„Az R8 az elsõ sorozatgyártású Audi, amely egy rendkívül sikeres versenyautó nevét és génjeit hordozza, így kiváló alapként szolgál elsõ nagyszabású ügyfélsport-programunk felépítéséhez“ – jelentette ki Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója. „Már az R8 bemutatása óta komoly igény mutatkozott a versenyváltozatra is. Az Audi R8 formájában olyan versenygépet kínálunk vásárlóinknak, amelyet igényes technika és a jól ismert Audi-minõség, mindemellett azonban egyszerû kezelhetõség jellemez.“
Az Audi R8 a szériaközeli GT3-elõírások szerint készül, így számos országos és nemzetközi versenysorozatban is rajthoz állhat majd.
[3]Mivel e GT3-szabályzás nem engedélyezi az összkerékhajtást, az Audi R8 a GT-autókra jellemzõ hátsókerék-hajtással készül, s az erõátviteli rendszerben új fejlesztésû, hatfokozatú szekvenciális sport-váltómû dolgozik majd. A futómû szinte kizárólag sorozatgyártású elemekbõl épül fel, a széles körû biztonsági csomag pedig a legmagasabb fokú passzív biztonságról gondoskodik. A versenypályán szükséges leszorító erõt az átdolgozott orrkialakítás és a nagyméretû hátsó szárny biztosítja.
Az „R16“ belsõ jelzéssel ellátott Audi R8 versenyautót az Audi Sport irányítása alatt fejlesztették ki. Az elsõ prototípus augusztus közepén, Frank Biela gyári pilótával a volánja mögött már sikerrel bemutatkozott.
A különbözõ európai versenysorozatokban futott elsõ tesztek a 2009-es versenyszezonra, a vásárlói kiszállítások pedig jövõ év õszére várhatók.
[1]Az ügyfél-példányok gyártására az Audi Sport, valamint az Audi R8 utcai változatának neckarsulmi sorozatgyártásáért is felelõs quattro GmbH, illetve a gyõri Audi Hungaria Motor Kft. együttmûködésében kerül sor./Autósoldalak.hu/
|