Autós hírek: Cadillac CTS Sport Wagon: Új formát ölt a Cadillac reneszánsza


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Pebble Beach-i Concours d\'Elegance, azaz autós szépségverseny eleganciájához és hírnevéhez illõen a Cadillac itt kényeztette el az autórajongókat legújabb sorozatgyártású autótípusának világpremierjével. A 2010-es Cadillac CTS Sport Wagon e hétvégén debütált a Monterey félszigeten, a klasszikus kombi formát továbbfejlesztõ, markánsan új design-nal.

[2]A márka korábbi modelljeihez hasonlóan az új CTS Sport Wagon is összetéveszthetetlen, dinamikus jelenség. Mesteri hátsó profilja a divatvilág kifinomultságát jeleníti meg az eddig egyhangúbb küllemû kombik körében. Belsõ tere bõséges, de hathengeres motorjainak választéka révén is vonzó alternatívája a nagyméretû szabadidõ-autóknak.

A bestseller CTS sportlimuzinon alapuló, és a CTS Coupe Concept testvérmodelljének számító Sport Wagon kiteljesíti a Cadillac újjászületését. A Pebble Beach-i premiert követõen idén õsszel a Párizsi Autószalonon lesz az európai premierje, majd 2009. közepétõl bevonul a Cadillac márkakereskedésekbe.

[3]'Markáns és mégis harmonikus formájú Sport Wagonunk összhangban van az ügyféligények változásával, hiszen versenyképes alternatívája a hobbiterepjáróknak és egyéb nagy jármûveknek,' mondta Jim Taylor, a Cadillac vezérigazgatója. 'Fontos lépés a CTS Sport Wagon márkánk globális terjeszkedésében, és persze különös jelentõsége van Európában, ahol továbbra is nagyon fontosak a kombik.'

A CTS SW szembeötlõ profilja gyorsaságot és áramvonalasságot sugall. Tengelytávja (2,880 mm) azonos a CTS sportlimuzinéval, de hossza 7 milliméterrel kisebb. Hatalmas csomagtere 720 literes. Fontos jellemzõi a következõk: Jellegzetes V-motívumok, nagy, függõleges hátsó lámpák, csõlámpa-technikával, gombnyomásra (távirányító, illetve utastéri) nyíló csomagtér-ajtó, harmonikus tetõspoiler, az összképbe illõ elegáns tetõcsomagtartó sin, állítható poggyászrendezõ, Új 19 colos kerekek és a nagy hátsó panoráma napfénytetõ.

A CTS Sport Wagon, a CTS szedánhoz hasonlóan, kapható összkerékhajtással, belül 40 gigabájtos adattárolóval, 5.1-es Bose hangrendszerrel, a mûszerfalba süllyeszthetõ navigációs képernyõvel, kézzel varrott bõrkárpittal és faberakásokkal.

Design-részletek

Feszes felületek emelik ki a CTS kombi formáját, több helyen megjelenõ V-motívummal, gondosan megtervezett vizuális hatásokkal. A küllem dinamikája utal az autó képességeire.

'Nemcsak úgy látszik, mintha karcsú lenne, hanem az is,' mondta Clay Dean, a Cadillac globális design-vezetõje. 'A szedán drámai megjelenését még inkább felerõsíti a kívül-belül markánsabb középvonal-motívum, különösen a jármû hátulján.'

[7]Számos finom részlet szépíti a CTS Sport Wagont. Csomagtér ajtaján a síkok és élvonalak játéka jellemzõ a design egészére. Szembeötlõ a Cadillac 'V' motívuma a hátfalajtó közepén, amelynek éle a kecses tetõspoilerre fut ki. A hátsó oldalelemek kissé túlnyúlnak a V befelé hajló síkjain, ezáltal jellegzetes W-alak jön létre. Nagy, szembeötlõ, függõleges hátsó lámpák - a márkára jellemzõ csõlámpás technikával - teszik fel a koronát az egészre.

'Minél többet nézi az ember a CTS Sport Wagon hátulját, annál több szépséget lát benne,' mondja Dean. 'Persze a célszerûség is alapszempont volt a tervezéskor, de ugyanígy az is, hogy érzelmeket vigyünk be a megállapodott kombi-kategóriába.'

[5]A forma és a funkció összehangolásának újabb szép példája az összképbe simuló tetõcsomagtartó. A tetõvonalból kiálló, stilizált konzolok, sínek és kereszt-rudak helyett egyöntetû tetõvonalat látunk. A tetõelem középsõ részén befelé hajlanak a peremek, így simán el lehetett helyezni a kereszttartókat, és még egy finom cápauszony-szerûség is keletkezett. „Nem a klasszikus értelemben vett uszonyok ezek, de elrejtik a tetõcsomagtartót, és beleillenek a Cadillac designjába,' mondja Dean.

A Sport Wagon berendezése azonos a sokat dicsért sportlimuzinéval, „áramvonalas' mûszerekkel, fénydiódás világítással és kézi munkával varrott bõrkárpitozással.

Hajtómûvek

[4]Közvetlen benzinbefecskendezés növeli a teljesítményt, illetve szorítja le a fogyasztást és az emissziót. A 3.6 literes V6-os teljesítménye fogyasztásnövekedés nélkül lett 311 lóerõ (229 kW), miközben 25 százalékkal mérséklõdött a hidegindítás utáni szénhidrogén-emisszió. A motor a hétköznapi 95-ös benzinnel mûködik, ebbõl is csak 9,5 litert használ el száz kilométeren.  Akárcsak a CTS sportlimuzinban, a váltó hatfokozatú - manuális Aisin, vagy elektronikus felügyeletû automata Hydra-Matic 6L50 - és opcióként szintén kapható összkerékhajtás.

Az európai piacokon a CTS Sport Wagon motorkínálata egy újfejlesztésû 2.9 literes turbódízellel bõvül. A GM motorcsaládjának ez a kompakt, két felülfekvõ vezértengelyes, hengerenként négyszelepes tagja keveset fogyaszt, kíméli a környezetet, és halkan jár. Teljesítménye 184 kW (250 LE).

 
Menetdinamika

A CTS robusztus és dinamikus futómûve kiegyensúlyozott teljesítményhez és fényûzõ kényelemhez segíti az új kombit is. Elöl kettõs keresztlengõkart, hátul többlengõkaros megoldást találunk. Az utóbbit hordozó, rezgésszigetelõ segédváz hozzájárul az autó kiváló útfogásához és kezes viselkedéséhez.

[6]A fejlett StabiliTrak elektronikus futómû-felügyelet magába foglalja a négycsatornás blokkolásgátlót, a kipörgésgátlót, a fékasszisztenst és a motor féknyomaté-szabályozását is, bizalomkeltõen biztonságos viselkedést eredményezve. A karosszéria merevséget toronyösszekötõ fokozza. Négy nagy tárcsafék és kiváló kormánymû egészíti ki a rendszert. /Autósoldalak.hu/