Autós hírek: Fiat újdonságok


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Nálunk még nem került a szalonokba egyik jármû sem, remélhetõleg hamarosan landolnak a kereskedésekben. A két friss közül a Stilo az izgalmasabb. Az Uproad kivitel az Európába is begyûrûzött terepjáró hullámot lovagolja meg. Nem valódi sárdagasztót csinált a Fiat, hanem annak látszó tárgyat. Ebben a mûfajban a dögös kinézet a fontos, a valódi képességek kevésbé. A Stilo kombi képezi az alapot, amit megemeltek néhány centit. A rugózás mellett vastag oldalfalú, nagyobb átmérõjû gumik kerültek a Uproad alá. A karosszéria matt fekete mûanyagból készült sárvédõ szélesítéseket, oldalborítást és lökhárítókat kapott. Elöl elhelyeztek egy bordázott lemezt, ami a hajtást védi.
Visszafogott teljesítményû dízelek kerültek a motortérbe. Az 1,9-es gyengébb változata 115 lóerõt, az erõsebb 140-et teljesít. A 5,6 és 5,8 literes átlagfogyasztás, 190 és 200 kilométeres végsebesség a jellemzõje a Uproadnak. Az újdonság nem kapott négykerékhajtást, ugyan úgy az elsõ kerekeket hajtják meg, mint a kombinál.
A Croma elsõ generációja 1986-1994 között volt forgalomban. Akkoriban a Fiat, Renault és a Saab együttmûködésének köszönhetõen jött létre. (Rokon autók a Renault 25, Saab 900 voltak.) A Croma II-nél ugyanez történt, csak más szereplõkkel.
A Fiat szoros kapcsolatban volt az Opellel a tervezés kezdetén, ezért a kombi Vectra és a Signum mûszaki megoldásait üdvözölhetjük a Cromában. A forma be is határolja az autó küldetését: utazó autó, négy-öt személy részére. A kényelmes ülések mögött 500 literes csomagtartó található, amely a hátsó ülések elfektetése után 1610 literesre bõvíthetõ. A csomagtartó aljában kialakítottak egy 16 centi mély extra rakodóteret, ahova a törékeny holmikat el lehet rejteni. Hogy mindenki összeállíthassa a neki megfelelõ kocsit, felsorakoztattak öt sebességváltót és öt motort.
Dízelek terén komoly erõt képvisel a 4,75 méteres Croma, az 1,9 literes négyhengeresekbõl a 120 és 150 lóerõs áll készenlétben. Igazán gyorssá a 2,4 literes 200 lovas öthengeres teszi. Ezzel a motorral 216 km/órás végsebességet, 8,5-ös százra gyorsulást és nyolc literes átlagfogyasztást produkál a jármû. Mellettük két benzin motor található. Az alapot az 1,8 literes 140 lóerõs képviseli, fölötte a 2,2 literes 147 lovas.
BA