Autós hírek: Új VW Golf Plus, VW Scirocco Studie R: Bolognai premierek


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az új Golf Plus, a közvetlenül a versenysportból származó Scirocco Studie R, valamint a rendkívül gazdaságos és csekély károsanyag-kibocsátású, gáz- és benzinüzemû Golf BiFuel egyaránt világpremierjét tartja. Hasonlóan forradalmi az Olaszországban elsõ ízben bemutatkozó Passat TSI EcoFuel technikája: egyetlen földgázüzemû autó sem kínált még ilyen sportos, egyben ennyire gazdaságos hajtásrendszert.

I. világpremier: az új Golf Plus

[1]Sokoldalú tehetség: a Golf Plus mindössze három és fél esztendõ alatt a Golf-család elismert és népszerû tagjaként alapozta meg hírnevét. Alapvetõ jellemzõi szerint az egyterûek praktikumát a Golf modellek kompakt méreteivel ötvözi. Ezúttal pedig számos területen jelentõsen továbbfejlesztett, ám részben drasztikusan mérsékelt üzemanyag-fogyasztású Golf Plus mutatkozhat be. Pusztán az új common-rail TDI-motorok alkalmazásával, az újdonság teljesítményszintjétõl függõen akár 0,8 liter üzemanyagot is megtakaríthat 100 kilométerenként. Európai piaci bevezetésére 2009-ben sor kerül.

Az új Golf Plus megjelenésében klasszikus módon kapcsolódik a nemrég bemutatott hatodik generációs Golf stílusához, ami elsõsorban orrkialakításán jelenik meg jól láthatóan. A hátsó lökhárítót és a tetõsíneket szintén átdolgozták, a külsõ fejlesztések sorát új acél illetve könnyûfém keréktárcsák teszik teljessé. A megújult Golf Plus utasterében pedig olyan részletmegoldások jelennek meg, mint az új kárpitanyagok, illetve a Golf változataiban is alkalmazott, új generációs mûszerek, kormánykerekek, s az automatikus légkondicionáló (Climatronic) új kezelõelemei.

Mûszakilag az új Golf Plus szintén olyan megoldásokat sorakoztat fel, amelyek a Volkswagen modelljei e szegmensében szintén az új Golf-generációval jelentek meg. Ezek között az új, rendkívül takarékos és kulturált járású common-rail TDI-motorok (66 kW/90 LE és 103 kW/140 LE közötti teljesítménnyel) mellett számos további innovatív megoldás szerepel. A Golf Plus kínálatában a hagyományos automata sebességváltót immár az éppoly gazdaságos, mint dinamikus 6- illetve 7-fokozatú, kettõs tengelykapcsolós (DSG) konstrukció váltotta fel. Újdonság a Golf Plus palettáján az extrafelszerelésként rendelhetõ automatikus követési távolság szabályzó rendszer (ACC), a „Park Assist“ parkolássegítõ berendezés és a tolatókamera. Végül, de nem utolsósorban az egyes felszereltségi szinteket (Trendline, Comfortline és csúcsváltozatként a Highline) is átstrukturálták.


II. világpremier: az új Scirocco Studie R

[4]Egyenesen a versenypályáról az utcára: 2008. májusában két Scirocco GT24 versenyautó a 24-órás futam során kategóriájában egybõl kettõs gyõzelmet aratva száguldott át a Nürburgring célvonalán. A Volkswagen most a Bolognai Autókiállítás alkalmával e versenyautók utcai változatával jelent meg, mégpedig a hétköznapi használatra is kiválóan alkalmas, ám tekintélyes, 198 kW/ 270 LE teljesítményû Scirocco Studie R formájában. A bõséges erõ továbbításáról 6-fokozatú, kettõs tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) gondoskodik, míg az állítható magasságú rugóstagos felfüggesztés, a négydugattyús féknyergek és az egyedi hangzású kipufogórendszer egyaránt közvetlenül a versenysportból származik.

III. világpremier: az elsõ Golf BiFuel

[2]Tiszta üzem PB-gázzal: szintén világpremierjét ünnepli Bolognában a gyárilag autógáz-üzemre kifejlesztett Golf BiFuel, amelynek kettõs üzeme – az új modell egyszerû átkapcsolást követõen benzinnel is használható –költségszintjét és károsanyag-kibocsátását egyaránt hatékonyan mérsékli. Az új Golf BiFuel modell LPG-üzemében (Liquified Petroleum Gas) a benzines hajtáshoz képest 10 százalékkal mérsékelt széndioxid-kibocsátással javítja környezetvédelmi mérlegét.

Az utólagos beépítésû autógáz-rendszerekkel szemben a Golf BiFuel konstrukciója egyértelmû elõnyöket kínál. A jármûvet egyfelõl – az utólagos beépítésektõl eltérõen – eleve gáztartályával együtt, egészében vizsgálták a töréstesztek során, így rendkívül biztonságos. Másfelõl motorját kifejezetten az LPG-üzemre alakították ki, így jóval tartósabbnak bizonyul az eredetileg kizárólag benzinüzemre gyártott Otto-motoroknál. A Golf BiFuel gázüzemben 72 kW/98 LE teljesítményt produkáló négyhengerese 100 kilométerenként átlagosan 9,2 liter gázt igényel, kilométerenként 149 gramm szén-dioxid kibocsátása mellett.

Olaszországi premier: a Passat TSI EcoFuel

[3]Forradalmi technika: a Passat TSI EcoFuel a földgázüzemû autók új korszakát nyitja meg. A felettébb környezetkímélõ és gazdaságos földgázhajtású autók menetteljesítményei ugyanis mindeddig igen korlátozottnak bizonyultak. Az akár 210 kilométer/órás tempóra is képes, mégis kiemelkedõen takarékos Passat TSI EcoFuel 110 kW/150 LE teljesítményû, high-tech erõforrása révén azonban mindez már végleg a múlté. Az új földgázüzemû Passat-modell mindössze 9,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

Magas fokú dinamizmusa ellenére, a világ elsõ gázüzemre kifejlesztett, turbófeltöltésû és közvetlen befecskendezésû motorja a 7-fokozatú, kettõs tengelykapcsolós (DSG) váltómûvel a háta mögött, a Passat Limousine motorterében mindössze 4,38 kilogramm (!) földgázzal is beéri 100 kilométerenként. Az új Passat kilométerenként csupán 119 grammos széndioxid-kibocsátásával immár a 120 grammos határt is áttörte. /Autósoldalak.hu/