Autós hírek: Kicsi a bors


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Dávid sikereirõl beszámoló miskolci lap újságírója találóan fogalmazott, mikor jellemezte a fiatalembert. A versenyautóban ülõ gyermek volánforgatására azt írta, hogy kívülrõl olyan, mintha egy sisak vezetné a kocsit. A kolléga beletalált, a magasított ülésen helyet foglaló gyermekbõl leginkább a fejvédõ látszik. Az egész autóversenyzõs történet az apukánál kezdõdött.
Egerszegi úr, rali másodosztályában mûvelte a tarkabarkára festett, rajtszámos autók vezetését. A sportolás, a családdal teljes egyetértésben történt, mivel két gyermeke és felesége is elkísérte hétvégenként. Tizenöt éves lánya, néhány éve indul rövidebb viadalokon.
Dávid elég korán megfertõzõdött, ötévesen gokartozott, mellette Playstation játékgépen gyûjtötte a kilométereket. A legjobb a dologban, hogy szülõi ráhatás és erõltetés nélkül létezik a benzingõzös vonzódás.
A történelmi pillanat egy éve volt, mikor is Dávid addig mondogatta édesapjának az igazi autó vezetését, hogy a papa beadta a derekát. A test méret következtében az edelényi ralipályán a sebességváltót még apuka kezelte. Az elsõ hivatalos megmérettetés Szlovákiában történt, 2005 januárjában. A meghívásos ralin, a jeges, csúszós pályán az elsõ tízben végzett Dávid...
Az egész autóversenyzõs dolog a gyakorlaton múlik, ezért Edelényben nyolcvan kilométert mentek egyhuzamban és igyekeznek minél többet versenyezni. Érkeznek is a meghívók folyamatosan.
Szép az egészben, hogy nem csak nyolcéves kora miatt lelkesednek ennyire Egerszegi Dávidért, hanem az eredményeiért is. Itt van az ongai pályán elért abszolút harmadik idõ. Ezt azért célszerû hangsúlyozni, mert nem korosztályos a viadalról volt szó. Közel negyven felnõtt páros, különféle versenygépekkel, közöttük négykerékhajtású masinákkal álltak rajthoz.
Az eredmények és a pályafutás ismertetése nem véletlen. A legtöbb nézõt, média megjelenést vonzó hazai autós szakág a rali, de mûveléséhez anyagi javak szükségesek. Jelenleg a családi kassza és egy Mazda bontó segítségével történik a finanszírozás, ami megerõltetõ. Újságként megtettük a magunkét, népszerûsítettük a fiatal tehetséget, mások hozzájárulását is szívesen veszik.

BA
Fotó: Földi D. Attila