Autós hírek: Új Citroen Berlingo: Professzionális ügyfelek részére


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az új Berlingo nagyobb lett. Hosszúságban 24 cm-rel (4,38 m), szélességben 8 cm-rel (1,81 m), a tengelytávot tekintve pedig 3,5 cm-rel (2,73 m) nõtt.
 
Ezen felül mostantól rövid vagy hosszú változatban is kapható, hogy a lehetõ legtöbb igényt kielégíthesse. A hosszú változat hátsó túlnyúlása 25 cm-rel nagyobb a rövid változatéhoz képest, és az autó 4,63 m hosszú.
 
Új méretein felül az új Berlingo többek között nagyobb rakteret is kínál, ahol egymás mögött elhelyezve, széltében 2 euroraklap is elfér. A Berlingo First 3 m3-es rakterével szemben az új Berlingóban akár 3,3 m3-nyi rakomány is elfér (3,7 m3 a hosszú változatban), és 625 vagy 850 kg (750 kg a hosszú változatban) hasznos terhet képes szállítani. Új méreteinek köszönhetõen az új Berlingo a teherbírás terén példát állít a kisáruszállítók szegmensében.
 

Nagyobb sokrétûség
 
A rendkívül sokoldalú használat biztosítása és a lehetõ legtöbb igény kielégítése érdekében a szakemberek különféle fülkék közül választhatnak.
 
Extenso® fülke
[3]A Citroën újítást vezet be a kisfurgonok szegmensében azzal, hogy egy variálható Extenso® fülkét kínál, melynek számos elõnye van.
- A szélsõ utasülés a padlóba hajtható, így ezáltal sík padlófelület áll rendelkezésre, ahol akár 3 méter hosszú tárgyak is szállíthatók. A ‘belsõ rakodási hossz’ és az autó ’külsõ hosszúsága’ (4,38 m) közti arány valódi teljesítménynek minõsül ebben a szegmensben. Az iménti összehajtható utasülés háttámlája lemezbõl készült, hogy akár 50 kg terhet is gond nélkül elbírjon.
- Az utasülés moziszék állásba is állítható, azaz az ülõlap felhajtható a háttámla mellé, hogy a kabinban magas rakományt is lehessen szállítani.
- Az Extenso® fülke további 0,4 m3-nyi térfogatot kínál, s ezzel az összkapacitás 3,7m3 a rövid változatnál és 4,1m3 a hosszú változatnál.
- Végül, a középsõ pótülésnek köszönhetõen ebben a fülkében 3 személy fér el elöl. Így a kabin gyorsan és erõfeszítés nélkül igazítható a felhasználók különbözõ igényeihez.
 
2 személyes fülke
 
A hagyományos, azaz az elsõ sorban 2 férõhelyet kínáló fülkében az autó berakodásának optimalizálása érdekében az utasülés háttámlája ledönthetõ.
 
Optimális elérhetõség
 
A rakodást az alábbiak könnyítik meg:
 
Alacsony rakodóperem
A rakodóperem a 625 kg-os rövid változatnál a talajtól 58,4 cm-re, a 850 kg-os rövid változatnál a talajtól 60,9 cm-re, és a hosszú változatnál a talajtól 61,2 cm-re található.
 
Széles, szögletes nyílással rendelkezõ raktér
[4]A raktér 2/3-1/3 arányban osztott szárnyasajtókkal rendelkezik. Egyes országokban a hátsó ajtószárny nyitható hátsó ablakkal vagy a nélkül is kapható.
- A 2/3-1/3 arányban osztott szárnyasajtók megkönnyítik a hosszabb rakományok szállítását. Az autóval akkor is lehet közlekedni, ha a kisebbik ajtó nyitva van, mivel a nagyobbik ajtón található a rendszámtábla. Ezáltal optimális a berakodás, hiszen a kisebbik ajtó a szélsõ utasülés meghosszabbításában található, amely felszereltségi szinttõl függõen lehet süllyeszthetõ vagy ledönthetõ. Ráadásul a hátsó szárnyasajtók 177°-ban is nyithatók, így az új Berlingo az áruk berakodásakor egészen a rámpa széléig hátratolathat.
- A hátsó ajtószárnyon található nyitható ablakon keresztül könnyen, a hátsó ajtószárny kinyitása nélkül érhetõ el a csomagtér, de legfõképpen hosszú tárgyak szállítását teszi lehetõvé, mivel a hátsó ajtószárnyon elhelyezett rendszámtábla továbbra is látható marad.
 
1 vagy 2 oldalsó tolóajtó.
Végül, az autóba való beszállás és a berakodás megkönnyítése érdekében 1 vagy 2 oldalsó tolóajtó közül lehet választani.
 
A rakteret úgy tervezték meg, hogy a lehetõ legnagyobb hasznos térfogat álljon rendelkezésre. A belsõ karosszériát alapos részletességgel, felesleges áttörések és zugok nélkül alakították ki, hogy elegáns, de ugyanakkor a szakszerû használatra is alkalmas legyen (rögzítési pontok például a belsõ kialakításhoz). Ezen felül a raktér oldalfalainak teljes alsó részét gondosan beburkolták, ami növeli az érzékelt minõséget és a robusztusság érzését, valamint megóvja az autót a szállított rakomány által okozott sérülésektõl. Ez a belsõ védelem segít megõrizni a külsõ lemez épségét. Így óvja az új Berlingo megjelenését és a jármû imázsát.
 
