Autós hírek: Ford Kuga: Jól törik és jól óv


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az Euro NCAP biztonsági tesztjeinek legutóbbi fázisában a teljesen új Ford Kuga kompakt crossover a minõsítés legjobb kombinációját érte el, s ezzel az Euro NCAP kisméretû 4x4 off-road kategóriájának élére került. Öt csillagot kapott a Kuga a felnõtt utasvédelem kategóriájában, amit megerõsít a gyermek utasvédelem kategóriájában odaítélt 4 csillag, illetve a gyalogosvédelemért megítélt 3 csillag.

[1]'A Ford Kuga azon autók portfóliójához csatlakozik, amelyeket elismertek legmagasabb biztonsági szintjükért és teljesítményükért' – hangsúlyozta Joe Bakaj, a Ford termékfejlesztésért felelõs európai alelnöke. 'Az Euro NCAP által elvégzett tesztek ismételten megerõsítik a mi nagyon szigorú tesztjeinket és belsõ eredményeinket, s egyúttal igen pozitív üzenetet küldenek a Kuga tulajdonosok számára egy nagytekintélyû és független szervezet részérõl' – tette hozzá Joe Bakaj.

A Kuga fejlesztõ és mérnöki csapat számára a biztonság magas szintje prioritás volt.
A Kuga biztonságának alapját a Ford úgynevezett Intelligens Védelmi Rendszere (IPS) adja, kombinálva egy erõs szerkezeti struktúrával, illetve olyan, a vezetõt segítõ rendszerekkel, amelyek fenntartják az autó kontrollját és csökkentik a sérülés valószínûségét egy esetleges balesetnél.[2

[2]A Kuga esetében használt nagyszilárdságú acél hozzájárul a nagyon merev, mégis könnyû utascella kialakításához, s ez jó frontális, illetve oldalsó ütközésvédelmet biztosít.
Az utascella integritását tovább erõsíti a kulcsfontosságú helyeken alkalmazott kétfázisú acél alkalmazása anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni az üzemanyagfelhasználás, vagy az esetleges súlytöbblet terén.

A Kuga számára kifejlesztett elsõ tengely segédkeret rendszert úgy alkották meg, hogy frontális ütközés esetén elváljon a karosszériaszerkezettõl. A Kuga 100 szászalékos eredményt ért el az Euro NCAP oldalirányú ütközési tesztjén.
A Ford átfogó intelligens védelmi rendszere összesen hat légzsákot tartalmaz. A dupla elsõ, a két oldalsó és a két függönylégzsák védi az elsõ és a második üléssor utasait. Ezt egészítik ki az öv alá csúszást gátló ülések állítható magasságú fejtámlákkal valamennyi utas számára, illetve a pirotechnikai biztonsági elõfeszítõk és överõhatárolók az elsõ biztonsági övekhez.

[4]Az kiváló passzív biztonsági rendszerek kiegészítéseként fejlett és átfogó aktív biztonsági rendszerek kerültek bele a Kugába standard felszereltségként. Ezek a rendszerek pozitívan segítik a vezetõt a jármû feletti ellenõrzés fenntartásában és a potenciális baleset elkerülésében. Ezen standard aktív biztonsági rendszerek közé tartozik a blokkolásgátló fékrendszer (ABS), az elektronikus stabilitásprogram (ESP) borulásgátló rendszerrel (ARM), a kipörgésgátló (TCS), az utánfutó stabilitás asszisztens (TSA), az elektronikus fékerõelosztó (EBD), a vészfékasszisztens (EBA).

Az új Ford Kuga erõssége túlmutat magas biztonsági szintjén. A Kuga izgalmas formavilággal és meggyõzõ vezetési képességekkel rendelkezik – két elismert és dícsért Ford márka jellemzõvel. A Kuga kényelmi szintje is magas és impresszív környezetvédelmi teljesítménnyel rendelkezik.

[3]A 2.0 literes második generációs, közös nyomócsöves, 136 LE-s dízel motor standard részecske szûrõvel speciálisan lett kalibrálva azért, hogy a Kuga kivételes teljesítményt és fogyasztást érjen el. A négykerékhajtású Kuga a kategóriájában legjobb, 169 g/km CO2 kibocsájtással rendelkezik és az átlagos fogyasztása 6,4 l 100 kilométerenként.
A Kuga belsejét a német TÜV Rheinland Csoport is megvizsgálta és 'Allergia ellen tesztelt beltér' védjegyet adományozott az autónak. A Kuga már a hetedik európai Ford modell, amelyik kiérdemelte ezt az elismerést. A Ford autók az elsõk a világon, amelyek megfeleltek a TÜV szigorú elõírásainak. /Autósoldalak.hu/