Autós hírek: BMW S1000 RR: Teszt Valenciában


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Valenciában tartott kétnapos teszt keretében volt elõször lehetõsége kipróbálnia a BMW Motorrad Motorsport két új versenyzõjének, Troy Corsernek és Ruben Xausnak az új S 1000 RR-t – a teszt végén mindkét motorversenyzõ pozitív benyomásokkal szállt le a nyeregrõl.
Mivel az idõjárás végig a csapat oldalán állt, a teljes idõt a pályán tudták tölteni a versenyzõk és így az elsõ perctõl kezdve az új kihívásukra, az új fejlesztésû superbike behangolására tudtak koncentrálni. A gyakorlati próba után a technikusok visszavonulnak a csapat mûhelyébe, hogy kielemezzék az összegyûjtött adatokat és ezek alapján módosítsanak a motoron a következõ tesztig, miközben a csapat már Troy és Ruben következõ versenypályás rajtjára készül.

[1]Troy Corser így nyilatkozott a teszt után: „Õszintén meg vagyok lepve, mennyire otthon érzem magam a motoron. Az új fejlesztés alapja kiváló, és bár még sok munka áll elõttünk, nagyon pozitívnak értékelem a kilátásainkat. Mindössze két napot töltöttem a motoron és máris úgy érzem, az én motorom. Ezt nem vártam volna ilyen hamar. Sikerült a csapatot sok hasznos adattal ellátni, amivel a következõ tesztig tudnak dolgozni. Bámulatos eredményeket értünk el a két nap alatt, jó a csapatban a kommunikáció és gondok sem merültek fel, leszámítva azt, hogy a menetpróba vége felé nekem repült egy madár. Egy gyors kör közben, pont a nyakam és a mellprotektorom között talált el, de szerencsére nem lett nagyobb gond” – mondta el Troy.

Ruben Xaus, a csapat másik versenyzõje, a következõket mondta a második tesztnap után: „Ma kicsit elégedettebb vagyok, mint tegnap, mivel ma több idõt tölthettem a motoron. Annyit tudok mondani, hogy nagyon elégedett vagyok a motorral – a kezelhetõségével, a kanyarviselkedésével és a teljesítményével is. Még a végsebesség környékén is nagyon stabil és egyáltalán nem jelent fizikai megpróbáltatást a vezetése, sõt, inkább egy kényelmes motornak tartom. Troy és én elég eltérõen motorozunk, ami kimondottan elõnyös ebben a teszt fázisban, hisz így többféle adatot kaphat a csapat. Troy tapasztalt mind a két, mind pedig a három és négy hengeres motorok vezetésében is, ezért õ nálam gyorsabban szokott hozzá az új motorhoz. Ami fontos, hogy mindannyian jól együtt tudunk dolgozni és nagyon pozitívan állunk a jövõ feladatai elé”.

[2]A BMW Motorrad Motorsport csapatigazgatója, Berti Hauser a következõket emelte ki: „Nagyon elégedett vagyok az elõrelépésekkel, amiket ebben a két napban tettünk és örömömre szolgáltak Troy és Ruben visszajelzései is. Megjegyzéseik egyértelmûen hozzájárultak a csapat magabiztos hozzáállásának kialakulásához. Troy és Ruben motorozási stílusa alapvetõen eltérõ, ezért a motorral szembeni elvárásaik is mások. Tudatában vagyunk a sok munkának, ami még elõttünk áll, de jó kedvvel végezzük, mert teljesen világosan látjuk magunk elõtt a célunkat. Máris sokkal közelebb kerültünk a versenyképes köridõkhöz (Troy 1:35-ön belülre hozta a gépet versenygumikon) és a vezetõknek köszönhetõen pontosan tudjuk, mi a teendõ ahhoz, hogy tovább javítsunk rajta” – mondta el az igazgató./Autósoldalak.hu/