Autós hírek: Robbantana Le Mans-ban az Aston Martin


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Kategóriát vált az Aston Martin gyári csapata és idén már nem a GT1-esek, hanem az LMP1-esek között vesznek részt a Le Mans-i 24 órás autóverseny küzdelmein. A váltást kedden jelentette be a brit márka, amelynek istállóját a motorsport világában jól ismert cég, a Prodrive mûködteti.
 
A csapat hivatalos közleménye szerint a döntésnek történelmi apropója van: a márka idén ünnepli 50. évfordulóját eddigi egyetlen Le Mans-i abszolút sikerének, amelyet Carroll Shelby és Roy Salvadori aratott egy DBR1-es volánja mögött. Ennek emlékére a csapat szeretné ismét megkaparintani az elsõséget, amelyhez olyan ellenfeleket kellene legyõzniük, mint például a Peugeot és az Audi gyári csapatai.
 
„Nem értékeljük alul a feladatot.” – nyilatkozta a márkát irányító Prodrive-fõnök, David Richards. „Noha az utóbbi két évben megnyertük a GT1-es géposztály küzdelmeit, a sebesség és megbízhatóság terén már bizonyított, az utóbbi években többször diadalmaskodó dízel prototípusok ellen masszívan fel kell készülnünk. Úgy látom, ez óriási lehetõség arra, hogy megmutassuk a brit mérnökök tehetségét és kiválóságát.”
 
Richardsék bátrak, ugyanis benzinmotorral próbálják elérni a felvázolt célt, míg a kocsi a cseh Charouz-istálló tavalyi, Aston-motoros Lolájának alapjaira épül. A V12-es már bizonyított: a gyári legénység DBR9-eseit GT1-es gyõzelemhez segítette az utóbbi két évben, míg tavaly a Charouz-konstrukció ezzel az egységgel futotta meg a leggyorsabb benzines kört a legendás versenypályán.
 
Pilóták terén is szoros az Aston Martin és a Charouz együttmûködése: a csehek triója, Jan Charouz, Stefan Mücke, és Tomas Enge lesz az egyik autó legénysége, míg a másik masina volánja mögött Darren Turner, Harold Primat és egy késõbb bejelentésre kerülõ sofõr vátlja majd egymást. Szó van egy harmadik autó indításáról is, de – mint Richards fogalmazott – „ez nem biztos”.
 
Az autónak egyelõre nincs kódneve, de azt máris tudni lehet, hogy a tavalyi versenyen is látott, legendás Gulf-színezetben pompázik majd. Mivel csak az LMP1-re összpontosítanak, a gyári csapat idén nem indul a GT1-ben, a korábbi partnereket és vásárlókat azonban továbbra is támogatják.
 
A márka számára sûrû lesz az idei év: az LMP1-es modell elsõ nyilvános tesztjét március 8-án tartják a dél-franciaországi Paul Ricard-pályán, ráadásul a felkészülés jegyében a csapat részt vesz a Le Mans Series-ben is, amelynek nyitófordulóját április 5-én tartják a barcelonai Circuit de Catalunyán. Az igazi megmérettetésre, a Le Mans-i 24 órásra június 13-14-én kerül sor.

Forrás: automenedzser.hu