Autós hírek: Peugeot 207, 308: 2008-as eredmények


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Összesen 1 904 000* összeszerelt gépjármû és részben összeszerelt egység értékesítése. A fõbb ténnyek:

Európa (18 ország): Stabil, 7,3 %-os személyautó- és kishaszonjármû-piaci részesedés Európában (18 ország). A megújult kishaszonjármû-kínálat jó teljesítménye Európában (18 ország), a piaci részesedése 0,7 százalékponttal, 9,4%-ra nõtt. A piaci részesedés érezhetõ erõsödése Németországban (+0,1 pont) és Spanyolországban (+0,8 pont)

A márka jelenlétének erõsödése a magánszemélyek és vállalatok piacán Európán kívül:

[5]Növekvõ eladások (+83,4%) és piaci részesedés (+0,7 pont) Oroszországban
Stabil piaci részesedés Közép- és Kelet-Európában, 4,2%-kal növekvõ forgalomba helyezések a Mercosur-országokban. Csökkenõ volumen Kínában. A részben összeszerelt egységek értékesítésének bõvülése 291 000 darab, (+60,8%) és a piaci részesedés növekedése Iránban
(+1 százalékpont).

Az Új Partner, a Bipper, a 308 SW és az Új 407 forgalmazása

Új karosszériás 207 forgalmazása Kínában és Latin-Amerikában

[2]A 308 jó teljesítményének köszönhetõen a Peugeot 0,3 ponttal növelni tudta eladásait az európai M1-szegmensben
A 207 az eladások élén Európa 18 országában (3. a piacon és 1. a B-szegmensben), a forgalomba helyezések száma elérte a 414 000 darabot
A Peugeot környezettudatos márka, amely vezetõ szerepet tölt be Európában a 120 g CO2/km-nél alacsonyabb kibocsátású autók piacán, 15,4 %-os részesedéssel.

A Peugeot ellenáll a jelentõsen megromlott gazdasági környezet ellenére
Az év második felében, fokozódó ütemben romló gazdasági környezetben a Peugeot globális értékesítése elérte az 1 904 000 egységet, ez 3,2 %-os visszaesést jelent
2007-hez képest.

Az összeszerelt gépjármûvek globális értékesítése 1 613 000 darab volt a tizenkét hónappal korábbi 1 786 000-rel szemben, ami 9,7%-os csökkenésnek felel meg. A visszaesés oka a világ autópiacainak az év utolsó négy hónapjában bekövetkezett brutális szûkülése. 

Ugyanakkor a részben összeszerelt egységek eladásai 291 000 darabra nõttek, ami
60,8%-os növekedésnek felel meg 2007-hez képest (181 000).

A Peugeot a nyugat-európai piacon

A szûkülõ európai piac ellenére a Peugeot jó ellenálló képességet tanúsított Nyugat-Európában, ahol a Márka egyes fontosabb piacain a visszaesés erõteljes volt.

[7]A Nyugat-Európában realizált eladások elérték az 1 084 000 darabot, szemben az egy évvel korábbi 1 224 000 darabbal. Az értékesítés visszaesése (-11,4%) olyan piaci környezetben történt, ahol a csökkenés átlagos üteme az év negyedik negyedévében
20,7%-ra gyorsult.

A Peugeot azonban ilyen körülmények között is tartotta magát kitûzött céljaihoz, és megõrizte piaci részesedését az egy évvel korábbi szinten, vagyis 7,3%-on. Sõt a Márka piaci részesedése még 0,1 százalékponttal nõtt is 2008 utolsó negyedévében.

Franciaországban a Peugeot személyautó- és kishaszonjármû-piaci részesedése stabilan 17%, vagyis a 2007-essel azonos, miközben a forgalomba helyezések száma 1%-al visszaesett. A 206 + 207 páros a legjobban értékesített modellek elsõ helyét foglalja el. Megújult kishaszonjármû-kínálatának köszönhetõen a Peugeot 1,5 %-al növelhette az eladott mennyiségeket, így a Márka részesedése elérte a 17,9 %-ot (+ 0,3 pont).

Németországban a Peugeot részesedése 3 %-ról 3,1 %-ra emelkedett, miután a forgalomba helyezések száma 3000-rel nõtt.

