Autós hírek: Renault Sandero: Nemsokára Dacia jelvénnyel!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Logan alapját is adó B0 padlólemezre épülõ, a brazíliai Curitiba gyárban gyártott modellt 2007 decemberében vezetik be Brazíliában, majd nem sokkal késõbb Argentínában. A Renault a brazíliai regionális fejlesztõközpontjának közremûködésével fejlesztett Sandero kifejezetten a dél-amerikai vásárlók igényeinek figyelembevételével készült. Ez a vonzó ötajtós ferdehátú a B0 padlólemezre épülõ modellek összes alapvetõ tulajdonságával rendelkezik: tágas, robusztus, számos tárolóhelyet alakítottak ki az utastérben, csomagtere pedig hatalmas. A Sandero Brazíliában hároméves garanciával kerül piacra, ami kategóriájában eddig egyedülálló. 
 
[2]Az ötajtós Sandero ferdehátú Dél-Amerikában erõsíti a Renault termékpalettáját és piaci pozícióit. Az új modellt a brazíliai Curitibában található Ayrton Senna-gyárban fogják összeszerelni. A Renault teljes mértékben figyelembe vette a dél-amerikai vásárlók elvárásait és vezetési szokásait a regionális fejlesztõközpont és a Renault Technologies Americas (RTA) együttmûködésében megalkotott Sandero tervezésénél. Az új modell a gyakorlatban is illusztrálja a Renault azon törekvését, hogy a célpiacok igényeinek megfelelõ modelleket fejlesszen és gyártson világszerte. 
Az elsõként Brazíliában és Argentínában piacra kerülõ Sandero egy dinamikus teljesítményt és robusztusságot sugalló, vonzó formatervû modern ferdehátú. Egyedi orr-részén rendkívül kifejezõ lámpatestek találhatók, hûtõrácsa és lökhárítója kiszögellés nélkül simul a karosszériába. A kerékjárati ívek domborulata tovább erõsíti a robusztus látványt, különösen az autó oldalán végighúzódó védõcsíkoknak köszönhetõen, míg a farrész stílusa egy tágas, kényelmes beosztású autóra utal. A mûszerfal egyszerre modern és funkcionális, nagy hangsúlyt helyeztek a kezelõszervek ergonómiájára, az információs kijelzõket pedig minden utas könnyedén leolvashatja.
 
Nagyméretû autó, kisméretû ár
 
Annak ellenére, hogy a Sandero ára a kisautó kategóriát idézi, tágas beltere és külsõ méretei – 4,02 méter hosszú, 320 literes csomagtér – alapján a nagyobb kompaktok közé tartozik. 1400mm széles elsõ válltere a kategória legjobbja, és a 878mm-es hátsó fejtér is kiemeli vetélytársai közül. Nem csak a beltér kínál rengeteg helyet, a 67 fokos szögben nyíló ajtók is jelentõsen megkönnyítik a beszállást. A hátsó üléspad 60:40 arányban osztott, ami további vonzó tulajdonság a családok számára.
 
Versenyképes biztonság
 
[4]Aktív biztonság szempontjából a Sanderóban a Megane II és Clio III esetében is alkalmazott utolsó generációs Bosch 8.0 ABS mûködik. A passzív biztonság területén a Sanderót úgy tervezték, hogy megfeleljen az európai elõírásoknak. Hárompontos biztonsági övek, méhsejt-szerkezetû mûszerfal, párnázott ajtók és a tetõbe épített kereszttartók garantálják a dél-amerikai piacokon rendkívül versenyképes passzív biztonsági szintet.
 
Kezdettõl fogva teljes motorválaszték
 
Argentínában benzines és dízelmotorokkal, Brazíliában pedig bioüzemanyagot hasznosító FlexFuel motorokkal készül a Sandero. A rendkívüli megbízhatósága miatt elismert és kedvelt 1,6 16V motor Argentínában lesz a kínálat része. Ez az erõforrás magasfokú dinamizmust biztosít a Sanderónak, a maximális nyomaték 90%-a 2000 1/perctõl már rendelkezésre áll és az autó fogyasztása is alacsony. Dízelfronton a második generációs közös nyomócsöves közvetlen befecskendezésû 1.5 dCi motort a legjobb teljesítményû gázolajos motorok között tartják számon világszerte, melynek rendkívül alacsony a fogyasztása és CO2-kibocsátása egyaránt.
A brazil piacon a Sandero a Clio II-ben és Loganban már bevált, 1.0 16V és 1.6 16V FlexFuel motorokkal, valamint a Renault választék új, 1.6 8V FlexFuel tagjával lesz megvásárolható. Ez a motorválaszték minden bizonnyal sok olyan vevõt csábít el, akik olyan modern és kényelmes autóra vágynak, amely változatos közlekedési körülmények között is megállja helyét. A tervezõk különösképpen nagy figyelmet fordítottak a hang- és hõszigetelésre, hogy kielégítsék a piac speciális igényeit is.
 
A tervezési folyamat alatt, a B0 padlólemez filozófiájának megfelelõen, a kulcsszavak a robusztusság és a megbízhatóság voltak. A karosszériát például speciális, a dél-amerikai idõjárási körülmények között is kiváló korrózióvédelmet biztosító viasszal kezelték a gyártás során.
 
[3]Annak érdekében, hogy a vásárlók számára is nyilvánvaló legyen a Sandero kiváló minõsége, Brazíliában hároméves teljeskörû garanciával kínálják az új modellt, ami ebben a kategóriában eddig példa nélküli. A Sandero karbantartási és javítási költségek szempontjából is kiemelkedõen jó ajánlatnak számít. E tekintetben a Sandero a Renault Logan által a brazil Közlekedésbiztonsági és Kísérleti Központ 2007. májusi rangsorolásában megszerzett kiváló mutatóit követi. 
 
Akárcsak korábban a Logan, a Sandero is a világ számos piacára kerül a közeljövõben. A Ezért a Renault vezetõi Curitiba mellett számos lehetséges gyártási helyszínt vizsgálnak meg. A Sandero ezzel egy új fejezetet jelöl a Renault nemzetközivé válásának folyamatában. További jó hír, hogy 2008-ban Európában is piacra kerül egy, a Dacia-kínálatát gazdagító Sandero-leszármazott. /Autósoldalak.hu/