Autós hírek: Új 7-es BMW: Megérkezett!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[3]A prémium autók világszerte legsikeresebb gyártójának luxuslimuzinja immár ötödik generációjával hatásosan igazolja, hogy „A vezetés élménye” és az exkluzív nagyvonalúság milyen tökéletes kombinációt alkothatnak. Az új 7-es BMW az inspiráló luxus, az élményszerû menetdinamika és a tiszteletet parancsoló megjelenés megtestesítõje, amely a még stílusosabb design és a kiemelkedõ mérnöki mesterségbeli tudás gyümölcse. Az új limuzin iránymutató karakterét nem utolsósorban olyan innovatív megoldások sokaságának köszönheti, amelyek egyaránt annak jegyében születtek, hogy az utazás az új 7-es BMW modellekben maradandó élménnyé váljon. Mindennek alapjául a világszerte egyedülálló színvonalat képviselõ futómû-technika és a teljes egészében megújult motorválaszték képviseli, hogy az új 7-es BMW minden egyes modellváltozatában az autózás valóban semmi mással össze nem hasonlítható élményével szolgáljon. Elsõ ízben kombinálták az Aktív Kormányzás (Active Steering) rendszerét az integrált hátsókerék-kormányzással, ami a kormányzási komfort és a fordulékonyság új régióiba vezet, a legdinamikusabb menethelyzetek során is páratlan stabilitás mellett. Az új 7-es BMW szériafelszereltségében kínálja az új Dinamikus Csillapítás-szabályzást (Dynamic Damping Control).

Az ugyancsak az alapkivitelhez tartozó Menetdinamikai Szabályzással (Dynamic Driving Control) a vezetõ gombnyomásra állíthatja a lengéscsillapítók keménységét, az automata sebességváltó kapcsolási dinamikáját, illetve a gázpedál, valamint a kormányzás rásegítésének jelleggörbéit. Extrafelszerelésként a karosszéria billenéseit stabilizáló rendszer is rendelkezésre áll, amelynek mûködése az éppen választott programhoz igazodik.


A gazdaságosság és a dinamika, a luxus és az innováció tökéletes kombinációja

[1]Az új 7-es BMW piaci bevezetésekor egyaránt ikerturbós (Twin Turbo) és Második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection) szerelt V8-as illetve egy soros, hathengeres benzinmotor, valamint a soros hathengeres dízelmotorok új generációjának elsõ képviselõje szerepel a palettán. Ezen erõforrásokkal és a motorok területének számos hatékonyságnövelõ megoldásával a BMW 7-es sorozat modelljei – a BMW Hatékony Dinamika (BMW EfficientDynamics) fejlesztési koncepció keretében – kategóriájukban egyaránt kiemelkedõ menetteljesítményeket valamint üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket képviselnek. A nyolchengeres aggregát – amely a BMW 750i modellben az 5.500 - 6.400 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 300 kW/407 LE teljesítményt produkál – teljesítménykategóriája leghatékonyabb üzemû motorja, egyben világszerte az elsõ ilyen konstrukció, amelynek turbófeltöltõi a hengersorok közötti „V-térben” helyezkednek el. A két hathengeres motor pedig egyaránt olyan teljesítményrégiókba lép, amely mindeddig csupán a nyolchengeresek felségterületének számított. E hatalmas potenciáljukat pedig példamutató gazdaságossággal, illetve az eddigieknél jóval kedvezõbb tömeggel egészítik ki, ami a jármû tömegeloszlására, s ezzel mozgékonyságára is egyaránt kedvezõ hatást fejt ki.

A hathengeres, ikerturbós (Twin Turbo) aggregát teljesítményét kifejezetten a BMW 740i számára 5.800 percenkénti fordulat mellett 240 kW/326 LE értékre emelték. A BMW 730d teljesítménye 4.000-es percenkénti fordulatszámnál 180 kW/245 LE. Mindegyik motor megfelel az EU 5 kipufogógáz-szabvány elõírásainak.


