Autós hírek: MINI John Cooper Works: Genfi újdonságok


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[2]Genfben rajtol a MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Clubman! Mindkét változat a MINI versenysport-hagyományainak megtestesítõje – nevében és technikájában egyaránt. A két újdonság motorterében ugyanis az a Kettõs Turbófeltöltõvel (Twin-Scroll Turbocharger) és közvetlen benzinbefecskendezéssel mûködõ négyhengeres aggregát dolgozik, amely a MINI CHALLENGE 2008 sorozatban bemutatkozott MINI John Cooper Works CHALLENGE modell erõforrásának alapjaira épül. Teljesítménye 155 kW/211 LE és már 1.850-es percenkénti fordulatszámnál 260 Newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, ami az Overboost funkció segítségével átmenetileg akár 280 Newtonméterig is fokozható. A MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Clubman teljesítménye, a vezetése kínálta élmény és a sportos egyediség terén egyaránt új csúcsot képvisel. Maximumra törekvõ karakterükkel minden MINI-rajongó álmai, akik versenysport iránti szenvedélyüknek hangsúlyt adva a mindennapokban is az „ideális íven” szeretnek autózni.
 
A MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Clubman egyaránt Nagy-Britanniában, a MINI oxfordi gyárában készül. A két „élsportoló” itt a nagyteljesítményû motor mellett verseny-fékberendezést, exkluzív 17 colos könnyûfém keréktárcsákat, sportkipufogó-rendszert, valamint több más különleges, modell-specifikus felszerelést is kap. A MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Clubman így már szériakivitelében többek között a Dinamikus Kipörgésgátlóval (Dynamic Traction Control; DTC) kiegészített Dinamikus Menetstabilizáló (DSC) rendszerrel készül. Mindkét modellben a vezetõ a sportkapcsoló megnyomásával egy még inkább a sportosságra összpontosító gázpedál-jelleggörbét is aktiválhat. A MINI John Cooper Works és MINI John Cooper Works Clubman „cockpitja” emellett alapkivitelben bõrbevonatú sportkormányt, sportos kialakítású sebességváltó-kart és 260 kilométer/óráig skálázott sebességmérõt is kínál.
 
[3]Az új modellek bemutatásával a MINI egyben átpozícionálja a John Cooper Works márkát, amely immár szilárdan a MINI struktúrájába integrálódik, ami e két sportos csúcsmodell fejlesztésében és értékesítésében egyaránt kifejezésre jut. A MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Clubman szériamodellként jelenik meg a kínálatban, s a vásárlók a MINI és a MINI Clubman modellekhez hasonlóan, mindkét újdonság egyénivé alakításakor széles körû termékprogramból válogathatnak, amely gyári szerelésû extrafelszerelésekbõl illetve utólagosan beépíthetõ MINI kiegészítõkbõl áll össze.
 
Az új MINI és a MINI Clubman modellekben rejlõ sportos lehetõségek a két újdonságban minden eddiginél intenzívebben jutnak kifejezésre, a márka modellprogramja pedig sokrétûbb, mint valaha. A 2008-as Genfi Nemzetközi Autószalon látogatói 2008. március 6. és 16. között arról is meggyõzõdhetnek, milyen pontosan kívánja a MINI teljesíteni a vásárlók egyéni kívánságait. Négy benzines és egy dízelmotor a MINI, három benzines és egy dízel a MINI Clubman, illetve három benzines erõforrás a MINI Cabrio palettáján, külsõ fényezések, kárpitszínek, belsõ anyagok és díszítõelemek, valamint extrafelszerelések és kiegészítõk rendkívül széles választéka – mindezek a MINI egyes példányait egészen egyéni darabbá avatják.
 
[4]Az egyedi stílus és a minden modellváltozatra egyaránt jellemzõ kiemelkedõ mozgékonyság a MINI karakterében számos egyértelmû erénnyel járul hozzá a MINI tartós sikeréhez. Korszerû motorjai, illetve az ezekhez kapcsolódó hatékonyságnövelõ megoldások sora – mint a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), az Automatikus Start-Stop Funkció (Auto-Start-Stop Function) és a Sebességváltást segítõ kijelzõ (Shift Point Indicator) – a kisautók szegmensének különösen gazdaságos képviselõjévé avatják. E vonatkozásban a MINI Cooper D jár az élen: a 100 kilométer/óráig tartó sprinthez 9,9 másodperc is elegendõ, az EU-tesztcikluson pedig 3,9 liter gázolajjal is megelégszik. A vezetés kínálta élvezet és az üzemanyag-fogyasztás ilyen kedvezõ viszonya egyedülálló a kategóriában – akárcsak a MINI Cooper D kipufogógáz-emissziós értékei. A kilométerenként 104 grammos széndioxid-kibocsátás mértékadónak számít a szegmensben, különösen a négyhengeres dízelmotor 80 kW/110 LE teljesítménye tükrében.
 
