Autós hírek: Minden, amit az új E-osztályról tudni érdemes


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A motorválasztéktól kezdve a méreteken át szinte minden kiszivárgott, talán csak a pontos fogyasztói árakat sikerült eddig titokban tartaniuk – azt meg nem lesz nehéz kitalálni, a kifutó modellnél egy picit drágábbra fogják pozícionálni az újdonságot.

[m2]Az új, W212 gyári kódra hallgató E osztályról már december óta tudjuk, hogy pontosan hogyan fog kinézni. Most viszont a belseje is ismert, sõt, a teljes motorválasztékra és a méretekre is fény derült. A felsõ-középkategóriás limuzin a magasságát leszámítva minden irányban nõtt egy kicsit, hosszúsága 4868 mm (+13 mm), szélessége 1854 mm (+32 mm), magassága 1470 mm (-13 mm), tengelytávolsága pedig 2868 mm (+20 mm) lett.

A motorpaletta legkisebb egysége az 1,8-as, közvetlen befecskendezéses, feltöltött benzines (184 és 204 lóerõvel), ezt a 3,5 literes V6-os követi közvetlen befecskendezéssel 292 lóerõvel, vagy hagyományos befecskendezéssel és összkerékhajtással 272 lóerõvel. A csúcs az 5,5 literes V8-as lesz 388 lóerõvel – természetesen ez is kapható lesz a 4Matic összkerékhajtással.

A gázolaj híveit sem hanyagolják el: a 2,1 literes CDI 136, 170, 204 (ez esetben két turbóval) lóerõvel lesz választható, míg a háromliteres V6-os 231 lóerõvel (Bluetec verzióban 211 lóerõvel) érkezik.

A hivatalos bemutató márciusban lesz, Genfben.