Autós hírek: Porsche Cayenne GTS: Dinamikusabb haladás


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az új modellt kifejezetten a számára tervezett futómû teszi különlegessé. A Cayenne-sorozatban most elsõ ízben alkalmazható együtt az acélrugózás a Porsche aktív felfüggesztés-menedzsment (Porsche Active Suspension Management; PASM) rendszerének csillapítás-szabályzásával. E kombináció mindeddig csak a Porsche sportkocsik kiváltságának számított.
 
Új szívórendszer és még magasabb teljesítmény
 
[3]A Cayenne GTS mély benyomást keltõ menetteljesítményeiért a megnövelt teljesítményû, nyolchengeres, közvetlen benzinbefecskendezéssel (DFI) mûködõ atmoszférikus erõforrás felel. A megnövelt és átdolgozott szívórendszer révén a 4,8 literes aggregát névleges teljesítménye 6.500 percenkénti fordulatszámnál immár 405 LE (298 kW), 500 newtonméter maximális forgatónyomatékát 3.500-as percenkénti fordulatnál adja le. A szériakivitelhez tartozó sportkapcsoló segítségével a vezetõ a motor, az automatikus sebességváltó és a különbözõ szabályozórendszerek karakterisztikáit célzottan sportosabbra hangolhatja.
 
Kiemelkedõ képességû erõátvitel – hatfokozatú sebességváltó és összkerékhajtás
 
A V8-as motor nyomatékát a Cayenne S modellekben is széria hatfokozatú manuális sebességváltó továbbítja. A jármû mozgékonyságának további fokozása érdekében a 3,55:1 arányú végáttételt az új Cayenne GTS számára 4,1:1-re rövidítették. A hajtónyomaték optimális elosztásáról a négy kerék irányába, az állandó összkerékhajtással mûködõ Porsche Vonóerõ-szabályzó rendszer (Porsche Traction Management; PTM) gondoskodik. A PTM például nagysebességû sávváltáskor vagy síkos útfelületen haladva fokozza jelentõsen az aktív biztonságot.
A magasabb motorteljesítmény és a rövidebb áttételezés különösen agilis menettulajdonságokat kölcsönöz a Cayenne GTS számára: a manuális váltómûvel szerelt kivitel mindössze 6,1 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetbõl 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége 253 kilométer/óra. A 80-ról 120 kilométer/óráig mért rugalmassági értékre a legfelsõ alatti sebességfokozatban csupán 6,6 másodperc adódik.
 
Aktív billegés-kiegyenlítés és még élvezetesebb kanyarok
 
[4]Az opcióként rendelhetõ légrugózás a Porsche aktív felfüggesztés-menedzsment (PASM) rendszerével együtt a Porsche Dinamikus Futómû-szabályzásával (Porsche Dynamic Chassis Control; PDCC) kombinálható. A két aktív stabilizátornak köszönhetõen kanyarokban a karosszéria oldalirányú dõlése csaknem teljes mértékben kiegyenlítõdik. A PDCC az irányíthatósági tulajdonságokat és a menetkényelmet egyaránt javítja. További lehetõségként a hatfokozatú „Tiptronic S” váltómû sportos hangolású kapcsolási karakterisztikával is rendelkezésre áll.
 
Hangsúlyosan sportos
 
[1] A sportos stílusú Cayenne GTS már az elsõ pillantásra is azonnal felismerhetõ. Eleje és hátulja a Cayenne Turbo modellével megegyezõ, míg a mindkét oldalon 14 milliméterrel kidomborodó sárvédõ-szélesítések révén a Cayenne GTS a sorozat legerõteljesebb megjelenésû tagjává lép elõ. A GTS mindemellett 24 milliméterrel mélyebbre süllyesztett karosszériával készül, mint a Cayenne S. Az új modell 21 colos „Cayenne Sport” keréktárcsákra szerelt 295/35 méretû gumiabroncsokon gördül.
A Cayenne GTS vezetõje és elsõ utasa új, elektromos állítású, 12 irányban állítható sportülésekben foglalhat helyet, amelyek nagyobb oldalpárnákkal rendelkeznek. A hátsó ülést kifejezetten e sportmodell számára fejlesztették ki, s határozott „egyes ülés-kialakítás” jellemzi. A Cayenne GTS ennek ellenére akár öt személy számára is kényelmes helyet kínál, az osztva lehajtható hátsó ülésnek köszönhetõen pedig komolyabb szállítási feladatok ellátására is alkalmas./Autósoldalak.hu/