Autós hírek: Nissan Cube: A kocka el van vetve


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Túl azonban az egyedülálló geometrián, az új, 2009-es Cube-ot úgy képzelték el, hogy az automobil egészen más értelmezését adja – egy olyan autó, amely nem akarja, hogy autóként határozzák meg. “Az egyedülálló designt a valódi tágassággal és a meleg személyiséggel vegyítve, a Cube egyedi helyet fog elfoglalni a piacon.” – mondja Simon Thomas, a Nissan európai értékesítésért és marketingért felelõs alelnöke “A Cube olyan autó, amelybe a legkülönfélébb korú emberek is beleszeretnek, még akkor is, ha nem érdeklõdnek különösebben az autók iránt.”

Egyszerre érzelmeket kiváltó és racionális 

[4]Amellett, hogy egyedi megjelenésû, aszimmetrikus karosszériája egyértelmû kiállást jelent az mai fõ irányvonalat képezõ autókkal szemben, a Cube egész sor racionális érvet is felsorakoztat a megvásárlása mellett. 

„Bulldog napszemüvegben”

Az új, 2009-es Nissan Cube a jelenleg is meglévõ megkülönböztetõ jegyekre (a hagyományostól eltérõ designra) épül, tökéletesített kiállással, és a dinamikus mozgás kihangsúlyozásával.  A Cube-nak a teljes hosszához viszonyítva nagy tengelytávja (2530 / 3980 mm), valamint széles nyomtávja eredményeként a kerekek valóságosan az autó sarkaira kerültek – ez kivételesen jó helykihasználást és önbizalmat sugárzó kiállást eredményezett – így lett „bulldog napszemüvegben” a beceneve.

“A következõ generáció létrehozását a formatervezõk, mérnökök és tervezõk olyan hallatlan munkával és szenvedéllyel végezték, amit az utóbbi idõben talán csak a Nissan GT-R fejlesztõ csapata múlt felül” – mondja Pierre Loing, a Nissan terméktervezésért felelõs európai alelnöke. “Állandóan csak rajzoltak, modelleztek, új gondolatokkal és ötletekkel álltak elõ, ez volt az a folyamat, amelyben a bulldog képe elõkerült és fejlõdött. Ez minden volt, csak nem egy hagyományos fejlesztési folyamat.”   

[5]“A Cube-nak ez a ’geometriai körrel lekerekített derékszögû ablaka’ az igazi megkülönböztetõ egyedi vonása”. – mondja Loing. “Bár a Cube mindkét oldalán található D-oszlop, az utas-oldali igen keskeny oszlop nagyon feltûnõvé teszi az autó teljes megjelenését, amit tovább segít az aszimmetrikus hátfali ajtó. 

A felül felfüggesztett, felfelé nyíló, vagy a kétszárnyas, oldalra nyíló kivitelektõl eltérõen, a Cube hátulja könnyû hozzáférést biztosító hûtõszekrény-típusú hátfali ajtóval van felszerelve, amely még akkor is lehetõvé teszi a nyitást vagy becsukást, ha az autó más autókhoz párhuzamosan szorosan közel állva parkol, vagy a háta parkoláskor közel kerül a falhoz vagy más tárgyhoz. 

És ez még nem minden. A vásárlóknak lehetõségük van arra, hogy üvegtetõvel, és arra alkalmazható mintákkal, valamint a karosszériához tervezett matricákkal személyessé tegyék autójuk megjelenését.

„Kényelmes klub” kialakítású belsõ tér

A Cube-ban külön-külön ülésen ül a vezetõ és az elsõ utas, a hátsó ülés azonban egy klub-díványra hasonlító padszerû ülés, amely elõre-hátra tologatható. 

[2]A hosszirányban elmozdítható hátsó ülés három helyzetbe állítható, és - a színház-ülésekhez hasonlóan - magasabb, mint az elsõ ülések, hogy a hátsó utasok kényelme és kilátása is biztosított legyen.
“A Cube belsõ tere lehetõséget ad az elképzelések valóra váltására és a személyre szabott kialakításra, de kezdettõl fogva rendelkezik a megfelelõ szolid célra-orientáltsággal.” – írja le Pierre Loing. 

Stresszmentes vezetés, lehetõség a személyes igényekhez illesztésre 

A Cube belsõ terében igen pozitív hatású a nagy méretû napfénytetõ, amely világos és szellõs légkört teremt. A megszokott árnyékolóhoz hasonlóan, melynek az a célja, hogy a napfényes napokon megakadályozza az utastér felmelegedését, a napfénytetõ elé húzható egy „shoji”-stílusú árnyékoló, amelynek kialakítását a hagyományos, rizspapírból készült japán árnyékoló ernyõk inspirálták, és amely beengedi a fényt, de a minimálisra csökkenti a melegedést.
 
[3]A mûszerfal közepének tetején és az utas oldali részén két „polc” található, melyek az egyéni ízléshez alakíthatók plüsskárpit vagy fa-imitációs betét alkalmazásával. A következõ ügyesen kitalált tartozékok a Cube „mágikus gumiszalagjai”: a színes (piros, sárga, narancs, vagy ezüst) gumiszalagokat ajtók könyöklõinek mélyedéseibe csúsztathatók, és így különbözõ tárgyak rögzíthetõk velük: térképek, névtáblák, fotók, törülközõk vagy kis kitömött állatfigurák.

“A Cube belsõ koncepciója valóban arról szól, hogy a Cube a használók igényeinek kielégítését szolgálja, és nem fordítva kedvenc tárgyait oda pakolja, ahova csak akarja, és nem oda, ahová az autó megmondja.” – mondja Loing. “A formatervezõk arra törekedtek, hogy a Cube belsõ tere egyszerre legyen elragadó és funkcionális.”

A Cube belseje kétféle színvilággal érhetõ el: feketével és bézzsel.  Mindkét féle kárpitozást steppelt velúr-szerû szövet alkotja, melynek speciális „természetes hullám”-szerû a varrása – tervek szerint ez is hozzájárul a pihentetõ hatás és a vezetési élmény együttes jelenlétéhez.  

Benzin- és dízelmotorral Európa számára

[8]Európában Cube-ot kétféle motorral lehet majd megvásárolni, egy 106 lóerõs, részecskeszûrõvel felszerelt 1.5 l-es dízelmotorral, és egy 1.6 l-es 110 lóerõs benzinessel. A dízelmotorhoz 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó jár, a benzinmotor 5 fokozatú, kézi kapcsolású vagy CVT-rendszerû automata váltóval érhetõ el.

Intelligens egyszerûség

 “Különleges, élvezetes és alkalmazkodó – az új Nissan Cube az ’intelligens egyszerûség’ eddig soha el nem ért érzését kínálja. A Cube megkülönböztetõ jegyeire – egyediség és nem-autós stílus - építve magasabb szintre emeli a humanisztikus vonzerõt és a kifinomult designt.” – mondja Loing. “Tudjuk, hogy Európában lesz egy olyan autóvásárló közösség, akik valóban azonosulnak a Cube-bal és rabul ejti õket praktikus alkalmazhatósága és személyisége.”

[6]A Cube azokat a vásárlókat célozza meg, aki talán nem lelkesednek az autókért, de szenvedélyes individualisták. A Cube nem divat-vallomás, hanem küldetés kinyilatkoztatása: nagyon komolyan veszem, hogy élvezem az életet.

A Cube értékesítése 2010-ben kezdõdik, amikor is a Nissan valami egyedülállót, megkülönböztetõt, barátságosat és érdekeset ajánl – egy olyan autót, amely tulajdonosa személyiségének igazi kiterjesztése./Autósoldalak.hu/