Autós hírek: Honda Insight: Robot leplezi le


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az Európában elsõként az Autószalonon bemutatkozó új Insight egy ötüléses, praktikus, megfizethetõ árú családi autó, amely nagyszerû fogyasztást és kedvezõ CO2, illetve egyéb emissziós szinteket kínál.

[2]A Honda legújabb hibridautója feléleszti az Insight modellnevet, amelyet 1999-ben használt elsõ ízben a vállalat. A Honda abban is követi a hagyományokat, hogy hibrid modellje számára külön áramvonalas karosszériát épített, amely tovább optimalizálja a hatékony, benzines-elektromos hajtáslánc teljesítményét.

Az Insight lemezei alatt a módosított, 1,3 literes i-VTEC benzinmotor és egy vékony, kompakt villanymotor mûködik együtt. A villanymotor azonnali segítséget nyújt a benzines erõforrásnak, ha nagyobb teljesítményre van szükség, illetve generátorként mûködve energiát nyer vissza lassulás és fékezés közben. Arra is lehetõség van, hogy bizonyos - lassú és közepes tempójú - forgalmi viszonyok között az Insight csupán villanymotorja révén haladjon.

[5]Az Insightot úgy tervezték, hogy valós körülmények között nyújtson kedvezõ fogyasztást és mérsékelt emissziót. Az autó egyik legfontosabb eleme a szériatartozékként kínált Eco Assist rendszer. A mûszerfal felsõ része, ahol a sebességmérõ is található, változtatja a színét: zölden világít, ha a vezetõ környezetbarát módon hajt, kékeszölden, amennyiben az autót elfogadható módon vezetik, és kéken, ha a vezetõ keveset törõdik a gazdaságossággal.

A sebességmérõ változó megvilágítását oszlopdiagrammal kombinálták, amely nem csupán egy egyszerû, a pillanatnyi fogyasztást mérõ eszköz. A fordulatszámmérõ közepében lévõ kijelzõ azt mutatja, hogy a vezetõ mennyire intenzíven kezeli a gáz-, és a fékpedált, s arra ösztönzi a vezetõt, hogy finomabb pedálkezeléssel próbálja az oszlopdiagramot a gazdaságosságot jelzõ sáv közepén tartani.

[4]A vezetési stílusban elért fejlõdés is mérhetõ, hiszen minden út alkalmával levelek jelennek meg a mûszerfal közepén lévõ növényszimbólumok ágain, ha a vezetõ környezetbarát módon hajtja a kocsit. Amennyiben a vezetési stílus miatt az eredmény egy bizonyos idõtartamra elhagyja az ideális tartományt, a növények elhervadnak. A vezetõ minden utat követõen értékelést kap, s ezek az eredmények az idõ elõrehaladtával összeadódnak. Amennyiben a vezetõ a megfelelõ stílusban vezet, akkor trófea szimbólumot kap jutalmul.

Az Insight tervezése során az volt a cél, hogy praktikus családi autót hozzanak létre megfizethetõ áron, nagyszerû fogyasztási és alacsony CO2 és egyéb emissziós értékekkel. Az Insight utasterében öten férnek el, a raktér befogadóképessége 408 literes. Az IPU és az akkumulátorok áttervezésével lehetõvé vált, hogy az Insight hátsó üléseit majdnem teljesen síkba lehet dönteni; ilyenkor 1017 literes* a csomagtartó.

A praktikus belsõ teret vonzó stílusú és aerodinamikus karosszéria egészíti ki, amelynek komoly szerepe van a modell 101 g/km-es CO2 kibocsátásában és az EU mérési módszerek szerint elért, átlagosan 4,4 l/100 km-es fogyasztási értékében.

Az Insight Európában 2009. március végétõl lesz kapható, az árakat a Genfi Autószalonon jelenti majd be a vállalat.

Az új ASIMO

[12]A Honda standon a vendéglátó a világ legfejlettebb humanoid robotja, az új ASIMO lesz. Ez az ASIMO a Honda által gyártott robotok hosszú sorában a legmodernebb modell; a fejlesztés kezdetét az E0 jelû gép jelentette1986-ban. ASIMO segít majd az Insight képességeinek bemutatásában. Fejlõdése során ASIMO megtanult futni, felismer embereket és tárgyakat, lépcsõn megy fel, illetve italokat hoz tálcán.

