A Forma-1-es rajongók idén nem panaszkodhatnak az unalmas szezonra. Michael
Schumacher 2006-os távozásával kérdésessé vált, hogy a német klasszis
hiányában mennyire tudja lekötni majd a Forma-1-es Világbajnokság a nézõk
figyelmét. Ez a kérdés gyorsan megválaszolásra talált. Egy botrányoktól,
drámáktól és mclarenes belviszályoktól hangos szezon nagyon izgalmas
lezárása következik majd a Brazil Nagydíjon. A vasárnapi kínai futamon
ugyanis Lewis Hamilton egy baki miatt kiesett és ezáltal a világbajnoki
trófea, amelyet szinte már mindenki neki adott volna a sanghaji verseny
elõtt, bárki kezébe vándorolhat majd a két hét múlva megrendezésre kerülõ
szezonzáró nagydíjon.
[5]A brit mclarenes pilóta riválisai nem voltak restek, s gyorsan elfoglalták a
dobogót, így adva esélyt maguknak arra a világbajnoki címre, amelyet
rémálmaikban már másnál láttak. Így vette át az elsõ helyet Kimi Räikkönen
Hamilton kiesését követõen és õt Fernando Alonso követi a második helyen. A
bronzérmes Felipe Massa lett. Ezáltal matematikailag Hamilton mellett
Räikkönen és Alonso rúghat még labdába a végelszámolásnál.
Hamilton vesztét végül is a változékony idõ és az azzal járó gumiválasztás
okozta. Miután szemerkélt az esõ, mindenki intermediate gumikkal rajtolt el.
Mikor azonban elállt az esõ a száradó pályán Hamilton kerekei nem nagyon
tapadtak és ezt tudta kihasználni Kimi Räikkönen, s átvette a vezetést.
Mikor Hamilton bement volna a bokszba kerekeket cserélni, a bokszutca
bejáratánál lecsúszott a betoncsíkról és beragadt a kavicságyba. Ekkor véget
ért számára a futam. Kár volt a világbajnoki címet kockáztatni azzal, hogy a
komoly tapadási problémákkal küszködõ Hamiltont több kör erejéig még kint
tartották a pályán, ahelyett, hogy azonnal orvosolták volna a gondot. Lesz
mit megtárgyalni a verseny megbeszélésekor a McLarennél.
[2]Japán után Kínában is meglepetést okozott a Toro Rosso pilótája, Sebastian
Vettel, aki ezúttal a negyedik helyre hozta be autóját azután, hogy 17.
kockából rajtolt el. Az ötödik helyen Jenson Button ért célba, ami tõle és
autójától szintén kitûnõ teljesítmény. Csapattársa, Rubens Barrichello
ellenben csak a 15. helyezett lett azután, hogy az elsõ körben Anthony
Davidson kilökte õt a pályáról. Vitantonio Liuzzi tett arról, hogy a Toro
Rosso nagyon szép emlékekkel utazzon Dél-Amerikába. Ugyanis az olasz pilóta
is pontszerzõ helyre, a hatodikra, hozta célba versenyautóját.
Az ezidáig remeklõ BMW-s pilóták ezúttal nem alkottak nagyot. Nick Heidfeld
hetedik lett, miközben Robert Kubica, aki egyszer vezette is a mezõnyt,
autója mechanikai meghibásodása miatt feladni kényszerült a versenyt. Az
utolsó pontszerzõ hely David Coulthardé és a Red Bullé lett.
[1]A Japán kiugrás úgy tûnik egyedüli volt a Renault számára, hiszen ezúttal
nem sikerült túl fényesen a versenyhétvége. A Fudzsi pályán második
helyezett Heikki Kovalainen ezúttal szenvedett esõs körülmények között, s
nagyon visszaesett a mezõnyben. A száradó pályán ismét magához tért, de
akkor már nem tudta megelõzni Coulthardot és így lemaradt a nyolcadik
helyrõl és az azért járó egy pontról is. Giancarlo Fisichella a 11. helyre
hozta célba Renault-ját, ami szintén nem túl erõs teljesítmény. Látható,
hogy a Renault már régóta a jövõ évi autóra koncentrál, amely reményeik
szerint szebben muzsikál majd a mostaninál.
[4]A mezõny ezután Dél-Amerikába utazik, hogy a Brazil Nagydíjon egy várhatóan
izgalmas verseny keretein belül dõljön el az egyéni világbajnoki cím sorsa.
Kérdés, hogy az újonc Hamilton hogyan dolgozza fel ezt a hatalmas nyomást. A
tét nagy: Hamilton újoncként lenne világbajnok, Räikkönen elsõ világbajnoki
címét szerezné meg, miközben Alonso harmadik világbajnoki címével a zsebében
szerezne elégtételt a McLarennél.
(Forrás: Amber PR)
Kínai Forma-1-es Nagydíj végeredménye:
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1\'37'58.395
2. Fernando Alonso McLaren + 0\'09'806
3. Felipe Massa Ferrari + 0\'12'891
4. Sebastian Vettel Toro Rosso + 0\'53'509
5. Jenson Button Honda + 1\'08'666
6. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso + 1\'13'673
7. Nick Heidfeld BMW-Sauber + 1\'14'224
8. David Coulthard Red Bull + 1\'20'750
9. Heikki Kovalainen Renault + 1\'21'186
10. Mark Webber Red Bull + 1\'24'685
11. Giancarlo Fisichella Renault + 1\'26'683
12. Alexander Wurz Williams + 1 kör
13. Jarno Trulli Toyota + 1 kör
14. Takuma Sato Super Aguri + 1 kör
15. Rubens Barrichello Honda + 1 kör
16. Nico Rosberg Williams + 2 kör
17. Sakon Yamamoto Spyker + 3 kör
18. Robert Kubica BMW-Sauber Kiesett a 33. körben
19. Lewis Hamilton McLaren Kiesett a 30. körben
20. Ralf Schumacher Toyota Kiesett a 25. körben
21. Adrian Sutil Spyker Kiesett a 24. körben
22. Anthony Davidson Super Aguri Kiesett a 11. körben
A világbajnokság állása a Kínai Nagydíj után:
Pilóták:
1. Lewis Hamilton 107 pont
2. Fernando Alonso 103 pont
3. Kimi Räikkönen 100 pont
4. Felipe Massa 86 pont
5. Nick Heidfeld 58 pont
6. Robert Kubica 35 pont
7. Heikki Kovalainen 30 pont
8. Giancarlo Fisichella 21 pont
9. Nico Rosberg 15 pont
10. David Coulthard 14 pont
Konstruktõrök:
1. Ferrari 186 pont
2. BMW-Sauber 94 pont
3. Renault 51 pont
4. Williams 28 pont
5. Red Bull 24 pont
6. Toyota 12 pont
7. Toro Rosso 8 pont
8. Honda 6 pont
9. Super Aguri 4 pont
(Forrás: Amber PR)
|