Autós hírek: Fiesta hadmûvelet


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Ford Fiesta 2010-es amerikai piaci bevezetése elõtt a vásárlóknak országszerte lehetõségük lesz vezetni és kipróbálni a Ford legújabb globális jármûvét.

A “Fiesta hadmûveletnek” nevezett program égisze alatt a Ford akár 100 autórajongót is kiválaszthat, hogy vezessék a Fiestát, majd a különbözõ közösségi honlapokon, mint például a Facebook-on, a FlickR-on és a YouTube-on számoljanak be tapasztalataikról.

Azzal, hogy a kiválasztott vevõknek Fiestákat szállít, a Ford sokat megtudhat a vásárlók igényeirõl és szükségleteirõl ebben a növekvõ szegmensben. Ez az elsõ olyan program, amely nagy mennyiségû visszajelzést gyûjt a termék bevezetése elõtt, s tartalma szempontjából is különleges lesz, hiszen sok forrásból nyer szûretlen információt.

“Egy dolog, ha az ember beszél a jármûrõl, ám teljesen más embereket beleültetni, és hagyni, hogy kipróbálják,” fogalmazott Connie Fontaine, márkatartalmi és együttmûködési vezetõ. “Ez a program megteremti annak a lehetõségét, hogy a benne részt vevõ vásárlók lelkesedjenek a Fiesta iránt, illetve, hogy mérnökeink értékes információkat gyûjthessenek a tapasztalatokról.”

Európában a Ford évtizedek óta vezetõ szerepet játszik a Fiestával.
A nagy érdeklõdéssel várt, 2011-es Fiesta tudatosan merész és kifinomult, tervezõinek az volt a célja, hogy különleges autót készítsenek. Sõt, az új Fiesta megalkotása során kifejezetten azokat a vevõket vették célba, akik nagyra értékelik a takarékos fogyasztást, a technológiát és a külsõ megjelenést.

“Ez újabb bizonyítéka annak, hogy a Ford miként használja fel globális forrásait, hogy vevõinek a lehetõ legjobb terméket kínálja' mondta Sam De La Garza, a vállalat kisautókért felelõs marketing vezetõje. A modellt rendkívül kedvezõ fogadtatásra talált Európában, s most rajtunk a sor, hogy bevezessük a piacra.”

A tavasz végén kezdõdõ hadmûveletben a kiválasztott vásárlóknak – azaz “ügynököknek” – havonta különbözõ “küldetéseket” kell teljesíteniük Fiestájukkal, majd tapasztalataikat digitális formában kell megosztaniuk a Forddal és a többi vevõvel. A küldetések során új helyekre jutnak el, új emberekkel találkoznak, illetve a Fiestát vezetve új dolgokat próbálhatnak ki. Az 'ügynökök' magukkal vihetik barátaikat a küldetésekre, hogy azok is belekóstolhassanak a Fiesta-val való autózás ízébe, illetve megjegyzéseiket továbbíthassák a Fordhoz.

A piaci bevetés elõtti programokkal ellentétben a miénk csak a közösségi médiára fókuszál, hogy bevonja a vevõket a Fiestáról való társalgásba.

“Manapság az emberek így beszélgetnek, s programunk lehetõséget kínál nekik arra, hogy megbeszéljék a Fiestával kapcsolatos élményeiket, s ne csak a mi egyirányú kommunikációnkra hagyatkozzanak,” tette hozzá Fontaine.

A program célja az, hogy ez a nagy érdeklõdéssel várt modell már piaci bevezetése elõtt aktivitást váltson ki a vásárlókból.

“Mivel a közösségi hálózatokra összpontosít, a 'Fiesta hadmûvelet' is megvalósítja azt az alapvetõ váltást, ami az emberek kommunikációjában végbement,” fejtette ki De La Garza. “A Fiesta modellrõl máris beszélnek…, s mi azt szeretnénk, hogy ez a kétirányú párbeszéd tovább folytatódjon.”

A program egyrészt felhasználja az egyre népszerûbb közösségi média lehetõségeit, másrészt bizonyítja, hogy a Ford berkein belül milyen progresszív marketing ötletek öltenek testet.

“Ez a program nagyon egyedi és különleges, s bizonyítja, hogy a Ford Motor Company háza táján folyamatban vannak a változások,” mondta Fontaine. “Ezzel a piaci bevezetéssel hangnemet váltunk, s alig várjuk, hogy megkapjuk a visszajelzéseket új termékünkkel kapcsolatban.”

Amellett, hogy az 'ügynökök' a hálózatokon, közösségi oldalakon naponta beszámolnak az autójukkal kapcsolatos tapasztalatokról, a vásárlók szerte az országban megismerhetik az új Fiestát. Az összesen mintegy 100.000 tesztvezetés során a vevõk már jóval az amerikai piaci bevezetés elõtt személyesen vezethetik és kipróbálhatják az új, globális Fiestát.

A fiestamovement.com és a fordvehicles.com/2011fiesta honlapokon jelentkezhetnek azok, akik szeretnének 'ügynökként' részt venni a programban. A jelentkezésnek tartalmaznia kell egy minimum kettõ, de legfeljebb ötperces videót is, amelyben a jelölt elmagyarázza, hogy miért szeretne részese lenni 'Fiesta hadmûveletnek'. A jelentkezéseket március 13-ig fogadják.