Autós hírek: BMW sisakok: Megjelentek a 2009-es modellek


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A 2009-es szezon elején kerül piacra a számos újítást felvonultató System 6 bukósisak, amely töretlenül folytatja a BMW Motorrad 1981-ben bevezetett és azóta következetesen továbbfejlesztett felnyitható sisakjainak sikertörténetét.

[1]Dupla plexivel és - a márka felnyitható sisakjai közül elsõként - beépített napellenzõvel rendelkezik. Utóbbi kényelmesen, fokozatmentesen állítható a sisak bal oldalán lévõ csúszka segítségével.

Az új modellen korszerûsített formában köszönnek vissza az korábbi sorozatok jellemzõ motívumai. Négypontos felfogatásának köszönhetõen elliptikus pályán mozog, és felhajtva szorosan rásimul a héjra az állrész. Ennek köszönhetõen nyitott állapotában is felettébb esztétikus látványt nyújt a sisak.

Üvegszál-erõsítésû mûanyag (GFK) külsõ héja kétfajta méretben készül. A többrészes belsõ héj, melynek anyaga változó sûrûségû expandált polisztirolhab (EPS), kiváló hatékonysággal csillapítja az ütéseket.

[3]A System 6 bukósisak tömege mérettõl függõen 1.570 vagy 1.670 gramm, vagyis az új alkotórészek, nevezetesen a dupla plexi és a beépített napellenzõ ellenére is 150 ill. 50 grammal könnyebb, az modellnél.

A háromdimenziósan meghajlított külsõ plexi mindkét oldala karcálló réteggel van bevonva, és 100 %-osan elnyeli az UV-sugarakat. A hidrofil tulajdonságú belsõ plexi hatékonyan meggátolja a párásodást nedves idõben. Ezen kívül lezárható szellõzõnyílás gondoskodik róla, hogy rossz idõben is biztonságosan kilásson a motoros a sisakból.

Meleg idõben a héj felsõ részén található nagyméretû légbeömlõ- és a nyak fölött kialakított vákuumos szellõzõnyílás együttes használatával érhetõ el igen hatékony hûtés a sisak belsejében.

Elõdeihez hasonlóan a System 6 bukósisak is mércét állít kategóriájában aerodinamikai és akusztikai szempontból. Semlegesen viselkedik menetszélben, és akkor is csak minimális elfordító erõ hat rá, amikor a válla fölött hátra pillant a motoros. A sisak belsejében 100 km/h sebességnél mérhetõ 86 db(A) zaj példásan alacsony.

[4]Az állszíj a hagyományos egykezes gyorscsat és a dupla-D-gyûrûs csat elõnyeit ötvözõ csatmegoldással készül. A beépített nyakpántoknak köszönhetõen baleset alkalmával is a lehetõ legjobb védelmet nyújtó pozícióban marad a sisak.

A minõségi alcantarából és Coolmax-szövetbõl (DuPont) összeállított sisakbélés a különbözõ méretben rendelhetõ nyak- és arcpárnákkal együtt kivehetõ mosáshoz.

Természetesen a System 6 bukósisak is kiegészíthetõ az extrafelszerelésként kínált BMW Motorrad kommunikációs rendszerrel. Az új sisak 48/49-estõl 64/65-ös méretig, három színben (éjfekete, sötétszürke metál és fehérezüst metál) és kétfajta dekorációval (Cosmic, SharpEdged) vásárolható meg./Autósoldalak.hu/