Autós hírek: Porsche Panamera: Hibridhajtás a négyajtós sportkocsi számára


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[1]A Porschéra jellemzõ sportos menetdinamikai adottságokkal rendelkezõ négyajtós Gran Turismo az évtized végére várható Cayenne Hybrid bevált komponenseit is felhasználja majd. A sportos terepjáró ugyanis új fejlesztésû „Full-Parallel” hibridrendszerének köszönhetõen a tervek szerint kevesebb, mint kilenc litert fogyaszt majd 100 kilométeren. Az új Porsche Panamera az elsõ sportos négyajtós modellként jelenik meg a különösen takarékos „Full-Parallel” hibridrendszerrel, s a jövõbeni Panamera már a hibrid-úttörõ Porsche Cayenne tapasztalataiból is profitálhat.
 
Az új fejlesztésû „Full-Parallel” hibridrendszer legnagyobbrészt a csomagtér környezetében elhelyezett akkumulátoregységbõl, a nagyteljesítményû elektronikából, valamint a motor és a sebességváltó közé épített úgynevezett hibridmodulból áll, amelyben egy kiegészítõ tengelykapcsoló és maga az elektromos motoregység mûködik. A pillanatnyi menethelyzettõl függõen a hibridmodul a belsõégésû vagy az elektromos motort választja le, de a két hajtásrendszer együttesen is üzemeltethetõ. A Panamera ezzel a nulla emissziójú, tisztán elektromos üzemtõl egészen a Porschéra oly jellemzõ sportos közlekedésig széles körû használhatóságot kínál.
 
[2]A zuffenhauseni sportkocsi-gyártó negyedik sorozata további markáns tulajdonságokkal is büszkélkedhet majd. A széles és lapos karosszéria olyan arányokat és izmos formákat vonultat fel, amelyek összességében éppoly dinamikus, mint kompakt összhatást eredményeznek. A belsõ térkínálat teljesen újszerû térérzetet biztosít. A sportosan kényelmesre formált két hátsó egyes ülésen még a felnõttek is feltûnõen tágas fejteret élvezhetnek a pihentetõ, kényelmes és – igény szerint – lendületes utazások során.
 
[3]A vezetõ eközben az igényes anyagokból készült, egyben elegáns és modern stílusú „cockpitban” pontosan a Porsche autóira oly jellemzõ sportos, és semmi mással össze nem téveszthetõ menetdinamikát élheti meg. Az új Panamera Gran Turismo világpremierje 2009-re várható, elõször a jól bevált, hagyományos hajtásrendszerrel. A hibridváltozat a piaci viszonyokhoz igazodva a késõbbiekben jelenik meg./Autósdoldalak.hu/