ az intenzívebben a vezetõre összpontosító középkonzol, amelynek fõ kezelõfelületén új rádiókészülékek és rádió-navigációs rendszerek – például az RNS 310 – jelenhetnek meg. /Autósoldalak.hu/