Autós hírek: Skoda Octavia, Fabia: Javuló értékesítések 2008-ban


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Škoda Auto összesített értékesítési volumen 2008-ban 7,1 százalékkal, 674.530 jármûre növekedett, ami új rekord a nagy múltú gyártó történetében. Tekintettel a második félévet jellemzõ világméretû pénzügyi válságra, ez különösen kedvezõ eredménynek számít. A vállalat értékesítési mutatói elsõsorban a kínai és a kelet-európai piacoknak köszönhetõen továbbra is emelkedést mutattak, de a Škoda a nyugat-európai országokban sem bizonyult sikertelennek. A márka piaci részesedése itt 2,3 százalékra emelkedett, miközben az autók összesített piaca 8,4 százalékos visszaeséssel zárt.

[2]A Škoda Auto értékesítése Kelet-Európában 30,1 százalékkal, összesen 123.630 kiszállított jármûre bõvült. A legnagyobb növekedést Oroszország produkálta, ahol 2008-ban 50.733 darab, a megelõzõ évinél 84,2 százalékkal több Škoda talált gazdára.

A legnagyobb cseh autógyár 2008-ban Kínában 59.284 jármûvet értékesített, azaz 117 százalékkal többet, mint 2007-ben. További 16.051 autót Indiában szállítottak ki a vásárlóknak, 31,9 százalékkal többet a megelõzõ év során itt eladott mennyiséghez viszonyítva.

Nyugat-Európában a Škoda legerõsebb piaca továbbra is Németország, ahol piaci részesedését 2008-ban az összesített személyautó-piac 1,8 százalékos visszaesése közepette is 3,9 százalékra tudta növelni. A német vásárlók a 2008-as esztendõ során 2 százalékkal több, pontosan 121.277 Škodát vásároltak, mint 2007-ben.

[4]A Škoda legnépszerûbb modelljének 2008-ban is az Octavia bizonyult, amelybõl összesen 344.857 darabot (Octavia és Octavia Tour), azaz 11,3 százalékkal többet értékesítettek, mint 2007 során. Az összes kiszállított jármûre vonatkoztatva a második legsikeresebb sorozat a Škoda Fabia, amelybõl a gyártó világszerte 246.561 példányt (+5,9 százalék) szállított ki vásárlóinak. A legnagyobb százalékos növekedést a legújabb modell, a Škoda Superb produkálta, 2008-ban 25.645, vagyis az elõzõ évinél 24,9 százalékkal több eladott autóval. A Škoda Auto mindezeken túl Roomster modelljeibõl 57.467 darabot értékesített.

[3]„A jelenlegi problémák ellenére egyes piacokon továbbra is sikerült megõrizni eladásaink pozitív alakulását, s Oroszországban, Kínában és Indiában elért növekedésünket a jövõben is folytatni kívánjuk. Nehéz becslést adni a vállalat további értékesítésére, mindenesetre a jövõben világszerte növekvõ keresletre számítunk az olyan kisautók iránt, mint például a Škoda Fabia. Ezek nem csupán gazdasági takarékossági lehetõséget kínálnak, hanem kiválóan illeszkednek az intenzívebb környezetvédelem egyre erõsödõ trendjébe is. Nagy reményeket fûzünk 2009-ben megjelenõ új modelljeink pozitív fogadtatásához is“ – fejtette ki Fred Kappler, a Škoda Auto igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelõs tagja./Autósoldalak.hu/