Továbbra is iránymutató: a 7-es BMW iDrive kezelési koncepciója

A jármû egyes funkcióinak kezelése terén az új 7-es BMW szintén a teljes szakma éllovasának szerepét töltheti be. Akárcsak az elõd modell, amelyben elsõ ízben jelent meg az iránymutató BMW iDrive kezelési rendszer, az új 7-es BMW szintén új mércét képvisel a jármû egyes funkcióinak az ergonómia, a gazdaságosság és a funkciók logikája tekintetében optimális vezérlése terén.

[11]A BMW iDrive kezelési rendszer új generációját a Központi Kijelzõ (Control Display) nagyfelbontású grafikus megjelenítése, az új és egységes struktúrájú menüvezetés és a kezelõgomb (Controller) optimális kezelhetõsége jellemzi. A kezelõgomb közvetlen választógombjai direkt belépést tesznek lehetõvé a rádió, a CD-lejátszó, a navigációs rendszer és a telekommunikáció menüjébe. A különbözõ menük közötti tájékozódást vizuális kezelési segédletek és a felhasználó képernyõn keresztüli következetes tájékoztatása könnyíti. A navigációs funkciók használatakor a térkép-megjelenítés a vetélytársak között egyedülálló mérete, fényessége, részletessége és variálhatósága kelt mély benyomást. A térképek elõzetes megtekintése megkönnyíti a kívánt navigációs cél kiválasztását a helységnevek listájából. A képernyõn körben elrendezett betûkkel és számokkal kialakított, újszerû kezelési logika jelentõsen meggyorsítja a címek és a telefonszámok betáplálását.


Még biztonságosabb: Sávváltáskor figyelmeztetõ berendezés, aktív fékasszisztens és a BMW Éjjellátó Rendszere személyfelismerõ funkcióval

[2]A BMW innovatív és részben kizárólagos vezetõi segédrendszerei révén az aktív biztonság új színvonalra emelkedett az új 7-es BMW modellekben. Szegmense elsõ jármûveként a limuzin Szélvédõ Kijelzõvel (Head-Up-Display; HUD) is rendelhetõ, amely a vezetõ számára különösen fontos információkat a szélvédõre kivetítve jeleníti meg. Az Aktív Sebességszabályzás (Active Cruise Control; ACC) araszoló (Stop & Go) funkcióval folyamatos autópálya- vagy országúti autózás során egyaránt kényelmes közlekedést biztosít, de még a minimális sebességû, torlódó városi forgalomban is gondoskodik az elöl haladó jármûhöz mért, mindenkor a pillanatnyi szituációnak megfelelõ távolságról. A rendszer részét képezõ Aktív Fékasszisztens segítségével pedig jelentõsen mérsékli a ráfutásos balesetek kockázatát.

Elsõ ízben mutatja be a BMW mindemellett az új fejlesztésû Sávváltáskor Figyelmeztetõ Rendszerét (Lane Change Warning), de az új 7-es BMW számára a Sávelhagyásra Figyelmeztetõ Rendszer (Lane Departure Warning) is rendelkezésre áll. Mindkét megoldás a megfelelõ szituációban a kormánykeréken keltett rezgéssel hívja fel a vezetõ figyelmét, amit a sávváltáskor figyelmeztetõ berendezés esetében a külsõ tükörbe épített villogó LED egészít ki. A Sávelhagyásra Figyelmeztetõ Rendszerrel együtt mûködõ Sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Display) folyamatos információval szolgál az éppen használt útszakaszra érvényes sebességhatárról. További újdonság a személyfelismerõ funkcióval bõvített BMW Éjjellátó Rendszer (BMW Night Vision).

Hosszított változatban is


[4]Az utastér különösen finoman adagolható és huzatmentes temperálásáról a 7-es BMW szériakivitelû automatikus légkondicionáló berendezése gondoskodik. Extrafelszerelésként 4-zónás automatikus klímaberendezés is rendelhetõ, amely a hátsó utasok számára is egyéni szabályzást tesz lehetõvé.

