Autós hírek: BMW K100 LT: Pekingi játékok egy BMW nyergébõl


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az atléták mellett a média számára is hatalmas megmérettetés egy ilyen rendezvény, mivel az egész világ szeretné nyomon követni az olimpiai játékokat. A szorgalmas sajtósok egyike Gustavo Cuervo, aki munkatársaival együtt BMW K 1100 LT motorjaival segítette a legizgalmasabb versenyeket eljuttatni a tévénézõk milliárdjainak.
 
[1]Az 5 kontinenst és 80 országot bejárt Gustavo számára nem idegen a motoros kalandozás. A régebben BMW R 90 S-el túrázó kalandor, most egy 6.000 kilométeres Kínát átszelõ utazással érkezett meg az olimpia helyszínére, méghozzá egy F 800 GS nyergében, hogy a világ sportrajongóinak közvetítse az országúti kerékpározást, a triatlont és a maratoni futást. Ebben nyújtott neki segítséget egy BMW K 1100 LT modell és persze a motor hátsó ülésén elhelyezkedõ operatõr is.

„Huszonöt évig dolgoztam a spanyol televíziónak. Gyakran kellett motoron ülve, operatõrrel a hátam mögött közvetítenem” – mondja Gustavo. „Sydney és Athén után a pekingi már a harmadik olimpia, amin dolgozom. Összesen tizenegy eseményt közvetítettem a motoromról, a triatlontól a maratonig. Itt Pekingben egy nemzetközi csapat tagjaként dolgoztam azon, hogy az emberek a világ minden táján élvezhessék a sportversenyeket. Ez egy fantasztikus élmény, de emellett nagyon kemény fizikai munka is. Egy versenynapon átlagosan tizenkét órát dolgozunk, és ezen kívül minden nap teszteljük a felszereléseket, és gyakorlófutamokat is tartunk.”

Az ilyen motorozás rendkívül megterhelõ, mivel az operatõr és a szükséges felszerelés súlya összesen ötszáz kilogrammra emeli az 1100 LT össztömegét. Ha ehhez hozzávesszük, hogy például a versenygyaloglásnál 11 km/óra sebességgel kell manõverezni, el tudjuk képzelni, milyen nehéz így vezetni a motorkerékpárt. Gustavo ennek ellenére azt mondja, hogy ez a típus alacsony sebességnél is nagyon jól kezelhetõ.

[2]„A BMW K 1100 LT nem a legújabb modell, viszont egyike a legjobban irányítható motoroknak. Hatalmas a teherbírása, és minden helyzetben kényelmes, akár gyorsan, akár lassan halad vele az ember. Az itteni gépeken nincs sok módosítás – a rengeteg kábelt leszámítva, amik az élõ közvetítéshez kellenek. A fõ módosítás a túlterheltségbõl adódó melegedés megelõzésére beépített extra hûtõventillátor” – mondta a motoros.

Az olimpia küzdelmein túl Gustavo szerint Kína remek túrázási lehetõségeket is tartogat a kalandmotorosok számára. „Aki Kínába jön, az általában a keleti parti nagyvárosokat látogatja meg. Nagyon kevés ember mer viszont nekivágni az igazi nagy kalandoknak, amelyek a látóhatáron túl várnak rá. A Góbi-sivatag például hatalmas élményeket tartogat a bátrak számára” – állítja Gustavo.

Egy azonban biztos: augusztusnak erre a két hetére Peking lett a világ közepe. Közel 11.000 atléta versengett a 302 aranyéremért, aminek minden pillanatát a média 20.000 munkatársa közvetítette a sportrajongók számára. Az olimpiai játékok közelebb hozták egymáshoz a világ népeit, és a közelmúltban elõször, Kína szélesre tárta ajtaját a világ számára./Autósdoldalak.hu/