Autós hírek: Mercedes-Benz: Töbségi tulajdon az üzemanyagcellás cégben


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A vállalat a Ford Motor Company-vel és a Ballard Power Systems-szel közösen építi tovább e téren megszerzett globális vezetõ pozícióját. A Ballard Power Systems átviszi az új cégbe autós üzletágát, hogy a jövõben a tüzelõanyagcella-alkalmazások értékesítésére tudjon összpontosítani.
[3]„A Daimler meghatározta a károsanyag-mentes közlekedés szempontjából lényeges fejlesztési területeket és kulcsfontosságú technológiákat, és célirányos beruházásokat hajt végre annak érdekében, hogy minél több szakismeretre tegyen szert ezekkel kapcsolatban.“ - nyilatkozta Dr. Thomas Weber, a Daimler AG igazgatóságának kutatásért és a Mercedes-Benz személygépkocsik fejlesztéséért felelõs tagja. „Az „Automotive Fuel Cell Cooperation“-ben szerzett többségi részesedés újabb következetes lépést szemléltet ezen az úton.“
Az „Automotive Fuel Cell Cooperation“ számos szabadalmával és közel 150 magasan képzett munkatársával élen jár az autóipari tüzelõanyagcella-alkalmazások fejlesztésében. Megalakulása garanciát jelent a jármûspecifikus tüzelõanyagcella-technológia továbbfejlesztésére, és szoros együttmûködést folytat majd az érintett autógyárak kutató- és fejlesztõ részlegeivel.
„Az Automotive Fuel Cell Cooperation még jobban megfelel majd a tüzelanyagcella-telepekkel szemben támasztott sajátos követelményeinknek.” - véli Prof. Dr. Herbert Kohler, a Daimler AG kutatórészlegének jármûfelépítményekért és –hajtásokért felelõs vezetõje és környezetvédelmi megbízottja. „Az a célunk, hogy az új vállalat segítségével még inkább megszilárdítsuk vezetõ pozíciónkat a tüzelõanyagcella-fejlesztés terén, és teljes erõvel elõkészítsük a tüzelõanyag-cellás autók sorozatgyártását.“
Az „Automotive Fuel Cell Cooperation“ ipari vezetését a Daimler látja el 50,1 százalékos részesedésével. A céget Dr. Andreas Truckenbrodt, a Daimler AG hibridrendszereket fejlesztõ központjának korábbi operatív igazgatója irányítja. Dr. Truckenbrodt 2001. és 2002. között a Ballardnál dolgozott, 2003. és 2004. között pedig a Daimler tüzelõanyag-cellás jármûveinek felelõse volt. Az alternatív hajtások terén szerzett többéves tapasztalatának köszönhetõen szakmája elismert képviselõje, és valamennyi részvényes bizalmát élvezi.
 
[2]A Ford 30 százalékkal részesedik az „Automotive Fuel Cell Cooperation“-ben, a Ballard pedig pénzügyi befektetõként mûködik közre benne 19,9 százalékkal. A Daimler AG ugyanakkor lemond a Ballard-ban fenntartott teljes tulajdonrészérõl. Utóbbi mind kutató- és fejlesztõrészlege munkatársait, mint teljes szellemi tulajdonát és autóipari tüzelõanyagcella-alkalmazások terén szerzett know-how-ját átviszi az új vállalatba.
A Daimler a technológia úttörõjeként már 1994-ben bemutatta a világ elsõ tüzelõanyag-cellás jármûvét. Mivel máig több mint 100 darabot készített, a legnagyobb tapasztalatú gyártónak számít ezen a téren: eddig több mint 3,7 millió kilométert tettek meg az általa készített környezetbarát gépkocsik valós használati körülmények között. A Daimler számításai szerint 2012. és 2015. között válnak piacéretté a tüzelõanyag-cellás jármûvek, de a B-osztály F-Cell képében már 2010-ben útjára indít belõlük egy kisebb sorozatot.
„A tüzelõanyag-cellába invesztálni egyúttal befektetés a jövõbe.“ - hangsúlyozta Prof. Herbert Kohler. „Az elkövetkezõ években intenzíven fogunk dolgozni rajta, hogy megbízhatóbb és olcsóbb legyen ez a technológia. Minden érintett vállalat számára fontos lépés volt az „Automotive Fuel Cell Cooperation“ megalakítása, ugyanis hosszú távon a tüzelõanyag-cella kínálja a legjobb perspektívát a károsanyagmentes és nyersanyagkímélõ mobilitás tartós megvalósítására.“/Autósoldalak.hu/