A hátsó utastér kényelmes karakterének még intenzívebb hangsúlyozására már a piaci bevezetésre a BMW 750Li és a BMW 740Li modellváltozatok is rendelkezésre állnak. Ezek a 140 milliméterrel hosszabb tengelytávjukkal hátul a nagyobb lábtér mellett további fejteret is kínálnak, amit széria és opcióként rendelhetõ kényelmi felszerelések egész sora egészít ki, az autózást még pihentetõbbé és élvezetesebbé avatva.


A BMW-re jellemzõ sportosság legelegánsabb formája

[5]Az elegancia és a sportosság közötti harmonikus kapcsolat az új 7-es BMW formavilágának meghatározó témája. A hosszú tengelytáv, az elnyújtott motorházfedél és a rövid elsõ túlnyúlás mellett a hátratolt utastér és a laposan ívelõ tetõvonal határozza meg az új 7-es BMW dinamikus arányait. A feltûnõen megnyújtott vonalvezetés a dinamikus sportosság, egyben a precíz elegancia benyomását kelti.

E két tulajdonság mindenekelõtt az oldalnézet vonalaiban jut különösképpen érvényre. A kerékjáratok és az ajtók környezetében kiformált feszes felületek, valamint a fényszóróktól a hátsó lámpatestekig futó vonal feletti keskeny váll a limuzin elegáns karakterét hangsúlyozza. Az utastér a karcsú ablakkereteknek és oszlopoknak köszönhetõen különösen könnyed benyomást keltõ üvegezett része („Greenhouse”) ezzel szemben határozottan sportosságot sugároz. Körvonalai valósággal kupészerû hatást kölcsönöznek a limuzin számára, amely a motorháztetõ és az erõsen döntött A-oszlopok közötti lapos átmenettõl az alacsonyan ívelõ tetõvonalon át, egészen a far lágy lendületéig, mindvégig következetesen megmarad.


Orrkialakítás: letisztult struktúra és nagyvonalú felületek biztosítanak természetes fellépést

[7]A nagy felületû, puritán kialakítású motorházfedél révén az új 7-es BMW elölnézetébõl határozottan letisztult és nyugodt benyomást kelt. Kontúrvonalai elöl összefutva éppúgy a „BMW-veséket” helyezik a középpontba, mint a középen hegyes szögben futó fényszórók. A „vesék” motívuma egyébként az orr legfeltûnõbb formai stílusjegye. Nagyméretû, függõleges állású és különösen mély kialakításukkal a lökhárítóba nyúló „vesék” természetes és dinamikus hatást keltenek. Mivel nem övezik illesztési vonalak, még inkább kifejezésre juthat precíz elhelyezése, miközben hangsúlyos rácstagjai a jármû elejének függõleges orientációját emelik ki. A széles alsó légbeömlõ nyílás a lökhárító teljes szélessége alatt végighúzódik. Messze oldalirányban kitolva, a légbeömlõk szélén helyezkednek el a simaüveges ködfényszórók, tovább hangsúlyozva a széles nyomtávot. Mindezen hatást a légbeömlõt felülrõl szegélyezõ krómcsík emeli ki. A BMW-re jellemzõ, összpontosító „tekintetet” nagyvonalúan méretezett kettõs körfényszórók biztosítják, amelyek az új 7-es BMW elején különösen markáns formában jelennek meg: egyrészt a nappali világítás „koronagyûrûi”, másfelõl pedig egyfajta „szemöldökhöz” hasonló világító csíkok révén, amelyek a fényszórókat felülrõl szegélyezve optikailag lezárják õket. További új formai design-elem a nyolc-nyolc LED alkotta, a hengeres világítótestek mellett két függõleges oszlopban elrendezett helyzetjelzõ./Autósoldalak.hu/