A MINI és a MINI Clubman mindemellett prémium színvonalú kidolgozási minõsége és megbízhatósága, valamint példamutató biztonsága – jól igazolja ezt többek között a MINI Cooper ötcsillagos értékelése az Euro NCAP törésteszt során – illetve kiemelkedõ értékállósága révén is kitûnik vetélytársai közül. A MINI tartós népszerûsége és modellprogramja sokrétûsége a 2007-es esztendõt újabb rekordévvé avatta a márka számára: elsõ ízben sikerült ez idõ alatt több mint 220 ezer autót értékesíteni.
 

A MINI a 78. Genfi Nemzetközi Autószalonon – 2008
 

Áttekintõ
 

Világpremier: A MINI John Cooper Works
[3]A vezetés MINI kínálta legmagasabb fokú élvezete – a MINI John Cooper Works e fõ jellemzõje jegyében gördül a rajtvonalhoz. A legújabb „élsportoló” a legmagasabb minõségi színvonalon garantálja a megbízható és tartós csúcsteljesítményt. A Kettõs Turbófeltöltõvel (Twin-Scroll Turbocharger) és közvetlen benzinbefecskendezéssel mûködõ, új fejlesztésû, 155 kW/211 LE teljesítményû négyhengeres motor itt valóban csúcsformáját nyújtja. A MINI John Cooper Works sportos karakterét különleges fékek, keréktárcsák és számos más részletmegoldás teszi teljessé.
 
Világpremier: a MINI John Cooper Works Clubman
[2]A másik „élsportoló”: a MINI CHALLENGE 2008 sorozatra kifejlesztett, 155 kW/211 LE teljesítményû négyhengeres motor a MINI John Cooper Works Clubman számára is gondoskodik a hamisítatlan utcai verseny kínálta élményrõl. Az innovatív design és a magas fokú mozgékonyság itt is izgalmas kombinációt alkot. A MINI John Cooper Works modelltõl alig eltérõ menetteljesítményeivel az új karosszériaváltozat e legsportosabb formája szintén jól mutatja, milyen is az igazi MINI: élményszerû irányíthatósági adottságok, semmi mással össze nem hasonlítható mozgékonyság és a vezetés határtalan élvezete.

Új méret: a MINI Cooper S Clubman, a MINI Cooper Clubman és a MINI Cooper D Clubman
Extrovertált design, innovatív térkialakítás: a MINI Clubman új lehetõségeket tár fel a MINI világában. A MINI kínálta méretekhez képest 8 centiméterrel meghosszabbított tengelytávja és az ugyanilyen mértékben megnövelt hátsó lábtere révén még magasabbra emelte a mércét a kényelem és a sokoldalúság terén. Mindehhez az akár 930 literig bõvíthetõ csomagtér is hozzájárul. Az új karosszériaváltozat esetében is jellegzetes MINI-vonások az élményszerû mozgékonyság és a példás üzemanyag-takarékosság. A MINI Clubman három motorváltozattal tartotta sikeres bemutatóját, amelyek már a kezdetektõl az üzemanyag-fogyasztási és a kipufogógáz-emissziós értékek mérséklését célzó megoldásokkal készülnek.
Még nagyobb választék: a MINI Cooper S, a MINI Cooper, a MINI One és a MINI Cooper D
[4]Az új MINI sikerpályára állt. A piaci bevezetését követõ elsõ teljes gyártási évében máris rekord értékesítési eredményeket produkált. 2007-ben ugyanis elsõ ízben értékesítettek éves szinten több mint 220 ezer autót – minden egyes példányt gazdája egyéni elképzelései szerint kialakítva. Az – eddig – összesen négy modellváltozat, a MINI Cooper S, a MINI Cooper, a
MINI One és a MINI Cooper D, valamint az egyedülállóan gazdag egyéni kialakítási lehetõségek révén minden MINI-rajongó egészen egyedi autót állíthat össze magának. E modellek 2007 augusztusa óta már szériakivitelben széles körû megoldásokat tartalmaznak az üzemanyag-fogyasztási és a kipufogógáz-emissziós értékek mérséklésére./Autósoldalak.hu/