Spanyolországban, egy erõsen szûkülõ piacon a Peugeot szintén növelni tudta piaci részesedését 0,8 ponttal, 9,3 %-ra.

Növekedés Nyugat-Európán kívül

A Nyugat-Európán kívül igen feszült gazdasági környezet ellenére a Peugeot nemzetközi eladásai 2007-hez képest ismét nõttek, 13%-al, így arányuk immár 39,8% a Peugeot összértékesítését tekintve.

[6]A Peugeot ebben a térségben összesen 757 000 egységet értékesített, ami 466 000 összeszerelt gépjármûvet és 291 000 részben összeszerelt egységet jelent, ez utóbbinál a növekedés 2007-hez képest 60,8 %.

2008-ban tovább folytatódott az orosz leányvállalat fejlõdése, eladásai 83,4 %-kal, 48 000 darabra nõttek.

Latin-Amerikában a 2008. évet az értékesítés visszaesése jellemezte (166 400 szemben a 2007-es 181 200-al). Ugyanakkor a Peugeot forgalomba helyezéseinek száma nõtt Brazíliában (+5,1 %) és Argentínában (+2,9 %).
Szintén 2008-ban került sor az év végén a kompakt 207 bevezetésére négy karosszéria-változatban (3 ajtós, 5 ajtós, SW és szedán), így a Márka kínálata egy nagyon dinamikusan fejlõdõ szegmensben gazdagodott.

Kínában a 2008-as év az átmenet éve volt két újdonság bevezetésével: ezek a 307 berline és a 207 szedán. Ebben a környezetben – melyhez egy « árháború » is járult, amelyben a Peugeot nem vett részt – a Márka eladásai elérték a 77 000-es darabszámot a 2007. évi 93 000-rel szemben.

A kishaszonjármû-eladások tovább nõnek

[6]A teljes egészében megújult, és immár 5 modellbõl álló kínálattal – mely a professzionális ügyfelek elvárásainak igen széles spektrumát lefedi – a Peugeot 3,8%-al, 269 000 darabra növelte kishaszonjármû-eladásait, szemben a 2007. évi 259 000-el. 
 
[5]A Bipperbõl, mely Európában elnyerte a Van of the year** címet, februári piaci bevezetése óta 25 000 darab fogyott.

Az év másik újdonsága, az Új Partner folytatja hódítását, tavaly májusi piaci bevezetése óta 58 000 példányban kelt el.

Személyautók

A 107 eladásai elérték a 106 000 darabot, ami 2%-os növekedésnek felel meg, így sikerült elõnyt kovácsolnia vonzó pozicionálásából úgy az alacsony használati költségek, mint az alacsony CO2-kibocsátás terén.

A 206 eladási volumene stabilan tartja magas szintjét 291 000 egységgel.

[1]A 2008-ban értékesített 468 000 példánnyal a 207 megõrizte vezetõ szerepét, elsõsorban Európában. Az európai piacon a harmadik legnagyobb számban eladott modellként a 207 az európai B-szegmenst is magabiztosan vezeti. A modell fejlõdésének szimbóluma, a 207 CC, megerõsítette elsõ helyét a kupé-kabriók európai piacán.

Az immár SW karosszériával, kifogástalanul alacsony széndioxid-kibocsátási értékkel és gazdaságos mûködéssel büszkélkedhetõ 308–családból 289 000 darab kelt el 2008-ban, így a Peugeot piaci részesedése az európai M1-szegmensben 0,3 százalékponttal nõtt. 

A megújult versenykörnyezetben az Új 407 82 000 példányban talált gazdára.

A gazdasági és környezetvédelmi kihívásokhoz alkalmazkodó termékkínálat
2008-ban a Peugeot megszilárdította vezetõ pozícióját a 120 g-nál alacsonyabb CO2/km kibocsátású gépjármûvek szegmensében, piaci részesedése 15,4%, ez november végéig 300 000 gépjármûvet jelent.

[3]Jelentõs mértékben hozzájárult ehhez az eredményhez a 207, mely az elsõ helyet szerezte meg a 120 g CO2/km-nél alacsonyabb kibocsátású autók kategóriájában, 7,5 %-os piaci részesedéssel./Autósoldalak.hu/