Mobil iroda
 
Az új Berlingo nem csupán munkaeszköznek, hanem a szakmai tevékenységet megkönnyítõ, valódi mozgó irodának is tekinthetõ, mivel a fülkében rendelkezésre álló hely optimális kihasználását teszi lehetõvé.
 
[5]A raktér meghosszabbítását jelentõ számos funkció kiegészítéseként az Extenso® fülke középsõ ülése képezi e mozgó iroda leglényegesebb elemét. Elõször is, az ülés háttámlája elõre dönthetõ, hogy íróasztalként funkcionálhasson, melynek használatát a papírokat megtartó heveder és a könyöktámasz teszi kellemesebbé. Az ülésben továbbá egy 7,6 literes biztonságos rakodóhely is található, ahová elsõsorban a kíváncsi tekintetek elõl lehet elzárni a holmikat.
 
A hagyományos, azaz az elsõ sorban 2 férõhelyet kínáló fülkében az utasülés ledönthetõ háttámlájában egy íróasztalként használható és 2 italtartót magában foglaló váz található.
 
Jó teljesítmény.
 
A bevezetéskor 2-féle dízelmotor áll rendelkezésre. Mindegyikhez 5 fokozatú manuális sebességváltó párosul. Minden professzionális ügyfél megtalálhatja az elvárásainak leginkább megfelelõ motort.
 
- HDi 75 LE motor. A dízelválaszték ezen alapkategóriás motorja alacsony és közepes fordulatszámon elegendõ nyomatékot biztosít, mely 1750 ford./percnél eléri a 185 Nm-t. A motor használata tehát kényelmes, miközben használati költségei mérsékeltek. Teljesítménye 4000 ford./perc fordulatszámon 55 kW (75 LE).
 
- A HDi 92 LE motor több nyomatékot (1750 ford./perc fordulatszámon 215 Nm), és legfõképpen nagyobb teljesítményt nyújt (4000 ford./perc fordulatszámon 66kW).
 
Mérsékelt költségek
 
[6]Mivel teljes mértékben tisztában van azzal, hogy a szakember számára milyen költséget jelent egy haszonjármû vétele, az új Berlingo versenyképes áron lesz elérhetõ, úgy, hogy számos újító és minõségi szolgáltatást is kínál. Az új Berlingo használati költségei is alacsonyak lesznek.
 
Kisétkû motorok
Az új Berlingo üzemanyag-takarékos motorokat kínál.
 
Megfelelõ karbantartási periódus
A karbantartási ciklus 20.000 km vagy 2 év normál használati feltételek mellett.
 
Megnõtt a kopóalkatrészek élettartama
Az új Berlingo a nagyobb élettartammal rendelkezõ kopóalkatrészek mellett tette le a voksát. Például a dízelmotoron a vezérmûszíjat 240.000 km után vagy 10 évente kell cserélni, normál használati viszonyok mellett.
 
Könnyen elvégezhetõ karbantartási mûveletek
A motorháztetõ alatti kialakításnak köszönhetõen a különbözõ tartályok könnyen hozzáférhetõk, így egyes mûveleteket a felhasználó maga is könnyen elvégezhet.
 
Ellenálló és mosható anyagok
[7]Végül, az ellenálló és mosható anyagok, például a fülkében található ülések, a padlószõnyeg és a szintetikus szõnyeg anyagainak, vagy a raktérben alkalmazott szintetikus burkolat használatának köszönhetõen csökkentek a használati és karbantartási költségek. Az új Berlingót úgy tervezték, hogy az erõs igénybevételt is állja.
 
A felépítmények fogadására elõkészített haszonjármû-koncepció
 
A Berlingo First alváz-kabin változatának – amely egyedülálló ebben a szegmensben – sikerét folytatva az új Berlingo a felépítmény-szakértõkkel együttmûködésben kialakított alváz-kabin változatot kínál. Egytonnás teherbírása lehetõvé teszi a felépítménygyártók igényeinek figyelembe vételét, hogy megkönnyítse a hûtõdobozok, pickup-ok, billenõplatók, szerelõautók, stb. kialakítását. (Ez a változat Magyarországon csak késõbb lesz elérhetõ) 
 
[8]Másrészrõl az új Berlingo legújabb generációs „full CAN” elektromos és elektronikus architektúrával rendelkezik, melynek legerõsebb ütõkártyáit az egyszerûbb elektromos csatlakozások rövidebb kábelkötegei és a fokozott megbízhatóság jelentik. E felépítés révén új funkciókat is kínálhat az autó az ügyfélnek (sebességszabályozó és sebességkorlátozó, keréknyomás-érzékelõ, Bluetooth kihangosító...). A speciális biztonsági protokoll azonban nem teszi lehetõvé a felépítménygyártók által kínált felszerelések további átalakításainak csatlakoztatását. Az új Berlingo ezért az átalakítások igényelte funkciókhoz való hozzáféréshez szükséges interface-t kínál anélkül, hogy a jármû teljes elektromos/elektronikus egységét meg kellene bontani. Ez a Felépítmény Átalakító Egység (BTC) a haszongépjármûvekhez (az alváz-kabin változat esetében alapfelszereltségben) és személygépkocsikhoz is rendelkezésre áll, ez utóbbiaknál a csökkent mozgásképességû személyek szállítását szolgáló átalakítások elvégzéséhez. Az eszköz részét képezi az akkumulátor, az indítómotor és a maximális teljesítmény generátor./Autósoldalak.hu/