Autós hírek: Peugeot 308 CC és 3008: Genfi premierek


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Röviden a 308 CC-rõl: Valódi csúcsmodellrõl van szó, van benne nyakmelegítõ (airwave meleg levegõ befújás), robbanótöltettel felugró bukócsõ és – a világon egyedüliként – fejlégzsák.


Globálisan fenntartható mobilitás

[1]A 79. Genfi Szalon alkalmat ad a Peugeot-nak arra is, hogy felmutassa vezetõ szerepét a kis CO2-kibocsátású jármûvek gyártásában, és egyéb környezetvédelmi kezdeményezésekben, amelyek csökkentik a szén-dioxid felhalmozódást, fokozzák a biztonságot, és versenyképes, globális mobilitást tesznek lehetõvé két-, három- vagy négy keréken (kerékpár, robogó, autó).

A vállalat egyik célja, amelyet a Kék Oroszlán kampány jelképez, hogy mind a CO2-emissziót, mind a fogyasztást csökkentõ közlekedési lehetõséget kínáljon mindenkinek. E stratégiájának megfelelõ kutatásai sokféle jelentõs környezetvédõ mûszaki megoldást eredményeztek. Napjainkban Európa-szerte vetélytárs nélkül elsõ a Peugeot a kis fogyasztású és csekély CO2-kibocsátású jármûvek gyártásában. Európában valamennyi 120 g CO2 / km alatti emissziójú autó hatoda Peugeot gyártmány.

[4]Ezt az eredményt illusztrálja a márka kiállítási területén a 207 1.6 HDi FAP 66kW/90 LE, amelynek kivételesen hatékony technikája (csökkentett légellenállás, optimalizált motorbeállítás stb.) 99 g/km-re szorítja le a CO2-kibocsátást, de ott lesz az Új 107 – mely máris eléri a 106 g/km CO2-t – és a 407 1.6-os HDi FAP 80kW/110 LE is, amely hamarosan megjelenik a piacon, csupán 129 g/km CO2 kibocsátással.

A vezetõ szerep megõrzésének érdekében számos áttörést képviselõ technikákba ruház be a márka:

[3]A kiállított hibridautó a vállalat elõrelépését mutatja az új generációs hibridek terén; alig két évvel a bemutatása után a 3008 lesz az elsõ kapható hibridautó a Peugeot-nál.
A mikro-hibridizálás fejlesztése; a második generációs Stop&Start nagyon nagy sorozatban kerül bele a különbözõ típusokba, 2011-tõl.
Ami a villanyautókat illeti, a 106-al (mindmáig a világ legnépszerûbb villanyautója) 1995 óta vezetõ szerepet játszó Peugeot minden eddiginél aktívabban dolgozik tovább a leginkább ígéretes megoldásokon.

A Peugeot olyan cselekvési tervet dolgozott ki a közeljövõre, amely új alapokra helyezi a társadalom és a környezetkímélõ, egyben mintaszerûen biztonságos autók kapcsolatát. A Prologue HYbrid4, az RC HYbrid4 és a HYbrid3 Compressor koncepcióautók jelzik a vállalat környezettudatos hozzáállását.

[4]A HYbrid technika, amely a belsõégésû motort kombinálja elektromos hajtással, igazi áttörést tesz lehetõvé a fogyasztás és a CO2-emisszió leszorításában. A kétféle motor dolgozhat önállón (csak villanymotorral zéró emisszió), vagy egymást segítve és a teljesítményt növelve, különösen az összkerékhajtású jármûvekben./Autósodlalak.hu/