ASIMO mára a Honda autóiparon kívüli, modern kutatásainak jelképe lett, és a gyár több mint két évtizednyi fejlesztéseinek eredménye ötvözõdik benne. A Honda álma az, hogy egy napon ASIMO olyan fejlettségi szintet érjen el, hogy valóban képes legyen segíteni az embereknek.

Genfben ASIMO egy mûsorvezetõvel mûködik majd együtt, és így mutatja be az új Insight sokoldalúságát. ASIMO eddig is nagyon népszerû volt a közönség körében: megjelent autókiállításokon, tudományos bemutatókon, sõt még a New York-i tõzsdén, a Wall Streeten is.

180 lóerõs i-DTEC motor az Accord Sedanban és Tourerben

[7]Az Insight és ASIMO mellett bemutatkozik a Honda méltán neves i-DTEC dízelmotorjának 180 lóerõs változata is. Az új, nagy teljesítményû erõforrás 180 lóerõt ad le percenkénti 4.000-es fordulatszámon, azaz 30 lóerõvel erõsebb, mint a jelenlegi i-DTEC motor. A nyomaték 30 Nm-t gyarapodott, vagyis 380 Nm percenkénti 2.000-es fõtengelyfordulat mellett.

A módosított motor az Accord új Type-S modelljeibe kerül be. Az immár sokkal erõsebb új modellek mélyebbre húzott lökhárítókat, elsõ kötényt, küszöbidomokat, illetve sötétszürke króm hûtõmaszkot kapnak. A kozmetikai változásokat az átlátszó burájú irányjelzõk teszik teljessé az új Type-S modelleken. Emellett ezt a modellt új vonalvezetésû, 18 colos könnyûfém keréktárcsákkal is felszerelik, ami még jobban kiemeli majd a Type-S sportos karakterét.

Az új motor lökettérfogata 2,2 liter maradt, a nagyobb teljesítmény az átdolgozott turbófeltöltõ és hengerfej, illetve a nagyobb töltõlevegõ-hûtõ eredménye. A menetteljesítményekre, fogyasztásra és emisszióra vonatkozó hivatalos adatokat a homologizáció befejezése után adja meg a gyár.

 

A Honda S2000 modellsorozat utolsó változata, az Ultimate Edition 2009. március végétõl lesz kapható Európában. Ez a korlátozott darabszámú sorozat zárja majd le a díjnyertes sportmodell gyártását.

[9]Az Ultimate Edition megtartja a népszerû, 2,0 literes, akár 9.000-es percenkénti fordulatig is pörgethetõ VTEC-motort, fényezése Grand Prix fehér lesz, és grafitszürke könnyûfém keréktárcsákat kap. A fényezés árnyalata a Honda elsõ, 1964-es versenyautójának színét idézi. A külsõ szín és a sötétszürke könnyûfém keréktárcsák, valamint a különleges, fekete S2000 embléma kombinációja friss megjelenésûvé teszi a roadster idõtlenül szép karosszériáját.

A fehér külsõt vörös bõrrel bevont belsõ tér egészíti ki, s vörös öltések díszítik majd a váltókar szoknyáját is. Az Ultimate Edition modellek emellett egyedi sorszámot is kapnak, ami jelzi, hogy a sorozat hányadik darabjaként gördültek le a szerelõszalagról.

Amint a név is mutatja, a Honda S2000 Ultimate Edition lesz az utolsó változat, mielõtt a gyártás 2009. június végén végleg leáll.

FCX Clarity és CR-Z Koncepció

A Genfben kiállított új modellek mellé sorakozik fel a CR-Z Hybrid Sports Koncepció, amelynek segítségével a gyár benyomásokat szerezhet az Insight és a Civic mellé, a Honda kompakt hibridautóihoz harmadikként csatlakozó modellrõl. A sorozatgyártású modell erre a sportos, 2+2 üléses kocsira épül, s piaci megjelenésekor új fejezetet nyit majd a hibridek történetében.

A CR-Z mellett látható lesz a Honda sorozatgyártású üzemanyagcellás autója, az FCX Clarity is, amely az Egyesült Államokban már eljutott az elsõ vevõkhöz, a hollywoodi filmproducerhez, Ron Yerxához és Jamie Lee Curtis színésznõhöz.

A Honda nem tart sajtókonferenciát az Autókiállítás sajtónapján; ehelyett a svájci show idõtartama alatt ASIMO mutatja be az új Insightot a közönségnek és a médiának./Autósoldalak.hu/