Autós hírek: Chevrolet Aveo: Az elsõ modern "made in Europe" Chevrolet


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az új háromajtós Chevrolet Aveo júniusban kerül az európai márkakereskedõkhöz. Teljessé válik a Chevrolet sikeres kiskocsi-családja, hiszen az ötajtós modell már az év korábbi részében útnak indult. Mindkettõ legfontosabb jellemzõje a szembeötlõ küllem, a színvonalas berendezés és a még hatékonyabb benzinmotorok választéka. Az 1.2-es, kétvezértengelyes gép teljesítménye 84 lóerõ, az 1.4-esé 101. Az utóbbi automatával is kapható. Fogyasztásuk szerényebb lett, az alapmotoré például 14 százalékkal (MVEG standard).

[1]Az Aveo az elsõ modern 'made in Europe' Chevrolet. 2008-ban körülbelül 60 ezer darab készül belõle a varsói FSO összeszerelõ üzemében, majd 2009-re eléri a gyártókapacitás az évi százezret. „Büszkék vagyunk, hogy európai vevõknek az Európai Unióban állítunk elõ Chevrolet-modelleket', hangsúlyozta Wayne Brannon, a Chevrolet Europe igazgatója. „Az, hogy Lengyelországban készül az Aveo, növeli a Chevrolet gyártókapacitását, és segít nekünk kielégíteni a gyorsan növekvõ igényt, rugalmasan reagálni az ügyfelek kívánságaira, csökkenteni a szállítás idejét és költségét.'

A varsói FSO üzem szorosan együttmûködve a GM-mel gyártja a Chevrolet Aveót. A gyártás-szervezés alapjául a GM Globális Gyártórendszere szolgál, amelyre valamennyi folyamat legmagasabb minõsége, a folytonos újítás, az alkalmazottak bevonása és a fokozott szabványosítás jellemzõ. Ehhez járul a szigorú minõségellenõrzés.  A Chevrolet jármûveknek régi hagyományuk van Lengyelországban. Az elsõ modelleket még 1927. folyamán építették a varsói Wolska utcában. 1937-ben felvette a termelést a második gyártóüzem is, a Wola elõvárosban.

[4]A GM jelentõsen bõvíti gyártókapacitását Közép- és Kelet-Európában, hogy kielégíthesse az ottani feljövõ piacok igényét. Eric Stevens, a GM Europe gyártási alelnöke: 'Ugyanazt a receptet alkalmazzuk, amely az elmúlt száz esztendõben világsikerhez segítette a céget - ott gyártjuk az autókat, ahol el is adjuk õket.' Ukrajnában, ahol a Chevrolet piaci részesedése meghaladja a nyolc százalékot, közel 120 ezer jármû készült 2007-ben. A legújabb példa a General Motors által 2008. március 20.-án Üzbegisztánban alapított közös vállalat, amely középtávon évi 250 ezer darab Chevrolet elõállítására lesz képes. 2008. végén indul a hetvenezres kapacitású új GM üzem Szent-Péterváron. Ott a Chevrolet Captiva készül majd. Máris termel a GM-Avtovaz Togliattiban és a GM-partner Avtotor Kalinyingrádban. Kazahsztánban már 2007. júniusa óta gyárt Chevrolet személyautókat a GM másik partnere, az AziaAvto.

Németországtól keletre a világ egyik leggyorsabban növekvõ autópiacán fejleszt a Chevrolet. A Szovjetunió felbomlása után keletkezett, illetve függetlenségét visszanyert 29 államban évente közel 20 százalékkal nõtt az értékesítés - 2,5-rõl hatmillióra.

[5]A Chevrolet, világszerte értékesített 4,5 millió autóval (2007) a világ harmadik legnagyobb márkája, csak 2003. óta van jelen Európában. Közép- és Kelet-Európában mindössze négy év alatt négyszázalékos piaci részesedést szerzett, sõt Oroszországban hétszázalékost. Európában összesen 82 százalékkal nõttek a Chevrolet eladások az elmúlt négy év alatt, és egyedül 2007-ben 457 ezer új autót értékesítettek. Ez azonban még csak a kezdet, mondta Wayne Brannon, a Chevrolet Europe igazgatója. 2006-ban a kínáaltunk még csak az összes kategória 28 százalékára terjedt ki, de típusválasztékunk bõvítésével ezt 65 százalékra növeljük 2012-ig./Autósoldalak.hu/