Nemrégiben a Honda Motor Co., Ltd. ünnepséget rendezett annak emlékére, hogy ötven éve - 1958. augusztusában - vette kezdetét a Super Cub forgalmazása. A munkatársak számára megtartott ünnepség helyszíne a Honda Kumamoto Gyára gyára volt; Japánban itt készül a Super Cub modell.
A Super Cub motorkerékpár 50. születésnapját ünnepli a Honda
[2]Ötven év igazán hosszú idõ, márpedig mi ennyi ideje gyártjuk és forgalmazzuk a Super Cubot. Ezt csakis vásárlóinknak köszönhetjük, akik nap mint nap élvezettel használják ezt a motorkerékpárt,' mondta beszédében Takeo Fukui, a Honda Motor Co., Ltd. elnök-vezérigazgatója. 'De a Honda munkatársainak is köszönetet szeretnék mondani, hiszen õk is e sikertörténet tevékeny részesei. A Super Cub folyamatosan fejlõdött, hogy mindig megfeleljen a világ különbözõ tájain élõ vevõk elvárásainak, s a Cub-sorozat összesített globális gyártási darabszáma idén áprilisban átlépte a 60 milliós határt. Mindezek mellett a Super Cub ötvenedik születésnapján, vagyis idén készült el a Kumamoto Gyárban az új motorkerékpár-gyártó üzem, s a gyártás áthelyezése az új egységbe még ebben az évben megtörténik. Biztos vagyok abban, hogy a Honda világméretû motorkerékpár-gyártásának éllovasa továbbra is a Kumamoto Gyár lesz, s hogy ez a termelõegység továbbra is olyan termékeket készít majd, amelyek új értéket jelentenek vásárlóink számára.'
[1]Az elsõ Super Cub C100 modell 1958-as bemutatása óta a Super Cub több mint 160 ország* kereskedéseiben tûnt föl, s a vevõk világszerte nap mint nap élvezettel használják ezt a motorkerékpárt. Japánon kívül 1961-ben indult be a Super Cub gyártása Tajvanon, ahol a Japánból érkezõ részegységekbõl állították össze a jármûveket; Ezt a megoldást késõbb több más országban is bevezették a Honda egyik hitvallása alapján: 'helyezzük közel a gyártást a fogyasztóhoz'. A Honda Cub modellsorozat jelenleg 16 gyárban készül a világ 15 országába. /Autósoldalak.hu/
Emlékezetes idõpontok a Honda Super Cub sorozat történetében:
* 1958 augusztus - Megkezdõdik a Super Cub C100 forgalmazása (léghûtéses, négyütemû, egyhengeres OHV blokk, 49 cm3, 4,5 lóerõ)
Gyártó üzem: Yamato Gyár (a neve késõbb Saitama Factory Wako Gyár)
* 1959 - Kezdetét veszi az export az USA-ba
* 1960 - A gyártás kezdete a Suzuka Gyárban
* 1961 - Az összesített gyártási darabszám eléri az 1 millió darabot
Tajvanon megkezdõdik a részegységeken alapuló gyártás (az elsõ gyártási helyszín Japánon kívül)
* 1964 - Megkezdõdik a Super Cub C65 forgalmazása (az elsõ OHC erõforrás)
* 1966 - Megkezdõdik a Super Cub C50 (OHC erõforrás) forgalmazása
* 1967 - Az összesített gyártási darabszám eléri az 5 millió darabot
* 1974 - Az összesített gyártási darabszám eléri a 10 millió darabot
* 1983 - A 180 km/literes fogyasztási érték elérése egy állandó, 30 km/órás teszt során (Super Cub 50 Super Custom)
* 1988 - Megkezdõdik a Press Cub forgalmazása
* 1991 - A gyártás áthelyezése a Kumamoto Gyárba
* 1992 - Az összesített gyártási darabszám eléri a 20 millió darabot
* 1997 - Megkezdõdik a Little Cub forgalmazása
* 2005 - Az összesített gyártási darabszám eléri az 50 millió darabot
* 2007 - A Honda PGM-FI elektronikus vezérlésû üzemanyag-befecskendezési rendszer bevezetése a Super Cub, a Press Cub és a Little Cub modellekben
* 2008 - Az összesített gyártási darabszám eléri a 60 millió darabot (április)
|