Autós hírek: Volvo C30, S40: Környezetbarát üzemanyaggal


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Ezeket az autókat a normál benzin mellett a 85 százalék megújuló bioetanolból és 15 százalék benzinbõl álló E85 üzemanyaggal is vezethetünk. A Volvo a teljes „zöld” palettáját bevezeti hazánkban is, így mostantól a Volvo C30, S40, V50, S80 és V70 FlexiFuel változatai is rendelhetõek. Ezzel a Volvo kínálja az autómárkák közül a legszélesebb FlexiFuel változatot.
 
[4]Az etanol színtelen, jellegzetes szagú és ízû, égethetõ folyadék, melyet hétköznapi nyelven alkohol néven ismerünk. A bioetanol pedig olyan etanol, mely nem szintetikusan, hanem biológiai úton, keményítõ- és cukortartalmú növényekbõl állítható elõ, például kukoricából, búzából, cukorrépából vagy cellulózból.
 
A fosszilis eredetû üzemanyagokkal – például benzinnel vagy dízelolajjal – ellentétben, a teljesen megújuló bioetanol égésekor kibocsátott szén-dioxid nem növeli az üvegházhatást elõidézõ gázok mennyiségét, mivel a növények képesek az elégetett növényekbõl származó szén-dioxidot megkötni. Ennek köszönhetõen a benzinkúton kapható E85 üzemanyaggal hajtott autók szén-dioxid-, és üvegházhatást okozó ún. nettó gáz-kibocsátása akár 80 százalékkal is alacsonyabb a benzines autókéhoz képest.
 
[1]„A megújuló üzemanyagok önmagukban nem fogják helyettesíteni a mai fosszilis eredetû üzemanyagokat, ezért az alternatív üzemanyagfajták száma várhatóan növekedni fog a jövõben. Az etanol segíthet az olajfüggõség csökkentésében, ezért a FlexiFuel program létfontosságú eleme a Volvo fenntartható környezetért felépített stratégiájának.” – mondta el Gerry Keaney, a Volvo Cars marketingért, kereskedelemért és ügyfélszolgálatért felelõs senior alelnöke.
 
A Volvo C30, S40 és V50 FlexiFuel modellek alapjául egy átalakított 1.8 literes hengerûrtartalmú, négyhengeres szívómotor szolgál, melynek teljesítménye 125 lóerõ, legnagyobb nyomatéka pedig 165 Nm. A bioetanolt és a benzint ugyanabba az 55 literes tankba kell tölteni, ezért az üzemanyagcsöveket, szelepeket és tömítéseket úgy módosították, hogy ellenálljanak az etanol erõsebb korróziókeltõ tulajdonságainak. A befecskendezõ szelepeket megerõsítették, hogy képesek legyenek több üzemanyagot befecskendezni a benzinhez képest alacsonyabb energiatartalmú E85-bõl. A motorvezérlõ rendszer, melyet szintén hozzáigazítottak a bioetanol hajtáshoz, folyamatosan figyeli a tankban található üzemanyag keverési arányát, és ennek megfelelõen szabályozza a befecskendezést, valamint a gyújtás idõpontját.. Ez a motor kezdetben csak manuális váltóval lesz elérhetõ.
 
[3]A Volvo FlexiFuel modell-család további tagjait, a Volvo V70 és S80 bieotanol hajtású változatait már egy 2.0 literes, négyhengeres szívómotor hajtja, mely 145 lóerõs és legnagyobb nyomtéka 185 Nm. 2008 közepétõl pedig egy 2.5 literes, turbótöltõs, 200 lóerõ teljesítményû FlexiFuel motor is bemutatkozik a Volvo V70 és S80 modellekben.
 
A FlexiFuel autók nevükben is hordozzák rugalmasságukat, hiszen tulajdonosuk szabadon dönthet arról, hogy tisztán E85 származású üzemanyaggal, az E85 üzemanyag és benzin bármilyen arányú keverékével vagy tisztán benzinnel mûködtetesse autóját.
 
 „Az etanol iránti érdeklõdés egyre növekszik Európában” – tette hozzá Gerry Keaney – „ezért a Volvo Cars egyre több piacon vezeti be a FlexiFuel autókat. Svédországon kívül Franciaországban, Norvégiában, Finnországban, Németországban, Ausztriában, Hollandiában, Spanyolországban, Angliában, Írországban, Belgiumban, Svájcban és Magyarországon is elérhetõek a környezetbarát FlexiFuel jármûvek, és több európai országban tervezik bevezetésüket.”
 
A Volvo Cars összesen 10.000 FlexiFuel autó értékesítését tervezi 2007-ben, melyek legnagyobb része – a várakozások szerint – Svédországban talál majd gazdára. /Autósoldalak.hu/