Autós hírek: BMW Hatékony Dinamika: Nyeri a díjakat és az elismeréseket


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[2]Komoly elismerésben részesült Németországban a BMW Hatékony Dinamika koncepció (BMW EfficientDynamics). A BMW csoport gazdaságos és környezettudatos innovációit egyesítõ koncepció kapta meg ugyanis a Bild am Sonntag által kiosztott Zöld Kormánykerék díjat. A Németország legnagyobb példányszámú vasárnapi lapja által 32 éve megrendezett „Goldenes Lenkrad”, azaz Arany Kormánykerék az egyik legrangosabb autós díj Európában. Az autógyárak számára nemcsak a nagy publicitás miatt értékes a díj, hanem a neves zsûri miatt is: általában autóversenyzõk, újságírók, autóipari szakértõk és az autókat szeretõ hírességek döntenek a gyõztesekrõl.
 
A versenyen idén egy új kategóriát indítottak: a Zöld Kormánykerék díj az év legjobb környezetvédelmi innovációját hivatott elsimerni, amelyet elsõ alkalommal a BMW innovativ megoldási csomagja nyert meg. A Hatékony Dinamika célja, hogy csökkentse a bajor konszern modelljeinek szén-dioxid kibocsátását. A BMW igazgatótanácásnak elnöke, Dr. Norbert Reithofer láthatóan nagyon büszke volt arra, hogy elsõként õ vehette át ezt a különleges trófeát, és beszédében hangsúlyozta, hogy mindez csak a kezdet. A díjat Renate
Künast, a német Zöld Párt vezetõje adta át a BMW csoport vezetõjének a Berlinben tartott ceremónián, 400 meghívott jelenlétében.
 
A Zöld Kormánykerék ugyanakkor csak a legutóbbi elismerés, amiben a BMW Hatékony Dinamika részesült az utóbbi idõben. Európa legnagyobb autóvásárló portálja, az AutoScout24 portál például a Legjobb innováció kategóriában ismerte el a BMW fogyasztáscsökkentõ lépéseit (CAROLINA Internet Auto Award 2007). Sõt, az osztrák autószövetség, az ARBÖ is díjazta – szintén az Innováció kategóriában – a BMW megoldásait az évente megrendezett Nagy Osztrák Autós Díjon.
 
[1]A Hatékony Dinamikának köszönhetõen a BMW már most példát mutat a fogyasztáscsökkentés terén, hiszen az új megoldásokat a BMW 1-es sorozattól kezdve az X5 modellig szinte az összes autóban megtalálni, sõt már az új MINI modellek is rendelkeznek a díjazott innovációkkal. Ezek közé tartoznak például a legújabb fejlesztésû, harmadik generációs dízelmotorok, a Fékenergia-visszanyerés, az Automatikus Start Stop Funkció, az Aktív Aerodinamika és az intelligens könnyûépítési mód.
 
Mindezek eredményeképpen, Európában a BMW csoport új jármûveinek már 40 százaléka megfelel a maximum 140 gramm/kilométer szén-dioxid kibocsátási irányelvnek. Az év végére mintegy 400.000 olyan regisztrált BMW személyautó lesz Európában, amely megfelel a fenti feltételeknek, s igazolja a BMW által öt évvel ezelõtt bevezetett fejlesztési intézkedéseket.
 
A Hatékony Dinamika koncepció lényeges elemei 2007-ben:
 
[3]Harmadik generációs, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezésû, négy- és hathengeres dízel motorok
Második generációs, közvetlen befecskendezésû (High Precision Injection) négy- és hathengeres motorok: Piezo-befecskendezõk gondoskodnak a különösen pontos befecskendezésrõl, amelyek különösen széles fordulatszám-tartományon teszik lehetõvé az üzemanyag-takarékos szegénykeverékes üzemet. E technikának köszönhetõen a közvetlen benzinbefecskendezés a mindennapok közlekedése során is egyértelmû üzemanyag-fogyasztásbeli elõnyökkel szolgál.
Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration): Ennek a technológiának nagy elõnye, hogy az összes fedélzeti rendszer mûködtetéséhez szükséges elektromos áram kizárólag fékezés közben termelõdik. A háromszázalékos fogyasztáscsökkenés mellett számít az is, hogy gázadáskor nem hajtja a motor a generátort, nagyobb teljesítmény áll rendelkezésre a dinamikus autózáshoz.
Automatikus Start Stop Funkció (Auto Start Stop Function): Ez a funkció akkor lép mûködésbe, ha megálláskor a vezetõ üresjáratba teszi a sebességváltót és felengedi a kuplung pedált. Ilyenkor a motor automatikusan kikapcsol, majd a kuplungpedál lenyomásával – ismét automatikusan – elindul.  A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az autó egyáltalán nem fogyaszt üzemanyagot, miközben egy helyben áll.
Sebességváltást segítõ kijelzõ (Shift Point Indicator): A motorelektronika a pillanatnyi menethelyzet függvényében kiszámítja a következõ felkapcsolás üzemanyag-fogyasztási szempontból optimális pontját. A vezetõt a kombinált mûszeregység kapcsolási kijelzõje – felvillanó nyíl-szimbólum, az optimális fokozat megadásával – figyelmezteti a megfelelõ idõpontban végrehajtandó sebességváltásra.
Elektromos Szervokormány (Electric Power Steering): Elektromos motor segíti elõ a kormányzást, amely csak akkor használ energiát, amikor a kormányt mozgatják.
Alacsony gördülési ellenállású gumik (Low Rolling Resistance Tyres): a gumikat egy különleges anyaggal vonják be, amely csökkenti a gumik gördülési ellenállását. /Autósoldalak.hu/